Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
onterechte en meermalige benadering via intrum justitia!!!
Strikemeister
Hallo,

Eerder op deze mooie middag ben ik voor de zoveelste keer benaderd door een vrouwelijke medewerker van INtrum Justitia met de vraag waarom ik weiger (wat in hun administratie staat) te betalen.

Dit terwijl ik eind december na mijn betaling van ±55,- netjes hebt aangegeven (kopie van de brief heb ik nog) te gaan verhuizen.
Doordat dit een gerechtelijk bevel was (de huisbaas betaalde zijn rekeningen blijkbaar niet), heb ik op 20 november 2009 via de rechtbank 2 maanden de tijd gekregen om een ander huisje te vinden (Kopie was als bijlage bij mij opzegbrief toegevoegd).
De opzegging diende zou per 18 januari 2010 te gebeuren. Op dit moment was er nog geen zicht op een nieuw verblijfplaats en trok ik tijdelijk bij familie en vrienden in.

op 4 maart tekende ik een nieuw huurcontract en wilde ik weer van de diensten van online gebruik gaan maken. Na een telefonisch gesprek wist de medewerker mij te vertellen dat mijn oude abonnement niet was opgezegd, reden hiervoor was mijn inschrijving in het gba register van Rotterdam. Ik kon pas weer internet krijgen op het moment dat het achterstallig bedrag (71,20 hoog) voldaan was. Ik kon het ook laten verhuizen maar de medewerkster vond dat de prijskaart die daar aan hing niet echt toepasselijk was, advies was gewoon opnieuw beginnen.

Dus ondanks dat ik een opzegbrief met een begeleidend schrijven (bevel) van de rechtbank rotterdam had gestuurd weten ze bij online met een nieuwe smoesje toch nog wat centjes binnen te halen. Eerlijk gezegd had ik hier al geen zin meer in... maar goed nieuw locatie... was tevreden online klant, dus ook nieuw internetverbinding in me nieuwe spot. Ik dacht weet je wat laat me het gewoon betalen en dr niet tegen in gaan. Internet was nodig en ik was vastberaden online weer in me nieuwe onderkomen te verwelkomen.
maar helaas....

Ik kreeg eerst een telefoontje met de mededeling dat internet niet doorgevoerd kon worden omdat er een bedrag openstond.
(het bedrag die ik al had betaald) en dat pas na verwerking doorgevoerd kon worden dus maakte ik het bedrag gelijk met de medewerker aan de lijn over. (betaalbewijs hiervan is in bezit)
Vervolgens krijg ik een brief thuis waarin staat dat ik geen internet van online kan ontvangen omdat er een bedrag open staat.
ff voor de duidelijkheid; ik heb dus nog steeds geen internet sinds 18 januari 2010

Nu wordt ik meermalig per week benaderd door Intrum justitia met de mededeling waarom ik me factuur niet betaal, compleet voorzien van ondertoon. Blijkbaar is de administratie van online niet up to date anders waren ze erachter gekomen dat de betaling (gedaan op 30-03-2010) gewoon netjes is afgeschreven. Nu wordt er verzocht een betaalbewijs te mailen als bewijs van betaling....?????

Hier help ik dus niet aan mee...! want (samenvatting)

eerst opzegbrief gestuurd, niet afgesloten, onterechte rekening gehad voor de maanden dat ik zonder woning heb gezeten, afwijsbrief ontvangen voor internet op het nieuwe adres en vervolgens belaagd door medewerkers van Intrum justitia met de vraag waarom ik niet wil betalen.... Ik ben niet op me achterhoofd gevallen....

Als online ondanks mijn laatste betaling met de mededeling afrekening en oudadres niet eens normaal met hun klanten kan omgaan wens ik dat zij als leverancier maar eens gaan bewijzen dat ik NIET heb betaald.. moet gewoon mogelijk zijn tenzij je door de bomen het bos niet meer ziet. Oplopende kosten van intrum en de deurwaarder zijn voor Online zelf daar ik al betaald heb en met de juiste onderhoud van de online adminstratie deze gevolgen voorkomen hadden kunnen worden.

Wat ik wil zeggen is dat we als consument moeten weten wat onze rechten zijn. Online mag als leverancier niet hun incompetenties door ons strot douwen. Nederland heeft daar een mooi wetboek voor.... wij zijn als klant verantwoordelijk voor onze verplichtingen en Online is dit voor haar verplichtingen. Als het bij het monitoren van de administratie mis gaat dan moet je dat intern oplossen en al helemaal als je sinds maart wekelijks van een klant hoort dat hij heeft betaald en op welke dag hij heeft betaald.... (zelfs met deze tips doen ze niets)

Belachelijk voor woorden is dit.... maar goed... laten we kijken hoe lang het duurt voordat iemand wakker wordt... mij intimideren ze niet... niet wakker worden betekend onnodige kosten maken (al helemaal bij intrum want zo motiveer je klanten niet om tot betaling of bewijsoverdracht over te gaan)

Voor nu wacht ik de deurwaarders brief af waarvan ik de kosten niet ga betalen...

(mocht er iemand van online meelezen.... Ik ben de oud gebruiker van de Rotterdamsedijk 84 in schiedam, me factuur is betaald op 30/03... doe er wat mee en voorkom onnodig gelul)

JHON NOVenta

Strikemeister
Ik weet niet waar jij deze samenvatting vandaag haal maar ga maar nog een keer lezen... weet je wat een gerechtelijk bevel is??
Als je daardoor niet meer instaat ben om van de diensten van online gebruik te maken (hoofdreden geen woning) en online doet alsof ze alles invoeren en verwerken om vervolgens mij te vragen de modem RETOUR te sturen... kan niemand me komen wijsmaken dat ze zaken als niet zodanig bestempelen.

Aan deze bewijsstukken kan je gewoon niet ontkomen. rechtsbijstand ingeschakeld voor informatie en advocaat staat paraat.
Schijnbaar ben ik niet de enige die hier over heeft lopen klagen....

Ik hou er niet van als men woorden in me mond proberen te plaatsen dus doe dat ook niet... Online moet gewoon de rommel opruimen die ze hebben gemaakt.

je kan niet van de consumenten vragen en blijven vragen en zelf neem je een afwachtende rol, wat voor bedrijf ben je dan....

Strikemeister
en om nog even toe te voegen... mijn gegevens klopte gewoon en ik was gewoon bereikbaar want er is een maand na de opzegging nadat ik me nieuwe woning had bezichtigd (moest nog op contract wachten) contact geweest met online aangaande een nieuw verbinding.

Met mooie woorden kom je niet ver moderator.... (in de veronderstelling... kom op zeg)

DOCUMENTATION BEATS COMMUNICATION DONT FORGET THAT!!!!

Alle documenten liggen al als bewijsstukken klaar...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onterechte en meermalige benadering via intrum justitia!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie