obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox vervangen?
Downstream
"Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd)"

Mijn LB doet het prima. Geen klachten eigenlijk. Stabiele snelheid etc.
Toch kan ik mij voorstellen dat een beter modem wat meer snelheid uit de lijn perst.
Ik denk dan terug aan mijn 1200/75 en 300/300 modems.
Ja, ik ben in het stenentijdperk geboren Smile
Een goedkoop modem schakelde vaak terug in snelheid terwijl een kwaliteits modem op volle snelheid doorging.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen men de Livebox in vergelijking met een ander Online modem?
 
Downstream
Ik het telefonie van Online.
De verbinding is stabiel dus lager intrainen is niet nodig.

Dan maar wachten op glasvezel.
Mmmm, VDSL bedoel ik.
Mmmm, gewoon langer wachten dus Wink
 
Downstream
Ik weet dat LB geschikt is voor ADSL2+
Ik heb vorig jaar heel veel problemen gehad met mijn snelheid. Dat bleek achteraf in mij IRSA (sp?) punt te zitten.
LB ging niet online of haalde max 5KB/s ofzo.
Mijn USRobotics modem trok er toch nog 50-300KB/s uit. (niet bruikbaar omdat het geen telefonie ondersteunt)
Daarom was mijn gedachte dat ik met een ander modem een beetje sneller kan. Dan spreek ik over hooguit 100KB/s

VDSL. Ik woon op 2100 meter v/d centrale volgens de tabelen is de downloadsnelheid dan gelijk of misschien een heel klein beetje hoger. Uploadsnelheid weet ik niet.
Aangezien KPN schijnbaar geen VDSL wijkkastjes (FtC) gaat plaatsen denk ik niet dat VDSL mij veel zal bieden. De uitrol zal, zoals gewoonlijk, eerste op de snel-geld-verdienen-plaatsen beginnen en dan later evt wat uitbreiden.
Ik blijf het VDSL nieuws volgen maar ik verwacht dat het toch minstens drie jaar gaat duren voordat ik er van kan genieten.
Drie jaar is heel lang in high-tech land. Misschien is er rond die tijd weer een andere rage...
Gewijzigd door Downstream op 29 september 2010, 18:25
 
I R Baboon
FttC zit op een dood spoor. KPN ziet er geen heil meer in.
En bij 2100 meter kan je VDSL2 vanaf de nummercentrale vergeten. Veel te ver.

Je hebt dus drie opties:
Blijf bij ADSL2+ met alle beperkingen.
Ga naar kabelinternet. Sneller maar ook duurder.
Wacht op FttH (glasvezel) werkelijkheid wordt in je woonplaats.
 
Downstream
Klopt IR. Het was een samenvatting van het 'gesprek' dat wij hier al eerder over voerden.

Wat betreft de opties: Ik mag niet terug naar UPC van mijn cardioloog Wink
Dus gewoon wachten wat de toekomst gaat brengen.

FttH Dat zal ook nog wel even duren als ik de glashart site lees. Er staan 2 stadsdelen in de planning en dan nog maar deels.
Hoe werkt FttH eigenlijk?
Komt de glasvezel dan echt helemaal in je woning of is het laaste stukje koper?
Glasvezel komt (waarschijnlijk) eerst in de dicht bebouwde gebieden. Maar dat zijn vaak gebieden met veel hoogbouw. Flats en appartementen van 4 verdiepingen.
Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat KPN/de aanbieder glasvezel gaat leggen door allerlei schachten/buizen in een flatgebouw.
???
 
Downstream
Wat is precies tot aan mijn huis?
IRSA punt?
Nieuw klein kastje op straat?
Of tot de kast die nu al in de straat staat?

In een flat kan "mijn huis" 20 hoog zijn.

Niet om te zeiken hoor. Ik vraag me gewoon af wat de definitie is
 
I R Baboon
Ja, bij FttH komt glasvezel daadwerkelijk in je huis. Daarom is het ook zo duur om aan te leggen.
Dus de kabel komt naar je huis (meterkast) en die wordt op een glasvezelmodem aangesloten.
Vandaar kan je verder alles aansluiten naar je eigen apparatuur en tv.


KPN wilde eerst via FttC de boel fixen om de beperkingen van het oude telefoonnet te omzeilen.
Helaas kleven er zoveel nadelen aan FttC dat ze die plannen maar opgedoekt hebben.
De tussenoplossing is nu dat ze VDSL vanuit de nummercentrale aanbieden.
Daarmee kan echter maar een beperkt deel van de klanten worden bediend.

Dus het goede nieuws is wel dat KPN nu wel alles zet op de verglazing van haar klanten.
Alleen is de achterstand op de kabelaars dusdanig groot geworden dat ze overal klanten
beginnen te verliezen. Regeren is vooruitzien.
KPN heeft meer oog voor haar aandeelhouders dan voor strategische initiatieven.
Gewijzigd door I R Baboon op 30 september 2010, 13:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vervangen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel vervangen door fritzbox 7390 Algemeen : 7 01 dec 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Huawei vervangen door Fritzbox 7170 Eigen modem configuratie en problemen : 108 09 feb 2014
Advertentie