obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
verbetering signaal Thomson TG712
pspittel
In ons huis heeft 1 kamer boven slecht draadloos interenet via de draadloze modem thomson TG712. Met de livebox was dit probleem er vroeger niet. Inmiddels een pci-kaartje voor de ontvangst in de computer geplaatst maar het blijft matig.

Wie kan mij adviseren of dit te verbeteren is met instellingen dan wel een versterker/modem of accespoint.
 
rrozema
Meerdere mogelijkheden, in volgorde van het beste resultaat eerst:

a - trek een kabel naar de pc boven en doe het helemaal niet draadloos.

b - trek een kabel naar boven en zet daar een extra access point neer, verbind vervolgens je pc boven draadloos met dat access point.

c - zorg dat je antenne van je access point en die van je pc boven elkaar zo goed mogelijk kunnen 'zien': verplaats je pc, of koop een losse antenne voor aan je pc zodat je hem beter kunt plaatsen t.o.v. je router, en richt je antenne's zodanig dat ze in 1 vlak liggen.

c zal ik wat verder uitleggen want dit is de gemakkelijkste optie waarvoor je niets hoeft aan te schaffen. Deze zal je dus waarschijnlijk het eerst willen proberen.

Spriet antenne's stralen en ontvangen niet in alle richtingen evenveel signaal; Als je antenne recht omhoog wijst, straalt hij het sterkst in een horizontaal plat vlak rondom de antenne. Richting de top van de antenne straalt (en ontvangt) hij vrijwel niets. Zorg dat de beide antenne's parallel aan elkaar lopen, dan heb je het sterkste signaal tussen beide apparaten. Je pc boven staat hoger dan je router dus zal de antenne van je router schuin omhoog moeten wijzen. Trek een denkbeeldige lijn tussen je router en je pc, richt beide antennes zo, dat ze dwars op die lijn staan. Als je pc recht boven je router staat, betekent dat dus dat beide antennes helemaal horizontaal liggen. Hou er wel rekening mee dat op andere plekken op de begane grond de ontvangst juist slechter wordt. Als je overal in huis goed signaal wilt, dan kan ik je optie b aanraden: elke verdieping heeft een eigen access point, elk met de antenne recht omhoog zodat ze op hun eigen verdieping een goede ontvangst opleveren. Verbind het access point boven met een netwerk kabel aan je router. Laat je geen zogenaamde 'repeater' aanpraten in een computerwinkel (repeater = extra access point dat draadloos verbinding met je router maakt). Die hebben namelijk, naast dat ze het zelfde antenne richting probleem hebben voor de verbinding met je router, ook nog eens het probleem dat ze je effectieve netwerk doorvoer snelheid halveren.
Gewijzigd door rrozema op 09 januari 2011, 19:38
 
Fluxxtux
Hoewel rrozema volledig gelijk heeft wil ik hier nog 1 ding aan toevoegen.

Wellicht is het probleem nog veel simpeler.

Wi-Fi (draadloos internet) zendt uit op verschillende kanalen (1 t/m 13)
Als jij en je buren uitzenden op hetzelfde kanaal kan dat storingen opleveren in de signaalsterkte of signaal kwaliteit.

Je zou dus naast de tips van rrozema ook nog kunnen proberen een ander kanaal in te stellen op je TG712 modem, dit doe je als volgt:

1. Zorg dat een van je computers met een kabel is verbonden met het modem, als je de instellingen wijzigt en opslaat reset je draadloze verbinding namelijk, dit kan er voor zorgen dat je wijzigingen niet volledig doorkomen, bij grote voorkeur een kabelverbinding dus.

2. Open een internet browser en ga naar Http://192.168.1.254 Je komt nu op de Thomson configuratie pagina.

3. Klik op "Thuisnetwerk" vervolgens op "WLAN".

4. Rechtsbovenin staat dan "configureren", klik hierop. Je zit dan in het instellingen menu voor draadloos.

5. Zoek de optie "kanaal selectie", zet deze op "Handmatig".

6. Daaronder heb je dan de optie "Kanaal", als deze op bijv. 1 staat, zet deze dan op 6 of 11.
Als deze op 11 staat, neem dan 1 of 6
( probeer het verschil tussen de huidige waarde en de nieuwe waarde minimaal 4 stappen te maken, dit omdat de kanalen elkaar 'overlappen' )

7. Als je het kanaal hebt gewijzigd, druk dan onderaan de pagina op "Toepassen".

8. Wacht een minuut, en kijk op je pc boven of de ontvangst is verbeterd, zo niet, herhaal bovenstaande met een andere kanaalwaarde, soms is het even zoeken, vooral als er meer netwerken in de buurt zijn.


Maar hoe dan ook, het blijft altijd handig om je antenne goed te 'richten' zoals rrozema aangeeft.
Hoop dat je wat aan de tips hebt. Succes ! Wink
Gewijzigd door Fluxxtux op 09 januari 2011, 22:42
FluXxTux
@Your Service
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbetering signaal Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
unencrypted tv signaal beschikbaar? Algemeen : 4 22 nov 2016
Geen DSL signaal Storing : 5 20 jan 2016
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Advertentie