obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8324 -> geen WiFi
Neptunus48
Beste Forumleden,
Ik ben helemaal nieuw hier maar heb wel al even rondgekeken. Het is mij in ieder geval goed duidelijk geworden dat je niet zelf een firmware-update moet uitvoeren en dat zal ik dus zeker niet doen.

Ik heb vrijdag mijn nieuwe Zyxel VMG8324 binnengekregen als vervanger voor een, na jaren trouwe dienst, overleden Huawei HG655D.

Na installatie van de nieuweling had ik direct internet maar geen telefoon en geen WiFi. Klantenservice gebeld en daar kon men mij vertellen dat er inderdaad problemen waren met die twee zaken met de Zyxel modems en dat er hard aan werd gewerkt.

Gisteren, zaterdag, had ik ineens wel telefoon maar kwam, bij inkomende gesprekken, de caller ID niet mee. Zonet, zondagmorgen, bleek ook dat verholpen.

Ik heb op dit forum al veel gelezen over de problemen die er waren met de telefoonverbinding maar nergens iets gezien over de niet werkende WiFi. Is er iemand die mij kan en wil helpen met het aan de gang krijgen daarvan?

Alvast reuze bedankt.
 
Lutz
Zelf heb ik dat modem niet, maar je zou in feite zelf via het webinterface WLAN aan en uit moeten kunnen zetten. Ik zal een keer WLAN uitzetten en dan het modem herstarten. Dan WLAN aanzetten en nog een keer herstarten.
Helpt dat niet dan kan je alleen nog een keer met de klantenservice bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Neptunus48
@Lutz: Hartelijk dank voor de tip maar het was al niet meer nodig . . .

Net zoals gisteren [zaterdag] toen de telefoon het plotseling bleek te doen is hier zojuist [zondag] ook de WiFi in de lucht gekomen.

Het heeft er alle schijn van dat er, ook in het weekend, hard is doorgewerkt om de, volgens de helpdesk, bekende problemen op te lossen.

Blij dat ik zelf nog maar niet was gaan rommelen met de instellingen . . . Ik had de waarschuwingen op het forum gezien en ter harte genomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8324 -> geen WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie