obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
PdK

Quote

dreke1967 schreef:
Zaterdag "Speedtouch st706" ontvangen. Alles aangesloten en het werkt nu goed. Geen spooktelefoontjes meer.

Wel moet ik nog even uitzoeken hoe poorten open te zetten, en waarom de nummerweergave bij telefonie nu niet werkt.
Maar dat post ik wel in een andere forum onderwerp, of misschien wil iemand mij een PB sturen.



Dat heb je goed geregeld.
Ik heb al 5 mailtjes verstuurd met de vraag of ik ook een Speedtouch kon krijgen, ik wilde zelfs de verzendkosten voor mijn rekening nemen.
Steeds kreeg ik als antwoord dat het om technische redenen niet mogelijk is.
 
dreke1967

Quote

kevinwalter schreef:
hoe heb je die gekregen? want ik heb al telkens geraat of ik er ook 1 mag maar online zegt telkens ik zal voor u kijken en dan krijg ik weer een livebox......


Even een pagina terug in dit onderwerp. Op 10-09-2009 20:42 heb ik een bericht geplaatst.
 
hetbeest
Roerend mee eens, ik heb dezelfde ervaringen. Telefonie van Orange/Online is beroerd. Idd, de eenzijdige gesprekken, de dtmf tonen die niet goed gaan. Ik lijk ook wel gek dat ik nog bij Online zit.
 
Tiger
Ik heb al eerder kenbaar gemaakt dat ik gelukkig geen telefonie heb van Online en internet werkt bij mij ook goed.

Maar nu het probleem telefonie ik heb er al zo veel over gelezen op dit forum m.i. is Online wettelijk verplicht om als ze het probleem niet kunnen oplossen te regelen dat de oude goed werkende situatie dus de KPN lijn terug gaat naar de klant en daar zelf de kosten van te dragen.

Ik zou dit maar eens goed navragen bij de rechtsbijstand omdat ze in gebreke blijven en dit een wanprestatie van hun zijde is.

En als ik het goed begrepen heb kan het probleem opgelost worden door een nieuw modem ? want er zijn klanten die na een nieuw modem geen probleem meer hebben.

Dus grof gezegd laat je niet afzeiken door Online.


Tiger
 
hetbeest
Het omdraaien van die draden helpt echt niet! I.i.g. Niet bij mij, noch bij een kennis van mij.
 
muts

Quote

muts schreef:
Hier ook sinds de firmware update 3202_2601E6 heb ik ook problemen met het telefonie gedeelte!

Het is net of ze weten dat na 6 keer overgaan mijn antwoordapparaat aanspringt dan word er weer neergelegd!

Ik heb dan het geluk dat het s'morgens tussen 9.00 en 12.00 uur is!

Ik zit tewachten op telefoon van het ziekenhuis en ben zelf niet goed terbeen dus zul je wel begrijpen dat ik daar niet vrolijk van wordt als je bijna bij de telefoon bent en er word weer neergelegd!

Nu maar hopen dat het met het gepland onderhoud van 11 september 2009 beter wordt ????



Van het gepland onderhoud van 11 september 2009 geen verbetering gemerkt ????

566514593
 
Kabuto
Hallo allemaal,

Ben net nieuw op dit forum, heb mij maar aangemeld om ook mijn duit in het zakje te doen voor wat betreft de problemen met de firmware updates vanaf juli.

Na de firmware update in juli begonnen bij mij acuut de nachtelijke spooktelefoontjes. Heb het een tijdje aangezien/aangehoord en toen maar contact opgenomen met de helpdesk. Tijdens het eerste gesprek met de helpdesk zeiden ze dat het probleem niet bekend was, maar dat er een ticket aangemaakt zou worden en ik zou worden terug gebelt.
Affijn ik ben dus niet terug gebelt en heb zelf maar weer contact opgenomen met de helpdesk, waar men nogmaals zei dat dit een onbekend probleem was en dat ik terug gebelt zou worden binnen 8 dagen. Nadat ik zelf de livebox een inmiddels nieuwe firmwareversie had laten installeren werd ik terug gebelt, na twee weken, waarbij een medewerker zei dat volgens hun de problemen waren opgelost en ik zei dat ik inderdaad 2 nachten geen spooktelefoontjes had gehad.
Maar nog diezelfde nacht begonnen de spooktelefoontjes weer. Dus weer contact opgenomen met de helpdesk, geen probleem meneer we gaan het weer doorgeven aan de technische dienst en u wordt binnen 8 dagen terug gebelt.
Je raad het al, ik werd niet terug gebelt.
Wel had ik inmiddels een lijst gemaakt met de tijden van de spooktelefoontjes, en was het mij opgevallen dat er wel een heel voorspelbaar ritme zat in die serie spooktelefoontjes, zie de voorbeelden:

18-08-09: 04.18
19-08-09: 05.06
20-08-09: 05.58

01-09-09: 03.44
02-09-09: 04.33
03-09-09: 05.25
04-09-09: 06.15

07-09-09: 22.43
08-09-09: 23.33
10-09-09: 00.25
11-09-09: 01.14
13-09-09: 02.08
15-09-09: 02.55
16-09-09: 03.45

De spooktelefoontjes beginnen bij mij aan het begin van een serie om ongeveer half elf 's avonds en komen dan meestal elke volgende avond/nacht 50 minuten later. Er zit dan dus 24 uur en vijftig minuten tussen de spooktelefoontjes.

Eind augustus weer gebelt met de helpdesk en de gegevens van de eerste series doorgegeven, en je raad het al, ik zou met spoed terug gebelt worden. Helaas ben ik niet terug gebelt.

De laatste keer dat ik de helpdesk heb gebelt werd er toegegeven dat er een probleem was, maar ze konden verder niets voor mij doen. Tijdje geleden een sms gekregen dat ik mijn livebox moest resetten als ik problemen ondervond met telefonie, aldus gedaan, maar geen effect, nog altijd spooktelefoontjes in de nacht.

Ondertussen ik spuugzat van die spooktelefoontjes en nog zieker van de helpdesk. Een foutje of probleempje af en toe val ik niet over, maar dit hele debakel loopt ondertussen de spuigaten uit en de behandeling door de helpdesk en het niet terug gebelt worden is helemaal waanzin. Ik snap niet dat Online zo met zijn klanten omgaat.

Maar goed, ik besef dat ik niet de enige ben met dit probleem.

En oja, alle kabels en draden zijn goed aangesloten. Voor de firmare update van juli heb ik nooit geen problemen gehad en altijd een goed werkende en stabiele internet en telefoonverbinding gehad.
Gewijzigd door Kabuto op 16 september 2009, 15:26
 
Het Online Service Team
Beste Online klanten,

De laatste tijd zien we erg veel berichten op dit forum over ghost calls. We erkennen dat dit een serieus probleem is en we stellen alles in het werk om het zo snel mogelijk op te lossen.
We hebben op diverse plaatsen in ons netwerk apparatuur geplaatst waarmee we al het dataverkeer meten dat invloed zou kunnen hebben op de telefonie van Online. Daarnaast vinden er ook metingen plaats op elektrische signalen over het netwerk die mogelijk het modem kunnen activeren. De resultaten van deze metingen worden continue bekeken en geanalyseerd.
Om tijdelijk van de ghost calls verlost te zijn kunt u ’s nachts uw telefoon uitzetten of uw telefoon loskoppelen van het modem. We begrijpen dat dit geen oplossing is voor uw probleem en we werken met alle mogelijke middelen aan een definitieve oplossing.

Via dit forum zullen we u vanzelfsprekend op de hoogte houden van onze vorderingen.

Met vriendelijke groet,
Online
 
hetbeest
Beste Online,

Dat is idd geen oplossing. Ik wil 's nachts ook voor noodgevallen bereikbaar zijn of snel 112 kunnen bellen!!!!

Met teleurgestelde groet,

Evert
 
PdK

Quote

Het Online Service Team schreef:
Beste Online klanten,

De laatste tijd zien we erg veel berichten op dit forum over ghost calls. We erkennen dat dit een serieus probleem is en we stellen alles in het werk om het zo snel mogelijk op te lossen.
We hebben op diverse plaatsen in ons netwerk apparatuur geplaatst waarmee we al het dataverkeer meten dat invloed zou kunnen hebben op de telefonie van Online. Daarnaast vinden er ook metingen plaats op elektrische signalen over het netwerk die mogelijk het modem kunnen activeren. De resultaten van deze metingen worden continue bekeken en geanalyseerd.
Om tijdelijk van de ghost calls verlost te zijn kunt u ’s nachts uw telefoon uitzetten of uw telefoon loskoppelen van het modem. We begrijpen dat dit geen oplossing is voor uw probleem en we werken met alle mogelijke middelen aan een definitieve oplossing.

Via dit forum zullen we u vanzelfsprekend op de hoogte houden van onze vorderingen.

Met vriendelijke groet,
Online



Best Service Team,

Kunt u misschien uitleggen waarom wij geen Speedtouch kunnen krijgen, de Livebox heeft bij mij meer problemen dan alleen maar de Ghost-calls.
Ik ben bereid om zelf de verzendkosten te betalen.

Groeten
Piet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie