obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Waarschuwing: Fritz!Box 7390 firmware 84.05.21
dhamhuis
Tot en met firmware 84.05.06 heeft m'n Fritz!Box 7390 prima gefunctioneerd in combinatie met Online als provider; zowel met internet als telefonie.
Sinds 03-04-2012 heeft AVM een update beschikbaar naar firmware 84.05.21. Die heb ik gisteravond 'even' gedownload. Dat downloaden en installeren ging snel. Nadien geen internetverbinding meer. Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt. AVM ook niet.
 
rogervdh
Ik heb precies hetzelfde. Sinds de upgrade van mijn 7390 naar FRITZ!OS 5.21 is géén internet meer mogelijk. Reset naar factory defaults heeft niks opgeleverd.

Heb m'n 7270 maar weer aangesloten...en dat werkt prima. Maar FRITZ!OS 5.21 werkt NIET met Online (geen idee hoe dat bij anderen providers is).
 
I R Baboon
Er zijn al meerdere meldingen op meerdere fora geweest met verbindingsproblemen met de nieuwe firmware.
Blijkbaar hebben vooral de verbindingen op protocol RFC1483 nu last ervan.

Via een recovery flash kan je downgraden naar de vorige versie die wel werkt.
En dan afwachten wanneer AVM een nieuwe firmware uitbrengt met een patch.

Als je nog niet hebt geüpdatet, vooral niet updaten en wachten op groen licht vanuit de community.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dhamhuis
Zoals al op meerdere plekken in dit forum blijkt heeft I R Baboon goed overzicht over problemen en mogelijke oplossingen. Complimenten!
Ook deze aanwijzing is zeer adequaat.

Ik heb m'n Fritz!Box 7390 inmiddels kunnen downgraden naar de vorige firmware-versie en alles werkt weer normaal.
We moeten maar afwachten wat AVM binnenkort uitbrengt aan nieuwere firmware met een patch voor dit probleem.
Ik wacht in ieder geval eerst op groen licht uit de community voordat ik opnieuw iets ga updaten!
 
anthony47
ik ben ook zo'n ongelukkige. nieuwe firmware. geen internet. en ik heb ook geen image van de vorige. kan iemand mij die mailen?
 
I R Baboon
How to (Duitstalig):

http://service.avm.de/support/de/SKB/...-Downgrade

Oude firmware (wel de juiste versie kiezen INT of Germany):

ftp://service.avm.de/Downgrade/FRITZ!...AN%207390/

Recover image (weer juiste versie kiezen):

http://download.avm.de/fritz.box/frit...90/x_misc/


Je kan direct de oude firmware over de nieuwe heen flashen , maar er wordt toch geadviseerd door de experts dat je eerst een recovery flash doet en dan pas het flashen met de vorige firmware.

P.S.

Pak altijd de juiste firmwareversie uit de bovenstaande links.
In NL zijn normaal alleen de internationale versies officieel verkocht, maar er zijn ook Duitse Fritzen in het land...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dhamhuis
Inmiddels heeft AVM een nieuwe firmware-versie beschikbaar (84.05.22) waarmee het probleem met protocol RFC1483 is opgelost. Ik heb deze update uitgevoerd en bij mij werkt de Fritz!Box 7390 nu weer prima in combinatie met Online.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarschuwing: Fritz!Box 7390 firmware 84.05.21', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie