obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
TCP_IP
Ga er maar wel vanuit.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jeff

Quote

Ik heb nog steeds versie 3202WNLB_22204E. Hij wil niet updaten, ook niet na stekker eruit etc.

probleem heb ik ook gehad en gezien dat ik ook geen telefonie meer had hebben ze mijn een nieuwe livebox gestuurd die wel geupgrade is naar 1E6
heb wel een schade vergoeding terug gekregen van online
voor de tijd dat ik niet berijkbaar was Smile
 
Kabuto
Het is nu wel heel erg aan het worden...!!!

Afgelopen maandag bericht gehad van het service team dat ze mij vorige week donderdag een nieuw modem hadden opgestuurd...ik heel blij, maar helaas nog niets geleverd...zal nog wel komen dan.

Echter sinds vandaag werkt mijn telefonie niet meer...helemaal niets nada.
Heb de livebox al een paar keer gereset, stroom eraf gehaald en laten kijken of en een firmware update mogelijk was...maar helemaal niets.
Na een reset komt het internet snel online...maar de telefonie blijft dood en niet geactiveerd.

Ik wordt hier wel heel erg pissig van...ruim twee maanden nachtelijke spooktelefoontjes en nu helemaal geen telefonie meer!!!

Het is dus alweer tijd om contact op te nemen met Online...maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer om met die mensen te praten.

Kabuto...
 
murdock
Nou zo is het inderdaad, ook al lang lid maar dit is toch niet leuk meer, erg vervelend die spooktelefoontjes. Mail gestuurd naar helpdesk, krijg je terug dat je modem 's nachts moet uitzetten. Gelijk mail terug gestuurd dat dat natuurlijk geen oplossing is en dat het misschien een oplossing is om zo een alcatel modem te sturen. En mocht er geen oplossing komen dat ik binnen een maand bij een andere provider kan zitten. Krijg ik mail terug met "Wij hebben uw verzoek uitgezet bij de verantwoordelijke afdeling" dus nog maar even afwachten Sad
 
Jeff

Quote

Echter sinds vandaag werkt mijn telefonie niet meer...helemaal niets nada.
Heb de livebox al een paar keer gereset, stroom eraf gehaald en laten kijken of en een firmware update mogelijk was...maar helemaal niets.
Na een reset komt het internet snel online...maar de telefonie blijft dood en niet geactiveerd.

Ik wordt hier wel heel erg pissig van...ruim twee maanden nachtelijke spooktelefoontjes en nu helemaal geen telefonie meer!!!

Het is dus alweer tijd om contact op te nemen met Online...maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer om met die mensen te praten.

Kabuto...


Dat je nu geen telefonie meer hebt is te verwijten dat je een nieuwe livbox krijgt
ze moeten een datum prikken voor het overzetten van je telefoon nummer naar de nieuwe livebox
pas als je de nieuwe livebox hebt aangesloten werkt telefonie weer (Same here)
 
Kabuto

Quote

Mule schreef:

Quote

Echter sinds vandaag werkt mijn telefonie niet meer...helemaal niets nada.
Heb de livebox al een paar keer gereset, stroom eraf gehaald en laten kijken of en een firmware update mogelijk was...maar helemaal niets.
Na een reset komt het internet snel online...maar de telefonie blijft dood en niet geactiveerd.

Ik wordt hier wel heel erg pissig van...ruim twee maanden nachtelijke spooktelefoontjes en nu helemaal geen telefonie meer!!!

Het is dus alweer tijd om contact op te nemen met Online...maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer om met die mensen te praten.

Kabuto...


Dat je nu geen telefonie meer hebt is te verwijten dat je een nieuwe livbox krijgt
ze moeten een datum prikken voor het overzetten van je telefoon nummer naar de nieuwe livebox
pas als je de nieuwe livebox hebt aangesloten werkt telefonie weer (Same here)



Dat klopt inderdaad, na twee boze mailtjes konden ze me dat uitleggen. Toch heel raar dat ze dat vantevoren niet melden.

En verder heeft een aardige meneer van de post aan het begin van de avond een nieuw modem afgeleverd...een speedtouch...maar blij hiermee ben ik ondertussen allerminst.

Probleem nummer 1) ik had mijn livebox zelf met een wifi kaart uitgerust en een prima functionerend thuisnetwerkje opgezet. Daarnaast gebruikte ik de bluetooth-functie om mijn mobiele telefoon van allerlei internet-info te voorzien.
Je raad het al, het nieuwe modem is niet draadloos en heeft geen bluetooth-functie...en is ook niet zo 1-2-3 te voorzien met deze eigenschappen.

