obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen Internet met de Fritzbox via DMZ aangesloten op het Online modem
FredF
Ja, ik heb beiden weer terug gezet naar fabrieks ( online) standard
 
I R Baboon
Dat is op zich prima, maar ik bedoelde nadat je alle instellingen pleegde.
Soms is de snelste oplossing om alles herstarten als er iets niet goed werkt.
Lijkt wel Win95...Grin

Maar ik heb dit gevonden.
Dit gaat dan wel over een ander modem dan de ZyXEL, maar dat zou in principe geen verschil mogen maken. De werking is vergelijkbaar.
Alleen zal het KPN modem een ander subnet uitwerpen dan de ZyXEL.
Probeer het eens.


http://www.techtesters.eu/pic/AVM7490...avmkpn.pdf
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Die beschrijving had ik nog niet gevonden.
Alleen... In het begin staat dat ze de hele KPN modem in bridge mode zetten.
Online zal hier geen ongetwijfeld niet net als KPN ondersteuning bij bieden.
Als mij het zou lukken om de hele ZyXel in bridge mode te zetten zou dat volgens mij betekenen dat ik de IPTV niet meer van de ZyXel kan afhalen.
 
I R Baboon
Er staat aan te raden. Nergens dat het een eis is.
Bridge is een simpele, maar doeltreffende oplossing om dubbel NAT te voorkomen.
Tevens zijn bij de meeste modems met routers ook WIFI uitgeschakeld.
Daarmee voorkom je dat beide WIFI signalen elkaar gaan storen.
Maar dat lijkt mij hier niet van toepassing.

Bridge modus zou ik niet adviseren, want dan is TV en/of telefonie niet meer mogelijk.

Ik zie geen reden waarom de optie 'Connection to a Cable Modem' niet zou werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Bedankt zover, ik ga het dinsdag weer proberen
 
I R Baboon
Als je geen internet doorkrijgt op de PC's, moet je niet vergeten om te testen of er wel internet is op de Fritz zelf.
Als het goed is, kan je dat via diagnostics testen.
Anders moet je inloggen via telnet op de Fritz en daar een ping doen naar een site.
Want ik wil graag weten in welke richtig ik moet denken als er geen internet aanwezig is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Bedankt, ik ga het testen
 
FredF
Ik ben zojuist helemaal van voren af aan begonnen, alle twee de modems terug naar factory settings en daarna heb ik by de Zyxel het IP adres 192.168.178.1 in de DMZ gezet.
Om dit ip adres hier te gebruiken vindt ik vreemd want de ip range van de Zyxel is 192.168.1.xx
Daarna heb ik de stappen doorlopen zoals in http://www.techte...avmkpn.pdf staat.
Hierna stel ik de Portforwarding in
Als ik daarna de FB en de conputers herstart en mijn programma opstart merk ik aan de reactie dat de loopback niet werkt.
Internet werk wel achter de FB
Hierna heb ik de instelling van de FB veranderd, ipv connecting to Cable modem heb ik External modem or router gekozen met : Make own connection to the Internet
The FRITZ!Box disposes over its own IP address range. The firewall remains enabled.
FB en de PC's herstart. Er is wel internet achter de FB maar de loopback werkt ook nu niet
Gewijzigd door FredF op 24 november 2015, 20:05
 
I R Baboon

Quote

FredF schreef:

Ik ben zojuist helemaal van voren af aan begonnen, alle twee de modems terug naar factory settings en daarna heb ik by de Zyxel het IP adres 192.168.178.1 in de DMZ gezet.
Om dit ip adres hier te gebruiken vindt ik vreemd want de ip range van de Zyxel is 192.168.1.xx


Dat klopt inderdaad niet.
Je moet het ip adres invullen bij DMZ die de ZyXEL geeft aan de Fritz.
192.168.178.1 werkt alleen op de Fritz en daarachter.
Wellicht daarom dat de loopback niet werkt...?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
weer alles gereset en nu het IP adres van de FB uitgelezen en dat ingesteld als DMZ.
Ik heb in de FB beide modi geprobeerd: Connecting to a cable modem en External modem or router
In beide gevallen heb ik internet en in beide gevallen werkt de Loopback niet.
Ook niet nadat ik na iedere instellingsaanpassing de modem heb gereset.

Ik zag op een gegeven moment de FB twee maal in het overzicht van de Zyxel. met een MAC adres wat eindigt op 0D.70 en de andere met 0D.071
Ik heb toen in de FB het MAC adres aangepast waarmee het zichtbaar is van buiten.
Daarna was er maar meer één FB zichtbaar

Het lijkt overigens dat de FB ergens verborgen instellingen bewaard, want weer terug als modem moest ik eerts weer naar factory settings, hoewel de instellingen de zelfde zijn.
Gewijzigd door FredF op 26 november 2015, 14:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen Internet met de Fritzbox via DMZ aangesloten op het Online modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie