obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
murdock
Vandaag telefoon van online dat ik een speedtouch modem kan krijgen, maar dan moet ik wel een jaar contract afsluiten. Beetje onzin natuurlijk heb het ook niet gedaan. Ga denk gewoon naar ziggo over voor zelfde prijs daar ook 20mb met 3 mb upload, en dit wordt in najaar nog verhoogd ook. Hij kon mij ook vertellen dat dit de enigste oplossing is op dit moment.
Gewijzigd door murdock op 05 oktober 2009, 18:03
 
Kabuto

Quote

Mule schreef:
hier nog geen last van spook telefoontjes
heb een nieuwe livebox gekregen met de beruchte firmware, wat wel opvallend is is dat het een sagem is en gefabriceerd door jungo??
en de versie is 4.0
livebox2.th


Kijk...zo'n livebox zonder (spook)telefonie problemen zou ik ook wel willen hebben...
De nachtelijk spooktelefoontjes gaan hier wel gewoon door, alhoewel er nu ook wel eens een nacht zonder spooktelefoontje bij zit.

Kabuto...
 
PdK
Vandaag kreeg ik een mailtje van Online met de mededeling dat ik een nieuwe update op moest halen en dat dan de problemen met de spooktelefoontjes over zouden zijn.
Dat heb ik gedaan en nu heb ik 3202_2601EA als firmware versie.
Hopelijk komt nu de nachtrust weer terug. Smile
 
Het Online Service Team
Beste Online klant,

Vorige week hebben we aangegeven u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rond het spooktelefoontjesprobleem.

Nieuwe software
De afgelopen drie weken zijn we met man en macht in de weer geweest de oorzaak van de spooktelefoontjes te achterhalen en we kunnen u mededelen dat dat is gelukt. Na overleg met KPN en andere betrokken instanties hebben we nieuwe software ontwikkeld voor de Livebox. Deze is gisteren beschikbaar gesteld voor alle klanten waarvan wij weten dat die last hebben van spooktelefoontjes en zal in de nabije toekomst aan alle klanten beschikbaar worden gesteld.

Wanneer krijgt u de nieuwe software?
Hebben wij u in de loop van afgelopen weken via dit forum om uw klantnummer gevraagd (middels een Persoonlijk Bericht), dan staat u bij ons geregistreerd als klant met het spooktelefoontjesprobleem.
Om de nieuwe software te installeren dient u uw Livebox te resetten. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht twee minuten en sluit de stekker dan weer aan. De Livebox zal nu automatsich de nieuwe software ophalen, wat ongeveer 10 minuten duurt. Hierna kunt u weer internetten en telefoneren en bent u van de spooktelefoontjes verlost.

Mocht u na het resetten nog steeds problemen ervaren, neemt u dan vooral contact met ons op. Stuur een mailtje naar fora@is.online.nl of stuur een Persoonlijk Bericht via dit forum, onder vermelding van uw forumnaam, uw klantnummer en uw telefoonnummer. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Niet geregistreerd?
Heeft u nog geen contact met ons gehad over de spooktelefoontjes, maar heeft u wel last van dit probleem, stuur dan een mail naar fora@is.online.nl onder vermelding van uw forumnaam, uw klantnummer en uw telefoonnummer. Wij zorgen er dan voor dat de nieuwe software ook op korte termijn voor u beschikbaar komt.

Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het feit dat we hadden toegezegd u gister op de hoogte te brengen en dat vandaag pas doen.

Met vriendelijke groet,
Online
 
Grillo
Op hoop van zegen. Ook ik heb nu Software versie 3202_2601EA, gisteravond rond 22h00 nog een spookje langs gehad.

Graag zou ik nog een concrete verklaring zien hoe dit precies heeft plaatsgevonden, enkel zeggen dat het veroorzaakt is door een FW upgrade is te kort door de bocht, een downgrade had dit probleem dan op moeten lossen.
Dat laatste begrijp ik dus niet, waarom is er op een gegeven ogenblik geen downgrade gedaan.

Waarom heeft ONLINE de tijd genomen om het probleem op te lossen over de rug van de gebruikers heen. Is het verlies aan klanttevredenheid (ik was tot voor een aantal weken een hele tevreden klant) de moeite waard geweest ten opzichte van snel met werkbare workarounds komen, zoals tijdelijk Speedtouch modems ter beschikking te stellen.

Hoe gaat ONLINE het enorme ongemak en de gebroken nachten compenseren? Enkel een excuus aanbieden is in mijn ogen niet genoeg, dat is niet meer dan een beginnetje.

Waarom heeft ONLINE niet meer ruchtbaarheid gegeven aan het ghostcall probleem, dit had prominent op de support pagina onder storingen moeten staan, maar nee, ik mocht eerst a raison van VEEL de helpdesk bellen om dit te vernemen.

Beste mensen van ONLINE, de wijze waarop het probleem is getackled verdient geen schoonheidsprijs. Het probleem had aan de voorkant nooit mogen ontstaan, dat wijst op een onzorgvuldig OTAP traject. Welke stappen gaat ONLINE nemen om in de toekomst dit soort problemen te vermijden? Als er al weer een probleem ontstaat, welke stappen gaat ONLINE nemen om meteen alle ONLINE gebruikers te informeren?

Deze informatie is de informatie die gegeven moet worden om deze hele kwestie op een nette manier af te sluiten.

Grillo.
 
hetbeest
Helemaal mee eens. Netjes verwoord.
 
Han
Sinds de laatste updates van de livebox hebben wij problemen met telefonie, steeds heb ik gemaild met de helpdesk en nu als laatste optie gaven zij zelf aan om het probleem hier te plaatsen en zo in het bezit te komen van een andere software versie.
De huidige softwareversie is 3202_2601E6.

De problemen die wij sinds 1,5 maand hebben:
Nummerherkenning werkt niet voor het KPN nummer terwijl wij er wel voor betalen, heeft ook altijd gewerkt en onze telefoon ondersteund zowel FSK als DTMF
Soms krijgt men een in gesprek toon terwijl ik totaal niet aan het bellen ben
Als men ons belt op het KPN nummer moet de telefoon soms voor de beller wel 5 a 6 keer of nog langer overgaan voordat ie bij ons een keertje overgaat
Af en toe ook problemen dat we niet kunnen bellen omdat de lijn dood is

Inmiddels zijn de adapter vervangen, het kabeltje naar de livebox bedraagt maar 25cm en is ook vervangen, hard reset uitgevoerd maar niets heeft geholpen.
Als we de telefoon rechtstreeks aansluiten op de KPN is er niets aan de hand zodra het weer via de livebox gaat hebben we weer problemen met het KPN nummer.
 
Kabuto
Oké...net geprobeerd om mijn livebox te updaten naar de nieuwe firmware...

Maar het enige wat mijn livebox nu doet is al ruim een uur alle lampjes laten knipperen (inclusief het wanadoo logo) en verder niets. De livebox is niet te benaderen vanaf de pc of de laptop en de telefonie werkt ook niet.

Bij firmware updates in het verleden is dit nog nooit gebeurd...ik vrees het ergste...!!!
Ik denk namelijk niet dat de firmware update ruim een uur nodig heeft om te installeren en zoals al gezegd kan ik mij niet herinneren dat bij vorige firmware updates alle lampjes inclusief het wanadoo logo zo bleven knipperen.

Ik heb maar weer een berichtje gestuurd naar het service team om te vragen of zij contact met mij op willen nemen, want dit lijkt mij niet goed.

En ik had nog wel zo gehoopt snel de nieuwste firmware te laten installeren zodat ik verlost zou zijn van de nachtelijke spooktelefoontjes. Oké...nu zal ik ook geen nachtelijk spooktelefoontjes hebben...want mijn livebox doet totaal niets meer...geen internet en geen telefonie.

En ja...ik doe dit via internet, maar dan wel bij de buren...

Begin er ondertussen moedeloos van te worden...

Kabuto...
Gewijzigd door Kabuto op 06 oktober 2009, 17:50
 
PdK

Quote

Kabuto schreef:


Maar het enige wat mijn livebox nu doet is al ruim een uur alle lampjes laten knipperen (inclusief het wanadoo logo) en verder niets. De livebox is niet te benaderen vanaf de pc of de laptop en de telefonie werkt ook niet.




Dat probleem had ik gisteravond ook.
Na een uur knipperen heb ik de stekker eruit getrokken voor een paar minuten en daarna verscheen het gebruikelijke lichtorgel op de Livebox en had ik weer internet en telefonie.
 
Wanabo

Quote

Grillo schreef:
Beste mensen van ONLINE, de wijze waarop het probleem is getackled verdient geen schoonheidsprijs. Het probleem had aan de voorkant nooit mogen ontstaan, dat wijst op een onzorgvuldig OTAP traject. Welke stappen gaat ONLINE nemen om in de toekomst dit soort problemen te vermijden?

Grillo.


Ik denk dat met een gedegen testperiode dit voorkomen had kunnen worden! Via deze Gebruikers Groep zijn er genoeg vrijwilligers te vinden die willen helpen testen. Nogmaals biedt de Online Gebruikers Groep het bedrijf Online faciliteiten van het forum aan om een testgroep op poten te zetten en mee te helpen testen met firmware en andere voorkomende zaken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie