obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Kloppen deze waardes ?
Fidler
Ben niet erg tevreden met mijn behaalde snelheden.
Zou volgens verschillende sites op zo'n 800 meter van mijn wijkcentrale zitten. Zou dus ook richting de 20 MBit moeten intrainen.
Dit zijn echter de waardes in m'n Livebox :

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1004 Kb
DownStream 12936 Kb
Afname Dichtbij : 22.3 dB
Ver weg : 5.2 dB
SNR-marge Dichtbij : 8 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 682
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 84
ES-teller van 1 dag 0

Als ik dan de 13,81 formule er op los laat woon ik ineens 1614 meter van de centrale....

Livebox is op 20 cm van m'n ISRA punt aangesloten.

Iemand een idee waar het aan kan liggen ?
 
TCP_IP
Nou.. dergelijke sites geven het hemels breed weer vaak !

Als je 800m van wijkcentrale woont wilt niet zeggen dat die koperen kabel rechtstreeks naar je huis toeloopt. Kan net zo goed zijn dat het via allerlei kronkels loopt, straat via straat en uiteindelijk kan het best zo zijn dat je 1500m ervandaan zit qua kabel.

Maar als ik zo je waardes bekijk zou het ook weleens bij je thuis kunnen zitten. Upstream wat aan de lage kant en SNR marges overigens ook.

Hoe heb je je netwerkje in elkaar zitten? Livebox direct op ISRA in meterkast/woonkamer/?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Fidler
Livebox is direct aangesloten op het eerste telefoonpunt in mijn woonkamer. Dit is direct mijn ISRA, KPN heeft hier zelf de draden aangesloten toen ik hier kwam wonen. Tevens zie ik hier zelf een dikke kabel uit de grond komen.

Er zijn geen vertakkingen. Ook heb ik vanaf dit punt een Zyxel van mijn vorige provider aangesloten op een 10cm kabeltje, deze gaf ongeveer dezelfde (iets lagere) waardes.

Ik heb overigens ook bij Online geinformeerd. In eerste instantie kreeg ik een mailtje terug dat het leek of mijn Livebox niet goed was aangesloten (vertakkingen, te lange/defecte kabel).

Toen ik had terug gemaild dat alles keurig is aangesloten kreeg ik als antwoord dat 12Mbit toch mooi genoeg was....

Tja, op zich wel maar niet als je het vermoeden hebt dat er nog (veel) meer te behalen is....
Gewijzigd door Fidler op 22 september 2008, 21:00
 
TCP_IP
Dat begrijp ik ja, kzou er ook alles uithalen wat er in zit !!

Maar goed, zoals je het beschrijft heb je al de ideale aansluiting !

Schoon ISRA punt, korte kabel ertussen en direct Livebox erop zonder vertakkingen vanuit ISRA...

Dat je upstream wat afwijkt kan ik dan ook zo niet verklaren (1020 zou moeten zijn trouwens)

Hoelang stond je livebox al aan voordat je die hele tabel postte ?
Zitten namelijk wel wat fouten op de lijn (zie HEC + CRC), niet rampzalig als het 1 of meer dagen achter elkaar heeft aangestaan.
Maar als je dit na paar minuten al hebt wijst het er toch op dat er iets niet goed op je lijn zit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
flark
Ik heb ook al sinds bijna een jaar een discussie met Orange/Online over mijn snelheid. Ben benieuwd wat jullie van deze waardes vinden:

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 472 Kb
DownStream 6936 Kb
Afname Dichtbij : 31.8 (dB)
Ver weg : 20.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 8
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0

Ikzelf ben er allerminst tevreden over. Heb al twintig verschillende kabels geprobeerd, kort en lang, dik en dun. Heb een nieuwe voedings-adapter voor de Livebox gekregen en zelfs een nieuwe livebox....
Maakt allemaal niet uit. Woon volgens mij binnen een kilometer van de centrale.
De communicatie met Orange/Online was redelijk op gang totdat ik deze week weer een standaard repliek kreeg met: "Waar is uw ISRA punt? Waar staat uw Livebox? Wat voor kabels....".
Word er moedeloos van. Jullie mening? Alvast bedankt.
Gewijzigd door op 25 september 2008, 20:01
 
TCP_IP
Enig idee waarom dat gevraagd word ? Ze moeten weten waar ze mee te maken hebben Pfft

Hoeveel kun je maximaal halen volgens snelheidscontrole ?

http://www.online.nl/adsl/

Post tevens wat speedtest results, want hoe merk je dat het langzaam is? download je via nieuwsgroepen, of vind je juist dat het surfen langzaam aan voelt ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
flark
Ik ben systeembeheerder en weet het nodige om me niet gek te laten maken.

Quote

TCP_IP schreef:
Hoeveel kun je maximaal halen volgens snelheidscontrole ?
http://www.online.nl/adsl/
Post tevens wat speedtest results, want hoe merk je dat het langzaam is? download je via nieuwsgroepen, of vind je juist dat het surfen langzaam aan voelt ?


Quote

Your current bandwidth reading is: 338.70kbps which means you can download at 42.34 KB/sec. from our servers. (http://speedtest.bbned.nl)

Date IP Address Download Upload Latency Server Distance Share
9/26/2008 12:09 AM GMT 85.145.147.71 114.8 kB/s 52.3 kB/s 51 ms Groningen < 50 km Open
(http://speedtest.net/)


Het is nu wel heel erg langzaam! Normaal kan ik via newsgroups ongeveer 700 kilobyte per seconde halen, maar nu niet meer dan pakweg 45 kilobyte per seconde....
Surfen gaat dan inderdaad niet flitsend...

Online reageerde natuurlijk met:

Quote

Een recente lijnmeting geeft ons de indruk dat de adapter van de livebox
het probleem veroorzaakt. We zullen u een nieuwe voeding toezenden.

Met vriendelijke groeten,
Online


Ik beschik hier inmiddels over drie adapters en twee liveboxen... zij allen geven dezelfde waarden.
Langzamerhand word ik er tureluurs van. Mijn vermoeden is dat het ergens in de wijkcentrale zit aangezien ik hier thuis al het nodige heb gedaan om dingen te kunnen "outrulen". Een beetje "Zen and the art of motor-management".

Hoedanook; ik ben erg ontevreden en heb verzocht nu eindelijk eens een monteur te sturen. Mocht dat allemaal niet baten dan kan ik niet anders besluiten dan hen te verlaten wegens wanprestatie hunnerzijds.
 
TCP_IP
Upstream 472 Kb
dat zullen ze mogelijk ook van die waarde afleiden, als dat erg afwijkt is vaak fysieke verbinding niet helemaal in orde.

Maar goed zo te horen heb je al een hele hoop kunnen uitsluiten, heb je je ISRA punt zelf ook eens nagekeken op corrossie ?!

Je hebt toch niet een splitter voor de livebox toch ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
flark

Quote

TCP_IP schreef:
Upstream 472 Kb
dat zullen ze mogelijk ook van die waarde afleiden, als dat erg afwijkt is vaak fysieke verbinding niet helemaal in orde.
Maar goed zo te horen heb je al een hele hoop kunnen uitsluiten, heb je je ISRA punt zelf ook eens nagekeken op corrossie ?!
Je hebt toch niet een splitter voor de livebox toch ?


Geen splitters. ISRA punt blinkt.

Huidige Speedtest.net resultaten:
9/26/2008 4:59 PM GMT 85.xxx.xxx.xx 109.6 kB/s (down) 52.1 kB/s (up) 50 ms (ping) Groningen < 50 km

Huidige Speedtest.bbned.nl resultaten:
Your current bandwidth reading is: 348.90kbps which means you can download at 43.61 KB/sec. from our servers.

Bagger! Normaal haal ik 7000 kilobit down, wat al flink te weinig is. Dit is echter helemaal prut.
 
TCP_IP
Veranderen je waardes na een reboot van livebox ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kloppen deze waardes ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Tijden van TV gids kloppen soms niet Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 1 30 sep 2018
hmm, wat moet ik me bij deze email header nu bedenken..... Algemeen : 7 21 apr 2015
Help au.b. met het ontcijferen van deze trace Helpdesk : 14 09 sep 2014
Internet Providers (deze keer [color=#00ff00][b]Online[/b][/color]) blijven sukkels!! Livebox meer apparaten aansluiten : 2 01 mrt 2011
Advertentie