obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG712 en XBOX360
revdpoel
Ik heb vandaag mijn Thomson TG712 geinstalleerd
Even puzzelen, maar gelukt

een draadloze instelling voor laptop en 3 ethernetpoorten gebruikt
ethernetpoort voor computer A, ethernetpoort voor computer B en ethernetpoort voor XBOX

Als mijn zoon op XBOX call of Duty MW 2 speelt, krijgt hij de melding : NAT type STRICT
Dit moet zijn : NAT type OPEN

Maar hoe regel ik dit? Op de Thomson heb ik UPnP op 'Ja' gezet

Moet ik ook nog dingen doen als men op computer A of B via internet een spel wil spelen?

Dank u
 
revdpoel
klopt Peter
maar ik zag dat er een aparte stream was geopend waar deze vraag meer betrekking op had

Hopende dat iemand nog licht in de tunnel zag
 
rrozema
Zet upnp maar weer uit; volgens mij gebruikt de xbox 360 niet eens upnp (volgens mij gebruikt hij enkel upnp voor het delen en streamen van media). Voor de meeste toepassingen (en dus ook spellen) hoef je helemaal geen poorten te forwarden. Uitsluitend voor toepassingen die dienen als 'server' moet je forwards aanmaken. Bij de xbox 360 zijn dat een aantal standaard poorten, o.a. voor het onderling kunnen praten tijdens de spellen. Maar vaak is het afhankelijk van het spel welke poorten precies moeten worden geforward. Op www.portforward.com staat voor heel veel programma's beschreven welke poorten het zijn plus voor heel veel routers hoe je ze precies instelt. Zoals je zult merken is het niet eenvoudig om de juiste poorten te vinden; maar veel vaker nog komen mensen er niet uit doordat ze de instructies niet of maar half lezen.

Ik ken (gelukkig?) de poorten voor de xbox 360 en jouw specifieke spel niet uit m'n hoofd, maar als jij op portforward nou eerst eens zelf probeert uit te zoeken welke poorten je voor jouw spel en router moet hebben, dan kunnen wij je wellicht helpen wanneer het instellen van de router onverhoopt toch niet lukt.
 
revdpoel
OK
De situatie is nu dat ik UpNP aan heb en specifieke porten forward voor spellen
Zal vanavond Upnp weer uitzetten

Aan het modem zit via de ethernetpoorten een XBOX en een gewone PC met Windows XP aangesloten. Mijn PC, zeg maar hoofdPC, heeft Vista
Voorheen had ik speedtouch 546 (ook 4 ethernetpoorten) en kon mijn zoon op PC met XP gewoon onlkine spellen zoals Command and Conquer spelen. Ook dat lukt nu niet meer. Internet werkt wel op die PC

Kortom, internet werkt, telefonie werkt, maar XBOX live en online spellen spelen op PC met XP lukt niet.
Op de PC met Vista speel ik geen online spellen, dus ook niet uit geprobeerd.

Wat ik gewoon vreemd vind is dat ik alleen een modem heb omgewisseld en het het nu niet meer doet
 
rrozema
De ene NAT router is de andere niet. Juist bij bijzondere toepassingen als spellen blijken deze onderlinge verschillen vaak voor verschillend gedrag te zorgen. Helaas is er geen volledige definitie voor hoe een NAT router zich hoort te gedragen, dus je kan nooit zeggen dat het gedrag van jouw router goed of fout is. Bij de ene toepassing zal het wel werken, terwijl het bij de ander niet werkt en bij een andere router kan het weer geheel anders zijn.

De speedtouch 546 heeft een flink aantal voorgedefinieerde 'games & applications', setjes port forwards voor bepaalde applicaties, welke het verschil zouden kunnen zijn voor jouw zoon's spellen. Daarnaast kan het ook gewoon het normale gedrag van je nieuwe router zijn; een betere beveiliging kan juist een slechtere performance voor de spellen opleveren. Het is maar net wat de fabrikant van de router belangrijk vond.
 
revdpoel
ok, das duidelijk

upnp --> ik dacht dat dat juist betekende dat je niet meer individuele poorten hoeft te forwarden??

Zou ik trouwens iets op de XP PC of op de XBOX360 moeten aanpassen?
Als we het hebben over de PC's kan het iets zijn dat in de Firewall van resp, de Vista of XP PC wordt geblokkeerd??

Op mijn Thomson staan de IP-adressen van deze twee als niet statisch
Bij Thomson zeggen ze dat dat ook niet hoeft in zo'n klein netwerk
Gewijzigd door revdpoel op 15 december 2009, 12:20
 
rrozema

Quote

revdpoel schreef:
ok, das duidelijk

upnp --> ik dacht dat dat juist betekende dat je niet meer individuele poorten hoeft te forwarden??

Dat klopt, maar dan moet de client wel het upnp protocol gebruiken om de router instructies te geven welke poorten geopend moeten worden. En voor zover ik weet doet de xbox 360 (of de spellen die er op draaien) dat niet. Maar dat moet je zelf kunnen controleren: start je router op. Wacht tot deze volledig is opgestart. Start dan de 360, laad het spel en laat het volledig opstarten. Kijk nu in je router of je ergens informatie kunt vinden of er poort forwards zijn bijgekomen of kijk of je logging kunt aanzetten in je router zodat je kunt volgen of daar upnp instructies voorbij komen.

Quote

Zou ik trouwens iets op de XP PC of op de XBOX360 moeten aanpassen?

Nee, iets anders dan een fixed ip adres instellen en eventueel de firewall op de client open zetten hoef je niet te doen.

Quote

Als we het hebben over de PC's kan het iets zijn dat in de Firewall van resp, de Vista of XP PC wordt geblokkeerd??
Ja, dat is mogelijk maar het is wel onwaarschijnlijk omdat het met je oude router wel werkte.

Quote

Op mijn Thomson staan de IP-adressen van deze twee als niet statisch
Bij Thomson zeggen ze dat dat ook niet hoeft in zo'n klein netwerk

De grootte van het netwerk doet er hiervoor niet toe; het gaat er om dat een statisch adres nooit onverwacht zal wijzigen; een door de dhcp server toegewezen adres kan wel, zonder dat jij je dat realiseert, veranderen. Op het moment dat het adres verandert, zonder dat de forward wordt aangepast werkt de forward niet meer. Hier plaats ik nog wel als kanttekening bij dat ik de TG712 niet ken. Als hij, net als de Speedtouch 546, forwards niet maakt naar een IP adres maar naar een mac-adres (of machine naam) dan heeft het instellen van een statisch ip adres weinig voordeel; de router zoekt dan namelijk zelf uit welk ip adres het apparaat op jouw netwerk heeft gekregen; dus als het apparaat ineens een ander adres dan voorheen heeft gekregen van de dhcp server zal het verkeer toch nog automatisch worden doorgestuurd naar dat nieuwe adres. Er zijn echter niet veel routers die op deze manier werken; bij de meeste routers forward je naar een ip adres en als op dat adres het apparaat niet beschikbaar is, dan werkt de forward niet (meer).
 
revdpoel
ok, dank je

je zegt


Zou ik trouwens iets op de XP PC of op de XBOX360 moeten aanpassen?

Nee, iets anders dan een fixed ip adres instellen en eventueel de firewall op de client open zetten hoef je niet te doen.


Hoe stel ik op een PC een fixed adress vast?
 
rrozema
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_13962 niet het beste artikel hierover, maar het eerste dat ik zo snel vond.
 
-Matthijs-
Ik heb ook een vraagje over de Thomson TG712 in combinatie met mijn Xbox 360. Een nieuw topic leek me wat overbodig.

Momenteel kan ik op Xbox Live gewoon enkele potjes Fifa 10 spelen, echter krijg ik regelmatig de melding 'Gamesessie is niet langer beschikbaar' als ik een quickmatch start. Ook als ik tegen een vriend wil spelen, krijg ik die melding. Nu blijkt dat NAT op OPEN moet staan en niet op STRICT zoals bij mij. Ik heb daarom de onderstaande poorten geopend:

2j2c2v9

De laatste stap die ik moet doen is 'Nieuw1' toewijzen aan mijn Xbox 360 (toch? Pfft). En daar gaat het mis... Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten op mijn router met een ethernetkabel, maar mijn Xbox 360 verschijnt niet in de onderstaande lijst:

2j47o6d

Dus wil ik graag 'Gedefinieerd door gebruiker' kiezen, zodat ik het IP van mijn Xbox260 daar in kan vullen. Wanneer ik echter op 'Gedefinieerd door gebruiker' druk, verschijnt er nergens een invoerveld. Wat doe ik fout? Alvast bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 en XBOX360', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Fritzbox 3370 achter TG712 Thomson meer apparaten aansluiten : 2 16 sep 2014
Thomson 712 Probleem Thomson configuratie en problemen : 30 29 mei 2014
Advertentie