obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie
blaxid
Ik heb mijn telefoon weer werkende, als je interesse hebt in mijn topic kijk dan HIER
 
je_gelooft_het_niet
Hallo all,

heb op 03 okt 2015 een nieuw modem ontvangen van ONLINE , ZyXEL VMG8324
ter vervanging van Thomson modem.

Internet werkt prima, maar heb nu geen telefoon meer.

Heb inmiddels 4 maal een klachten formulier ingeuld, en een maal proberen via 0900 nummer te bellen met service dienst van ONLINE, en mobile nummer opgegeven, maar wordt niet retour gebeld, ben nu af zondag 4 oktober bezig toch weer telefoon aan de praat te krijgen, in stelling in het modem zeggen mij niets, als ik bij voip kijk staat daar niet ingevuld.
Mailen naar online.nl weet ik geen adres van.

Kan nog een brief schrijven naar ONLINE in Den HAAG , of weet iemand wat verder te doen?

MVG B.


NB

na een paar uur plaatsen van dit bericht , ging mijn internet even UIT, en HOERA nu doet de telefoon het wel !

Denk dus dat soms plaatsen van een bericht meer doet !

In ieder geval dank voor de service , dat het nu wel lukt om weer te kunnen bellen.

NB 2

NATUURLIJK HEB IK WEL 10 X Reset en aan/uit knop gebruikt van zaterdag 3 okt t/m zondag 11 oktober, maar er kwam geen telefoon functie beschikbaar ( led op modem Ging alleen aan bij oppakken van de telefoonhoorn) , Nu bij voip verbinding, is de led op modem wel aan.

Dank voor het mee denken ! en reactie's .
Gewijzigd door je_gelooft_het_niet op 12 oktober 2015, 13:46
 
I R Baboon
Nee, gewoon modem herstarten deed alles oplossen.
Hij haalt dan vanzelf alle telefonie instellingen op.

Maar toch bedankt voor complimenten. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Adeo
Ook hier regelmatig uitvallen van telefoonverbinding, soms even spanning van de ZyXEL VMG8324-b10A afhalen en er weer opzetten liet de telefoon weer werken.
Echter de laatste keer niet meer en ook internet liet het toen afweten, boekje erbij van Online waarin vermeld wordt hoe je het modem moet resetten, maar de tekst op bladzijde 12 onderaan klopt niet.
Dat kan leiden tot vervelende situaties voor een leek (en dat ben ik), want dat werkt echt niet, voedingslampje blijft rood de rest wordt groen maar geen internet en geen telefoon.
De enige correcte wijze om dit modem te resetten is:
Voedingsstekker uit het modem halen, resetknopje indrukken en de voeding er weer opzetten en tegelijk het resetknopje 30 seconden ingedrukt houden.
WEL handig dat je ten tijde dat het modem goed werkte een backup hebt gemaakt en die na een verandering van het modem opnieuw hebt gemaakt.
Deze backup kan je dan weer terugzetten en alles werkt weer als vanouds tot de volgende onverklaarbare storing.

Tijdens deze procedure zorg ik ervoor dat de ZyXEL rechtstreeks met de computer is verbonden, naderhand sluit ik de router weer aan.
 
Lutz
En heeft dat geholpen? Blijven de storingen weg?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Adeo
Ja het heeft geholpen, nog geen storing weer gehad.
Maar eigenlijk is zo'n "Storing"nog niet het beroerdste , waarom gebeurd dat is eigenlijk veel belangrijker .
Heb 2 maal kunnen achterhalen wat mogelijk de oorzaak kan zijn van het uitvallen van de ZyXEL, waarschijnlijk wordt het ding overbelast, hij ging in de storing na het uploaden van een enorme hoeveelheid foto's en een keer dat we allemaal bezig waren met de computers.
De storing begon elke keer met het uitvallen van de telefoon met het daarbij behorende lampje op het modem tijdens voornoemde acties, we hadden dan nog wel internet.
Uit en aanzetten van het modem gaf als resultaat dat de zaak weer werkte, tot op een gegeven moment ook dat niet meer werkte.
Doorgegeven aan Online en die stuurden per omgaande een nieuw modem, dat is natuurlijk hartstikke netjes van Online, maar daar heb je de veroorzaker nog niet mee.
Het probleem van Online is dat je geen oplossingen krijgt, ja, bij een eerdere storing, advies kabeltje (DSL) vervangen, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Hiervoor hadden wij KPN met het Thomson modem en nooit problemen.
Kortom na het ontvangen van het nieuwe modem (ZyXEL) van Online binnen 2 dagen weer dezelfde storing en niet te verhelpen met uit en aanzetten van het modem, volgens het Onlineboekje moet je dan even het resetknopje indrukken, dat resulteert erin dat het aan/uit ledje van het modem rood blijft, de rest groen en het Phone1 ledje blijft uit, weer opstarten wordt alles groen behalve Phone 1, maar dan heb je geen internet en geen telefoon.
Met enig zoekwerk de oplossing gevonden voor het resetten van de ZyXEL en meteen het terugzetten van een backup uit het vorige modem, en het werkt nog steeds.
Heb verder geen idee hoe we die storing kunnen voorkomen, maar het is knap vervelend want je alarm slaat op tilt, geen telefoon (we wonen erg afgelegen dus je moet met je mobieltje naar buiten voor enige ontvangst) , de energie van de omvormers van de zonnepanelen wordt niet meer bijgehouden, IPcamera's vertikken het en je hebt geen internet.
Hoop van ganser harte dat het zo blijft.
 
Lutz
En hoe is de alaarm installatie aangesloten op het modem?

Dat kan zijn als telefoon toestel of via netwerk kabel.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie