obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel modem/router 870H configuratie
Felix
Beste forumleden,

Momenteel maak ik gebruik van een Huawei hg655d modem welke ik heb ontvangen nadat mijn modem/router Zyxel 660h er recent ermee is gestopt.
Als goede vervanger heb ik de Zyxel P-870H-51a V2 over POTS (modem Switch Router; VDSL2 4-port) aangeschaft. Ondersteunt maximaal 100 mb download en 45 mb upload.

Ik krijg deze helaas niet zo gemakkelijk aan de praat, ik weet er zelf te kort van. De Huawei modem wil ik namelijk als reserve gaan gebruiken (een reserve/backup modem valt aan te raden).
Mijn vorige Zyxel 660H modem haalde een download snelheid van 18-19 mb uit 20mb (1km van centrale). De Huidige Huawei haalt nu vrij constant precies 16,5 mb uit 20mb.
De Huawei geeft intern in het modem zelf wel 18-19 mb aan maar de daadwerkelijke download snelheid is dus lager(!?!?!). Ik ben dus erg benieuwd wat de Zyxel 870H uit de lijn kan halen en later ook bij een iets zwaarder abonnement ( 30mb/3mb upload).

Info die ik heb opgezocht bij de juiste installatie is bij de ene site uitgebreider dan bij de andere, zoals hieronder staat. Hier begint al een punt welke informatie moet ik opnemen?

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM) juiste WAN modes?
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Bron: http://www.internethelpdesk.nl/vraag-...f-kpn.html

OF

Snel Internet
ADSL Extra (Family)
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5
Bron: http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...?cat_id=10

Wie wil mij alsjeblieft helpen?
Zie de bijlagen 1 t/m 3

Bij de modem moet ik dus eerst kiezen welke WAN modes.
Waar kan ik voor EthoA (Ethernet over ATM), zie blz 55 document kiezen? Internet naam/mail en wachtwoord hoef ik toch niet in te vullen of?
met de waardes VPI / VCI 8 / 35 ?

En de overige gegevens waar kan ik deze invullen?
- verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC of Wan Ipaddress: automatic (via DHCP) ???
- ADSL modulatie: G.992.5

Informatie Zyxel 870H modem: ftp://ftp.zyxel.nl/P-870H-51a_v2/user..._1_ed1.pdf

Eerst maar eens aan de praat krijgen :-)

Maar als hij eenmaal werkt zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten om hem sneller en betrouwbaarder/veiliger te maken?
Bij een VDSL 30 mb/3mb upl abonnement moet ik dan weer andere instellingen toepassen?


Ik hoop dat er forumleden zijn die mij willen helpen Blush
Felix voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Felix op 18 november 2013, 14:28
 
Tiger
Op 1 km van de centrale een constante snelheid van 16,5 Mb van de maximale 20 Mb met het Huawei modem is wat velen graag zouden willen hebben want dit is toch een beetje luxe t.o.v. vele leden.
En om zoveel extra werk te doen door met een ander modem te gaan experimenteren levert m.i. toch niet veel op maar ik wens jou daar veel succes mee.
 
Felix
Mee eens en dank je, ik heb het er graag voor over. Met name de veel betere en op langere termijn stabiele verbinding waar je geen omkijken maar naar hebt, daar doe ik het voor.
Iedereen is natuurlijk vrij om elk soort modem aan te sluiten op zijn/haar lijn.
Mij is het goed bevallen om provider modems snel te vervangen door een Zyxel modem. Veel ergernis valt te voorkomen door betere hardware. Zowel de verbindingssnelheid als het super snelle automatische reset (ideaal). Zeer betrouwbare modems die tevens een betere ventilatie hebben en lang niet zo warm worden. En een beetje slim inkopen en je hebt hem bijna voor de helft.
Voor dit type modem is het wellicht lastig om een antwoord/antwoorden op mijn vraag hier te mogen ontvangen. Ik heb inmiddels ondersteuning van Zyxel aangevraagd.


Overigens is de snelheid ook te danken dat velen in mijn gebied juist gebruik maken van kabel internet en dit ten goede komt aan mijn verbinding.

Off topic:
Overigens mijn telefoonkabel bij binnenkomst huis naar het modem zelf is zeker 5-6 meter lang. Dit heeft op de datasnelheid totaal geen invloed (feit, ik ondervind geen lagere snelheid daarvan). In mijn ogen een fabeltje dat dit maximaal 2 meter moet zijn, wat je doorgaans leest en hoort van ISP klantenservice Smile
Gewijzigd door Felix op 18 november 2013, 16:46
 
I R Baboon
Die ZyXel is een VDSL modem. Dus waarom dan aan de slag met ADSL settings?

Deze moet je dus hebben:

VDSL2
Protocol: PTM
VLAN ID: 1001
802.1P: 0


Aangezien de Zyxel heel veel extra opties heeft qua instellingen, moet je een beetje experimenteren ermee.
Sowieso moet het DSL lampje branden om een verbinding mogelijk te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Indien je nog een keer je Huawei modem aansluit, dan kan je zien welke van de 4 WAN verbindingen aktief is. Uit de aktieve verbinding kan je sluiten welke verbinding je in de Zyxel moet programmeren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
CnC
Zie hier: [url]http://kms.online.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=484,E=0000000000024688499,K=4214,Sxi=14,Case=obj(1064),strTitel=Wat%20zijn%20de%20standaard%20verbindingsinstellingen%20voor%20internet%20van%20Online?
[/url]
Overigens maakt het bij ADSL niet uit of de hele wijk tegelijk download of niet itt kabel. En de 2m regel zal voor jou niet zoveel uitmaken omdat je zo dicht bij de wkc woont. Als je echter verder van de wkc woont dan maakt het wel degelijk verschil.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel modem/router 870H configuratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie