obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
wanadoo stick gebruiken als bluetooth stick?
Excellence
hallo,
ik zat vandaag ff rond te neuzen bij de config van de livebox en ik zag een kopje bluetooth staan. dus ik ging daar fftjes kijken en ik ben nu aan et twijfelen of je die stick die je van wanadoo hebt meegekregen ook als bluetooth stick kan gebruiken voor je mobieltje enz. ik kan er wel naartoe connecteren maar ik weet niet hoe ik iets kan sturen enz.
weet iemand hoe je dingen naar een andere bluetooth apparaat kan sturen? en wederzijds?
Thnx
 
Lizard
De livebox ondersteunt standaard bluetooth. (dus ook als je geen wifi hebt.)
Je gsm/pda moet wel het pan profile ondersteunen anders kan je niet via de livebox het internet op met je gsm/pda.
 
Excellence
het is niet om op internet te gaan maar gewoon om als bluetooth stick te dienen. dus om bestanden te verzenden....
kan dat ? Zo ja hoe? want ik heb een samsung d520

oh ja, als ik verbinding maak via mn d520 naar de stick zegt ie geen servicelijst gevonden.
dus hoe kan ik dit probleem oplossen?
Thnx voor jullie hulp!
 
rrozema

Quote

Excellence schreef:
hallo,
ik zat vandaag ff rond te neuzen bij de config van de livebox en ik zag een kopje bluetooth staan. dus ik ging daar fftjes kijken en ik ben nu aan et twijfelen of je die stick die je van wanadoo hebt meegekregen ook als bluetooth stick kan gebruiken voor je mobieltje enz. ik kan er wel naartoe connecteren maar ik weet niet hoe ik iets kan sturen enz.
weet iemand hoe je dingen naar een andere bluetooth apparaat kan sturen? en wederzijds?
Thnx


Ik heb zelf geen wireless van Wanadoo/Orange afgenomen, enkel de livebox. Ik heb dus niet die 'stick'. Ik denk echter vrij zeker te weten dat je een aantal zaken door elkaar haalt.

Het feit dat je in de livebox config iets over bluetooth vindt, zegt niets over de usb stick die je in jouw computer kunt steken. Zoals hiervoor al werd geantwoord: de livebox kun je o.a. als bluetooth access point gebruiken. Dat wil zeggen dat je met een apparaat met bluetooth er op*, verbinding kan maken met het internet. De usb stick is waarschijnlijk enkel een wifi-stick, bedoeld om met de wifi-kaart in jouw livebox verbinding te maken; er zijn vele soorten usb-bluetooth sticks in de handel, het heeft echter voor Wanadoo geen toegevoegde waarde om alle klanten van een duurdere stick te voorzien die zowel wifi als bluetooth ondersteunen, terwijl vrijwel geen enkele klant dit zal gebruiken. Het enige doel voor Wanadoo is immers om jouw computer met de livebox te verbinden. Dat doel is al bereikt door enkel wifi te ondersteunen.

Dus, de livebox is een geavanceerd apparaat met vele aansluitmogelijkheden, waarvan je er zojuist eentje ontdekt hebt. Dit zijn ze allemaal op een rijtje:
- 2 utp poorten (bedraad LAN, snel en gemakkelijk, mogelijk om te delen over meerdere computers)
- usb poort (voor een computer zonder LAN kaart)
- wifi (draadloos netwerk, als betaalde optie beschikbaar van Wanadoo, mogelijk om te delen tussen meerdere computers)
- bluetooth (draadloos netwerk met lage snelheid en korte reikwijdte, standaard aanwezig maar uitgeschakeld in de livebox, 1 apparaat tegelijk)

Om te doen wat jij wilt heb je een bluetooth aansluiting op jouw computer nodig. Deze wordt vaak geleverd als een usb stick die aan de buitenkant vaak veel op de 'stick' die Wanadoo levert lijkt, het is echter een heel ander apparaartje. Wat jij zoekt is een usb bluetooth dongle. Deze hoeven maar een paar tientjes te kosten. Let er echter wel op dat ze met xp sp2 samenwerken, de software bij oudere dongles heeft nogal eens problemen met de bluetooth stack en de firewall die in xp sp2 ingebouwd zitten.

*) dit is waar de 'pan' dienst zoals al werd genoemd ter sprake komt. Het apparaat waarmee je het internet op wilt (pda, telefoon etc), dient het pan bluetooth profiel te ondersteunen om verbinding met de livebox te kunnen maken. Apparaten die dit profiel niet ondersteunen, zullen een foutmelding geven dat ze geen verbinding met de livebox kunnen maken. De letterlijke tekst van die foutmelding is afhankelijk van het apparaat waarmee je verbinding probeert te leggen en zou in jouw geval dus best de melding kunnen zijn die jij op je scherm kreeg.
 
Excellence
ok thnx voor de info. ik weet nu zeker dat et niet kan Wink
thnx!!!!!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wanadoo stick gebruiken als bluetooth stick?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
USB memory stick aansluiten op HG655d Huawei configuratie en problemen : 9 11 dec 2014
Online app op android stick Algemeen : 2 02 okt 2014
Huawei hg655d als bridge gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 14 jun 2014
Advertentie