obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Sitecom WLM 4600
Ricky001
Na lang zoeken ben ik op dit forum terecht gekomen.

Ik heb al een tijdje Online Snel Internet (ADSL Extra) en ben zeer ontevreden over de Huawei modem. Daarom heb ik een Sitekom WLM 4600 modemrouter gekocht. Ik krijg hem helaas niet werkend.

fzoe

Overigens gaf de helpdesk mij de volgende DNS gegevens door:
8.8.8.8 primair
8.8.4.4 secundair

Maar ook die werken niet.

Kan iemand zien wat ik fout doe?

Alvast hartelijk dank!!
Gewijzigd door Ricky001 op 25 september 2013, 20:48
 
Lutz
Probeer eens encapsulation mode op bridged te zetten. Je hebt al de goede DNS servers ingesteld. Het een en ander staat aan de linker kant bij FAQ. Geef een seintje indien het werkt.

Verder zal ik in het plaatje je IP adres doorhalen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ricky001

Quote

Lutz schreef:

Probeer eens encapsulation mode op bridged te zetten. Je hebt al de goede DNS servers ingesteld. Het een en ander staat aan de linker kant bij FAQ. Geef een seintje indien het werkt.

Verder zal ik in het plaatje je IP adres doorhalen...


Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas werkt het met de volgende instellingen nog steeds niet:

Ik had overigens de FAQ ernaast gehouden. Sommige instellingen kan ik echter niet terug vinden in de modemrouter.

8r6q
 
Ricky001
Nog wat instellingen waar misschien meer informatie uit te halen is:

7cxl

4rvl
Alvast bedankt Smile
 
Ricky001
En dit zijn de instellingen van mijn Huawei modem. Vandaar dat ik voor 'Routed' had gekozen.

u9nd
 
Lutz
Ik heb goed en slecht nieuws: het slechte nieuws is: ik weet de goede oplossing niet. Het goede nieuws is: je krijgt natuurlijk een dynamisch IP adres, deze optie kan je bij encapsulation proberen. De opties met oA eindigend zijn zeker fout, ook is vast IP adres fout. Je had eerst PPPoA geprobeerd, maar dat hoort bij MXSTREAM, nu kpn en konsorten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Ik kan me vergissen, maar in plaatje #1 staat een WAN ip adres en op plaatje #4 staat 'connected'.
Dus dan ga ik ervan uit dat er al een verbinding is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Ricky001
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het eea proberen.

Connected betekent in dit geval dat er een stekkertje in de WAN/line poort zit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom WLM 4600', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655D en sitecom Wl611 Algemeen : 2 14 aug 2014
Huawei HG655d, Sitecom extender & netwerkprinter Huawei configuratie en problemen : 2 18 mrt 2014
Huawei HG655D i.c.m. Sitecom Range Extender WL 330 Huawei meer apparaten aansluiten : 6 28 mrt 2013
Huawei HG655d & Sitecom WL-351 Vragen Huawei meer apparaten aansluiten : 1 28 feb 2012
Sitecom Modem&Router WL2500 installeren? Eigen modem configuratie en problemen : 14 01 jan 2012
Advertentie