Probleem nummer 2) ik ben nu al een hele tijd bezig, maar de snelheid van mijn internetverbinding is dramatisch omlaag gegaan...van ruim 14 Mbps naar een magere 2 Mbps...en dit is met geen mogelijkheid te verbeteren. Het modem blijft ondanks alle pogingen laag intrainen.

En nu zit ik dus met een speedtouch modem waarmee ik wel kan bellen, maar dat met extra kosten draadloos gemaakt moet worden en geen bluetooth heeft, en qua snelheid nog maar 2Mbps heeft. En aan de andere kant heb ik een livebox met wifi/bluetooth en 14 Mbps, maar geen telefonie.

En het meest lullige van alles is...vanaf de 25e september heb ik geen spooktelefoontjes meer gehad!!!

Ik heb Online al een berichtje gestuurd met de vraag of ze het mac-nummer van mijn livebox weer willen registreren op het telefonie platform, zodat ik mijn livebox weer kan gebruiken als modem met zijn volledige functionaliteit. Daarbij aangenomen dat de storing op het netwerk van Online, welke de spooktelefoontjes veroorzaakt, uiteindelijk verholpen zal worden en ik mijn livebox kan blijven gebruiken en het speedtouch modem terug kan sturen.

Hopenlijk krijg ik daarop morgen bericht. Want ik heb niet gevraagd om een speedtouch modem...als ze toch een ander modem hadden willen sturen was een livebox die niet telefoniestoringsgevoelig is voor mij prima geweest. Wat er nu is gebeurt is het inwissellen van 1 probleem voor 2 nieuwe, en daarin heb ik ondertussen absoluut geen zin meer in.

Maarja, wat nu als Online dat niet wil doen?
In dat geval is de zaak voor mij per direct afgedaan en zeg ik mijn abbo op en ga ik direct naar een andere provider.

Groetjes van een zeer gestresste Kabuto...
 
Jeff
Hoe heb je bluetooth werkend gekregen op je gsm??
 
Kabuto
@Mule...

Bluetooth is vanaf het begin altijd op mijn livebox geactiveerd geweest.
Heb een jaar geleden een nieuwe mobiel genomen (met bluetooth) en "gepaired" met de livebox uit nieuwsgierigheid...en het werkte. En het heeft tot vandaag ook altijd gewerkt. Het voordeel is altijd geweest dat een verbinding met bluetooth altijd veel energiezuiniger is geweest dan met wifi...zo houd mijn mobiel het veel langer vol zonder aan de lader te hoeven.

Kabuto...
 
hetbeest
Gisteren is TNT bij mij langs geweest met een nieuw modem... maar ik was niet thuis. Vanmorgen komen ze weer langs... maar ik zit alweer op mijn werk (vreemd hè?) Ik ga vanavond wel bij het TNT-agentschap langs om hem op te halen.

Wat lees ik? Als ik het modem installeer heb ik dan niet direct weer telefonie? Moet Online eerst nog iets administreren aan hun kant?
 
Kabuto

Quote

hetbeest schreef:
Gisteren is TNT bij mij langs geweest met een nieuw modem... maar ik was niet thuis. Vanmorgen komen ze weer langs... maar ik zit alweer op mijn werk (vreemd hè?) Ik ga vanavond wel bij het TNT-agentschap langs om hem op te halen.

Wat lees ik? Als ik het modem installeer heb ik dan niet direct weer telefonie? Moet Online eerst nog iets administreren aan hun kant?


Van wat ik mij uit heb laten leggen is het zo dat elk modem een eigen mac-adres heeft, en je telefonie werkt op dat specifieke mac-adres. Krijg je nu een ander modem (lees ook een ander mac-adres) dan wordt op een gegeven moment op het telefonie platform jouw telefonie gekoppeld aan het mac-adres van je nieuwe modem. Op dat moment werkt telefonie met je oude modem niet meer, maar wel met je nieuwe modem. Het tijdstip waarop ze je mac-adres op het telefonie platform aanpassen wordt min of meer gegokt op de datum van levering van je nieuwe modem.

Kortom...als je telefonie niet meer werkt (mac-adres oude modem niet meer op telefonie platform) dan je nieuwe modem aansluiten en als het goed is heb je weer werkende telefonie (mac-adres nieuwe modem op telefonie platform).

Kabuto.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie