obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Modem in Bridge mode voor internet en TV
goodLUCk1951
Ik ga binnenkort internet en Interactieve TV (Canal Digital) afnemen bij Online.nl en heb inmiddels modem en TV ontvanger in huis. Ik heb een Apple netwerk in huis waarbij een Airport Extreme als router fungeert. Mijn idee is om het modem als bridge te laten fungeren voor zowel internet alsook TV. Hierbij wil ik in het modem de WLAN uitschakelen en in 'breedband' VDSL-PMT voor zowel Canal Digital en Online.nl in Bridge-mode zetten. Betekent dan dat m.i. alleen LANpoort 1 beschikbaar is. Deze wil ik dan verbinden met de WAN van de Airport Extreme (router). Betekent dat de TV ontvanger dan niet rechtstreeks op het modem is aangesloten maar elders in het (internet)netwerk. Is deze werkwijze/aansluiting mogelijk ?
Gewijzigd door goodLUCk1951 op 10 april 2019, 14:11
 
Fenix
De router in bridgemodus gebruiken is met een internetverbinding goed te doen, je gebruikt dan de meegeleverde apparatuur alleen als modem en gebruikt je eigen apparatuur om het netwerk thuis in te richten.

Je moet er wel rekening mee houden dat bij TV je ook de VLAN instellingen op je eigen router goed moet instellen, je kan de TV ontvanger niet meer via de geleverde apparatuur laten lopen. Bij bridge moet je ook ‘alles’ in je eigen router doen.

De ervaringen met zelf TV instellen op een eigen router zijn op dit forum wel terug te vinden. Het succes is wisselend. Bellen lukt helemaal niet. Alternatief is om je eigen router als accespoint te gebruiken, achter de meegeleverde modem.
 
goodLUCk1951
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb voor alle zekerheid ook maar gekozen om het online.nl-modem ook als router te gebruiken en mijn airports als Access points.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem in Bridge mode voor internet en TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie