obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Meerdere Xbox 360-en op 1 LiveBox
donniedarko
Wij zitten thuis in de situatie dat ik en mn broertje allebei een xbox360. hebben zoals bekend moeten er hiervoor poorten opgengezet worden op de livebox, het vervelende is alleen dat deze poorten maar naar 1 adres kunnen worden geforward. terwijl we met 2 xbox360's zitten die allebei gebruik maken van dezelfde poorten.

is er een manier om een port forward niet naar een IP Adres te laten doen maar naar een IP Range?
 
Optimist

Quote

donniedarko schreef:
Wij zitten thuis in de situatie dat ik en mn broertje allebei een xbox360. hebben zoals bekend moeten er hiervoor poorten opgengezet worden op de livebox, het vervelende is alleen dat deze poorten maar naar 1 adres kunnen worden geforward. terwijl we met 2 xbox360's zitten die allebei gebruik maken van dezelfde poorten.

is er een manier om een port forward niet naar een IP Adres te laten doen maar naar een IP Range?

Nee, dat laatste gaat niet. Indien je meerdere Xboxen hebt, dan is een oplossing met UPnP het eenvoudigst. Helaas wordt UPnP niet door de Livebox ondersteund...

Je zou kunnen overwegen om een extra router aan te schaffen die wél UPnP ondersteunt (bijvoorbeeld een Linksys WRT54GL, te koop vanaf €51). De 'WAN' poort van de router koppel je aan één van de Livebox LAN interfaces. Vervolgens zorg je ervoor dat alle poorten door de Livebox worden geforward naar het IP adres van de 'WAN' poort van de Linksys router.

Daarna kan je de Xboxen aan de LAN poorten van de router koppelen. Door middel van UPnP kunnen de Xboxen vervolgens verschillende poort-mappings aanvragen.

Zie ook http://www.xbox.com/en-GB/support/xbo...outers.htm voor door Microsoft gecertificeerde hardware. De Linksys WRT54G wordt specifiek genoemd (ik neem aan dat de GL dan ook oké is), bijvoorbeeld op deze pagina: http://ask.metafilter.com/mefi/31182.

Succes!

Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdere Xbox 360-en op 1 LiveBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Xbox one werkt niet meer met Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen : 2 28 jan 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
oplossing huawei HG655d / xbox live nat verbinding Huawei configuratie en problemen : 19 20 okt 2014
Xbox open nat Huawei configuratie en problemen : 32 29 okt 2013
Advertentie