obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
zelf wall outlet bekabelen?
Arjan_S
Ik ben net verhuisd en dacht daarbij mijn netwerk netjes in elkaar te steken door een nette outlet te plaatsen in plaats van al die los liggende kabels. 2 lijnen getrokken, RJ45 stekkertje aan de andere kant (gaat naar een switch), maar nu de draadjes aansluiten! De eerste ging nog goed (standaard UTP A aansluiting), maar op de andere krijg ik geen goede lijn. Ik heb een programmaatje, Virtual Cable tester welke aangeeft dat er wat shorts en opens in de verbinding zitten. Ik heb ook de andere kabel geprobeerd, met allebei de kabels is niks mis (geen draadbreuk oid) en mijn stekkertjes zijn perfect handgeknepen (wel met een tang dan hè).

Mijn vraag (pff..) is dus, wie heeft een degelijk aansluitschema voor een dubbele RJ45 outlet (van de Gamma)? Het bij de outlet gevoegde schema voldeed helaas niet..
 
Wanabo
Weblinks
Nuttige weblinks
Patchkabel
http://online.gebruikers.eu/weblinks....p?cat_id=8
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Arjan_S
Bedankt Wanabo, een aansluitschema van RJ45 had ik echter al. Ik denk dat ik vanmiddag nog even langs de bouwmarkt rijd om nog even op het (bij de outlet bijgevoegde maar natuurlijk weggegooide) schema te kijken.. Mocht iemand nog een gouden tip hebben dan verneem ik dat graag Grin
 
Richard
Ik knijp mijn kabel en stekkers ook altijd met een RJ45 tang, en dat zit ook altijd perfekt, maar toch gaat het wel eens mis, dan zet ik er een nieuwe plug op en klaar.

Pffff... aansluiting voor outlets, hoe zet dat ook alweer, volgens mij is dat gewoon dezelfde aansluiting als patchkabel, dus 1,2,3,6 volgens het officiele schema. Je moet namelijk de magnetische spoel hoog houden om de afstand te overbruggen.

Greetings, Richard.
 
Arjan_S
En de oplossing is.. raar! Ik heb de handleiding er nog even bij gehad en die zegt er niks over.

De ene poort heb ik namelijk recht aangesloten en de andere gekruisd. Raar printplaatje zo, vind je niet? Maar werkt als een trein en ik kan ein-de-lijk van mijn netwerkje genieten..

Pee es: testen wordt makkelijker met de kennis dat de blauwe en bruine paren niet gebruikt worden Grin
 
Richard
Even denken, je bedoeld je hebt het aangesloten met de aansluitingen van een cross-over utp om het maar even zo te noemen?

Euh... dju... volgens mij heb je gelijk.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zelf wall outlet bekabelen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen : 14 18 okt 2018
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing : 8 08 feb 2017
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
LiveBox zelf vervangen voor ander type modem? Livebox configuratie en problemen : 3 11 okt 2011
Advertentie