obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
ftp-sever
ejb36
het is misschien een beetje afgezaagd onderwerp maar ik heb problemen om mijn ftp-server achte mijn livebox draaiende te krijgen.
Ik heb achter mijn livebox een linksys router waarvan port 80 en 21 zijn geforward naar mijn server. Ook in mijn livebox heb deze poorten openstaan. Mijn webserver via poort80 draait als een zonnetje maar mijn ftp sever wijgert dienst. Ik heb windows 2000 server draaien.
Heeft iemand enig iedee hoe ik mijn ftp-sever aan de praat krijg???Angry
 
mesa57
Ik heb serv-u ook maar even geinstalleerd.
Draait als een zonnetje. Ik denk dus dat het de vista firewall is.
Je omschrijft het probleem nog niet helemaal goed.
Je draait serv-u ftp op windows vista.
Zowel op je linksys router als op de livebox zijn port 21 geforward.
De ftp client kan van buitenaf WEL connectie leggen, maar blijft vervolgens steken in het LIST commando (dir list).
Ik vermoed dat de door SERV-U toegewezen poort door de firewall wordt dichtgehouden.
 
ejb36

Quote

mesa57 schreef:
Ik heb serv-u ook maar even geinstalleerd.
Draait als een zonnetje. Ik denk dus dat het de vista firewall is.
Je omschrijft het probleem nog niet helemaal goed.
Je draait serv-u ftp op windows vista.
Zowel op je linksys router als op de livebox zijn port 21 geforward.
De ftp client kan van buitenaf WEL connectie leggen, maar blijft vervolgens steken in het LIST commando (dir list).
Ik vermoed dat de door SERV-U toegewezen poort door de firewall wordt dichtgehouden.


Ik zal het probleem wat beter uitleggen inderdaad. Ik heb een zelfstandige server draaien met windows 2000 server. Ik kan vanaf een andere pc binnen het netwerk, wel mijn ftp server benaderen, echter alleen met de administrator account. Mijn server heeft geen firewall op mijn server geïnstalleerd of het moet de standaard windows firewall zijn ???
 
mesa57
Probeer die ftp server eens op een andere poort. Uiteraard de port forwards dan ook aanpassen. Op je livebox is het handig om ALLE poorten (zowel udp als tcp) in de range 1-65535 te forwarden. Dan hoef je daar niks meer in te stellen. Op de linksys forward je dan de op je ftp server ingestelde poort.
 
Optimist
Zie ook de volgende thread:

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...#post_6409

Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ftp-sever', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie