obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
smtp04 in Sorbs DNSRBL
Richard
Het is gebleken dat de smtp04.wanadoo.nl in de SORBS DNSRBL staat, dat is een DNS Blacklist die er voor kan zorgen dat mail die via de smtp04 verstuurd word, bij bepaalde geadresseerden niet aankomt als desbetreffenden voor hun spambestrijding gebruik maken van deze SORBS lijst.

Wij gebruikers gebruiken normaliter smtp.wanadoo.nl of smtp.orange.nl maar intern word dat automatisch verdergeleid naar de diverse aanwezige interne smtp servers waaronder de smtp04.

Aangezien alleen Wanadoo/Orange dit ip adres weer uit de Sorbs lijst kan laten verwijderen heb ik dat doorgegeven aan de helpdesk.

Immers... als men uitgaand verkeer beperkt tot de smtp van Orange zelf, moet men de klanten ook kunnen verzekeren dat ze dan geen problemen krijgen met het versturen van hun mail, en dat kan nu niet aangezien dus een van die smtp's in de zwarte lijst staat.

Dit zou worden doorgegeven en hopelijk is ook dit spoedig opgelost. Normaliter kan dit binnen 48 uur gebeurd zijn, maar we zullen even moeten afwachten hoe snel systeembeheer hierop zal reageren.
Greetings, Richard.
 
Richard
Storing gisteren niet opgelost dus nog maar eens per email hierop gewezen, daarop kreeg ik (vrij snel overigens al) het volgende antwoord:

"Helaas is dit een bekend probleem en er wordt op dit moment hard aangewerkt om een passende oplossing hier voor te vinden.

Wij hopen u zo voldoende te hebben ge?nformeerd."

Met daarbij mijn naam en de normale "plichtplegingen" (d.w.z. nette ondertekening etc.).

Mijns inziens ben ik onvoldoende geinformeerd. Ik ben namelijk zeer benieuwd wat men hiermee bedoeld.

Quote

hard gewerkt om een passende oplossing te vinden

????? Sorry, maar daar hoef je niet voor te werken, je hoeft namelijk geen oplossing te vinden, er zijn hier slechts 3 oplossingen voor mogelijk.
1.) Je betaald SORBS en zorgt dat je ip uit die blacklist gehaald word, dat hoeft nog geen 48 uur te kosten.
2.) Je wijzigt het ip van de smtp server.
3.) Je zet poort 25 open zodat klanten zelf kunnen bepalen welke smtp ze wensen te gebruiken.

Sorry, maar dit vind ik dus een echt flauwekul antwoord. Zo gauw dat formulier weer online is gaan we er dus eens verder over mauwen.
Of misschien kan de een of andere Wanadoo medewerker die dit forum bezoekt wellicht iets voor ons betekenen?
Gewijzigd door Richard op 20 juli 2006, 01:20
Greetings, Richard.
 
Funny2k
Met punt 3 heb je wel een issue... Maar verder.. SMTP04 staat niet voor niets in die blacklist. Ik denk dat Orange bezig zal zijn om de bron aan te pakken. Want ze kunnen best wel e.e.a. regelen met SORBS maar als de server weer spam gaat versturen dan komt hij vanzelf weer terug in de lijst. Ook als je SORBS betaald of IP adres aanpast.
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Richard
Dat van die spam is wat ze zeggen ja, maar het blijft onzin, ook nu kun je spammen, alleen nu kan Wanadoo het dan traceren. Deels vind ik dit toch een schending van de privacy.
Daarom dat ik het ook totaal niet begrijpelijk vind. Als je spamt via je eigen smtp of van je externe domeinen is dat ook te traceren.
Nu kun je dus zelfs van je externe domeinen geen smtp gebruiken. Buitengewoon irritant.

@Funny2k: Je hebt inderdaad gelijk wat betreft het op de blacklist komen, maar het gegeven antwoord van de helpdesk beviel me niet.

Nu heb ik vandaag een antwoord gekregen dat het probleem bekend is, dat de helpdesk hier verder niets aan kan doen, maar dat het probleem doorgestuurd is naar de desbetreffende afdelingen voorzien van de door mij aangedragen mogelijkheden.

Dat is een beter antwoord dan dat men zoekt naar een oplossing.
Hopelijk word het netjes opgelost maar voorlopig is dit antwoord tevredenstellend.
Gewijzigd door Richard op 21 juli 2006, 18:07
Greetings, Richard.
 
mischa
nou, ik vind het niet begrijpelijk.
Als je je domeinnaam registreerd bij orange (voorheen wanadoo) dan, kun je alleen hosten bij organge zelf. voor schandalige tarieven.

en dus niet een eigen hosting party kiezen (lijkt mij koppel verkoop)
daar heb ik ze al eens opgewezen, maar daar doen ze uiterraard niets mee.

Dus dan maar naar een echte hosting provider en dan blijkt dat ik niet eens van mij eigen e-mail server gebruik kan maken.

ik wil die hele Orange smtp server niet eens gebruiken, dus al zou ik spammen dan kan hij op die manier ook niet op een black list komen.

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
mischa
Maar bij de meeste grote hosting providers kan je het domein laten forwarden naar een bepaald ip.
Bij orange niet. Ben het met je eens dat dat inderdaad bij de meeste ISP niet gaat.

Maar goed, daar ging dit topic niet over

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'smtp04 in Sorbs DNSRBL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie