obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Veiligheidslek in alle Fritzboxen! Verplicht updaten!
I R Baboon
Sinds enkele dagen is bekend dat verschillende Fritzboxen uit onder andere Nederland en Duitsland zijn gehackt.
Daardoor konden hackers bellen via je VOIP account naar betaalnummers en naar het buitenland.
Nu is er zekerheid over de methode hoe dat gebeurd is.

Het blijkt dat elke Fritz een enorm veiligheidslek heeft.
Via een gemanipuleerde site kan je eenvoudig het configuratiebestand uit de Fritz kopiëren.
Daarmee zijn al je wachtwoorden in één keer op straat.
Als dan nog remote access aan staat, ben je het haasje.
En vandaar dus ook de verklaring waarom AVM geheimzinnig deed over het lek en binnen enkele dagen begonnen is met
firmware updates voor de betroffen modellen.

Dus update je firmware! Zonder de update ben je kwetsbaar!

Updaten kan via de interne update functie van de Fritz user interface of direct de firmware downloaden van AVM.

Hier de de firmware en info voor de Duitste Fritz:
http://www.avm.de/de/Sicherheit/hinwe...nweis.html

Hier voor de internationale modellen (en dus ook de Nederlandse)
http://www.avm.de/en/Sicherheit/advic...dvice.html


Als extra voorzorg adviseert AVM ook ALLE wachtwoorden te veranderen in de Fritz.
Dus niet alleen het hoofdwachtwoord, maar ook WIFI netwerksleutel, SIP wachtwoorden, VPN logins..


Interessant artikel van Heise.de: http://www.heise.de/newsticker/meldun...15745.html


Succes!
Gewijzigd door I R Baboon op 19 februari 2014, 20:57
 
browsen
FRITZ!Box 3370 FRITZ!OS 5.52 (103.05.52)
FRITZ!Box 3370 FRITZ!OS 5.52 (103.05.51)

Geen Online internet toegang.

FRITZ!Box 3370 FRITZ!OS 05.23 (103.05.23)

Wel Online internet toegang.
 
I R Baboon
Heb je de instellingen helemaal opnieuw ingegeven of het configuratiebestand ingeladen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Ik heb hier een echt internationaal Fritz!Box 3370 met FRITZ!OS 05.52 Firmware-Version: 103.05.52 werkend met online.nl.

Ik heb wel de configuratiebestand gebackuped, en dan de box automatisch naar updates laten zoeken.

Na een herstart werkt alles van zelf...
Gewijzigd door Lutz op 19 februari 2014, 19:44
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
browsen
Het configuratiebestand hoeft alleen bij een downgrade gebackuped te worden omdat de modem gereset wordt, niet bij een upgrade want dan blijven de instellingen bewaard.

Firmware-Version: 103.05.52 is de laatste dus ik kan er vannuit gaan dat Lutz een upgrade heeft gedaan, maar wel gebackupped.

Lutz bakt me een putz...
 
I R Baboon
Als een firmware update (of downgrade) valt over een specifieke instelling van de Fritz, kan je vreemde effecten krijgen zoals verbindingsproblemen.
Dan kan het verstandig zijn om een fabrieksreset uit te voeren en daarna met de hand alles opnieuw in te stellen.
Alleen zo kan je dat uitsluiten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veiligheidslek in alle Fritzboxen! Verplicht updaten!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alle porten opengooien Zyxel configuratie en problemen : 3 27 okt 2016
alle internet traag bij youtube uploaden Snelheid : 26 05 apr 2015
Firmware updaten / Strict NAT :( Speedtouch 706 configuratie en problemen : 5 14 dec 2013
Wat moet ik doen om mijn Livebox te updaten? Livebox firmware : 39 19 nov 2009
Updaten van 706 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 13 24 jun 2009
Advertentie