obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Update verbindingen
vriezea
Beste allen,

Sinds ik terug ben van vakantie geeft mijn livebox aan dat er een snelheid is van 8 MB, echter bij het downloaden haal ik maar 4MB net als voorhee. Ik vermoedt eigenlijk dat alleen de cijfers in de livebox zijn aangepast en verder nog niet.

Zelf woon ik in Zeeland (Bevelanden), zijn er meer mensen uit deze omgeving die het zelfde meemaken?

Wanneer zal orange nu klaar zijn met de snelheidsverhogingen?

Groetjes,
 
rrozema
De cijfers in de livebox geven de snelheid aan waarmee jouw livebox praat met de centrale. Wanneer die cijfers omhoog zijn gegaan, dan is je lijnsnelheid inderdaad verhoogd. Als je nu nog steeds maximaal 4Mbps kunt downloaden, dan zit er dus nog ergens anders een bottleneck; De door jouw ervaren snelheid is de maximale doorvoersnelheid van het traagste deel van je verbinding. Dus de bovengrens van 4Mbps kan inderdaad bij Orange liggen, maar het kan ook net zo goed jouw pc zijn die de meest beperkende factor is. Ik heb echter wel van meer mensen gehoord dat Orange eerst alle verbindingen opwaardeert naar 8Mbps maar voorlopig eerst nog een limiet van 4Mbps er op laat zitten totdat ofwel alle abonnees in die regio zijn opgewaardeerd ofwel de achterliggende infrastructuur is opgewaardeerd om het extra verkeer dat de snellere verbindingen zal opleveren aan te kunnen. Op die manier zorgt Orange er voor dat je verbinding blijft werken tijdens de opwaardeer periode. Jij hebt dus blijkbaar 1 fase doorlopen van het opwaarderen, maar het is nog niet helemaal af gemaakt om voor ons niet in te schatten redenen. Je kunt er even over bellen met de helpdesk, maar de kans dat zij wel op de hoogte zijn van de precieze reden is klein.
 
vriezea
Hartelijk dank voor jullie informatie we wachten nog wel even af.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Update verbindingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 51 16 jan 2019
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen : 14 18 okt 2018
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen : 1 14 okt 2016
Advertentie