obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen.
Amir
Herken jij dit?

Je kunt Fortnite niet starten, PUBG start niet, updates downloaden duurt eeuwig, en je Playstation of Xbox verliest continue verbinding met het internet. We gaan dit eens en voor altijd oplossen door de Playstation een statisch IP-adres toe wijzen en daarna de Playstation toe te voegen aan de DMZ.

Waarom is een statisch IP-adres nodig?
Om als DMZ-server te functioneren.

Wat is DMZ (Demilitarized Zone)?
Een DMZ Zone is een 'exposed' Zone. Dat wil zeggen dat hij compleet bereikbaar is voor alle andere hosts op het internet. Dit wordt bereikt door alles wat op de router binnenkomt door te sturen. In makkelijkere woorden je Firewall zit niet meer in de weg wat o.a. de verbindingsproblemen veroorzaakt. Is dit veilig? Ja het besturingssysteem van de PS4 is veilig genoeg voor hackers en een DMZ is niet helemaal open maar ik wil er niet een te technisch verhaal van maken.

Waarom geen UPNP?
Dit werkt niet vlekkeloos bij Online. Verbindingsproblemen komen nog steeds voor.

Waarom geen Port Forwarding?
Te complex voor de normale gebruiker. En veel games maken weer gebruik van andere poorten. Zo blijf je aan de gang. Overigens als ICT'er heb ik Port Forwarding bij Online ook nog nooit zonder problemen aan de praat gekregen.

Laten we beginnen!

Stap 1:
Zet de playsation aan en ga naar settings -> network -> view connection status
Schrijf het nummer op een blaadje wat je bij het ip-adres ziet bijvoorbeeld 192.168.0.31 . Of als jij een super moderne ouder bent maak dan hiervan een foto met je smartphone.

Stap 2:
Login op je Zyxel modem / router via 192.168.1.1
Als je niet weet hoe je hierop inlogt raadpleeg (12 veelgestelde vragen) https://www.online.nl/uploadedFiles/Content/Widgets/Content/klantenservice/extra-informatie/handleiding-zyxel-modem.pdf

Stap 3:
Zodra je in bent gelogd op het modem / router zie je een netwerktekening. Je ziet jouw modem met alle aangesloten apparaten. Selecteer de playstation en druk op het witte pijltje ernaast. Er zit een optie info o.i.d. Hier zie je het macadres en het ip-adres van de playstation. Ook staat er een hokje dat je kunt aanvinken en vervolgens kunt selecteren add to static DHCP. Voeg de playstation dus toe aan static DHCP.

Stap 4:
In je router / modem selecteer network setting (tandwiel) -> NAT
Ga vervolgens naar het tabblad DMZ. Voeg hier het ip-adres van de playstation toe bij DMZ-server en klik op apply / safe.

Stap 5:
Zet de playstation uit. Herstart vervolgens het modem / router. Wacht tot de groene wereldbol weer brand op het modem en zet de playstation aan. Veel gameplezier toegewenst!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Advertentie