obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
vreemde storing
commodore
gisteren geen internet aangesloten pc's die aan de lankabels hangen.
ook het modum (Huawei )was niet bereikbaar met 192.168.1.1
Wel internet via de wifi.

Vanmorgen werkte alles weer.
Wat is er aan de hand.
Bellen met de klantenservice heb ik zeer slechte ervaringen mee.
Gewijzigd door commodore op 16 september 2013, 11:49
 
I R Baboon
Komt vaker voor of was dit eenmalig?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Het Huawei modem staat bekend om zijn kopigheid. Welke firmware draai je?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
commodore
wel vaker storingen maar, maar dan lag alles eruit. Nog nooit meegemaakt dat de lan verbindingen eruit lagen en wel via wifi het internet op kon.

Het modem is nieuw, een week of vier geleden bliksem inslag gehad.
Nu dus een nieuw modem, maar heb met het nieuwe modem toch wel een probleem.
Het bereik van Wifi is zeer beperk. namelijk als je 4 meter verwijderd ben van het modem zie ik het signaal van de5 streepjes terug gaan naar 1 streepje,
Heb ook een speedtest gedaan en hier zie ik hetzelfde. Dit was met het oude modem ook het geval.
Daarom heb ik het nieuwe modem verplaatst naar de huiskamer, maar het wifi bereik is kut. zonder muren en plafonds een bereik van 5 meter. (1 streepje)
Al jaren geleden een tweede router in het netwerk opgenomen (linksys) voor twee redenen. uitbreiding lanpoorten en een extra wifi spot. Tweede router is 192.168.2.1 en lan kabel zit niet in de wanpoort maar een lan poort.
 
I R Baboon
Als je die tweede router nog steeds in je netwerk hebt, moet je dat ip adres veranderen naar 192.168.1.253 .
En de DHCP server moet uit staan op de Linksys.
Dan krijg je één groot netwerk.

Voor WIFI problemen hebben we een verzameltopic.
Daar staan ook tips in om je bereik mee te vergroten.
Wellicht dat je daarmee iets verder komt.
Vooral het stukje van rrozema is voor jou van toepassing.
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vreemde storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Vreemde Latency Snelheid : 7 30 apr 2017
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
Advertentie