obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Downloadsnelheid draadloos
Pieter
Ik heb een abb van Wanadoo ADSL Family zonder livebox.
Mijn router is een Linksys WAG354g.
Op mijn bedrade computer haal ik een downloadsnelheid van
gemiddeld 1,2Mbytes/s.
Op de draadloze laptop is de snelheid nog maar 350 Kbytes/s.
De laptop is voorzien van een Intel Pro wireless 2200 BG.
De routerinstellingen zijn: VPI/VCI: 8/35 Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC. Wan Ipaddress: automatic.
Wat kan de oorzaak zijn van dit verschil in snelheid ?
 
Wanabo
Welkom op het forum Pieter.

Hierbij een link die gaat over dezelfde router als die jij gebruikt. Misschien heb je er wat aan en mogelijk kunnen die gebruikers je er verder mee helpen.

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=69#post_482

Suc6Wink
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:27
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Robin
Probleem ligt echter niet bij je modem/router. Maar bij je Intel Pro Wireless 2200BG. Ik heb dit zelfde kaartje in me Fujitsu siemens amilo M zitten. Met de bijgeleverde drivers is de verbinding erg slecht en is niet stabiel en mist je daardoor de max snelheid.
Je moet even de nieuwe drivers van www.intel.com afplukken.

Gaat om versie 9300 of 9200 van die drivers.
 
Pieter
Robin ik heb de nieuwste driver 9.0.3.9 er al opstaan hierdoor is de signaalsterkte wel stabieler geworden maar de downloadsnelheid is niet verbeterd.
Wie heeft de oplossing?
 
trapm
ik haal in nieuwsgroepen met mn Intel Pro wireless 2200 BG EN een Livebox een snelheid van 12Mb (gebruikmakend van 4 draadjes). Bedraad kom ik tot 16Mb.
De snelheid (0f het inzakken daarvan) is mede door de gebruikte encryptie. Ik maak gebruik van WEP en niet van WPA, mede omdat geldt dat hoe beter de encryptie, hoe lager je snelheid.
Geen idee welke FW ik heb voor mn wirelss kaart overigens. Heb er nog nooit iets aan veranderd.

 
Tiger

Quote

Pieter schreef:
Robin ik heb de nieuwste driver 9.0.3.9 er al opstaan hierdoor is de signaalsterkte wel stabieler geworden maar de downloadsnelheid is niet verbeterd.
Wie heeft de oplossing?


Hoi Pieter, De laatste nieuwe versie is 9.0.4.13

groeten, Tiger
 
johnEnschede
Soortgelijke case met Intel 2200BG wireless kaart icm Belkin WAP.
Nog geen oplossing kunnen krijgen.
Zie http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=17066
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downloadsnelheid draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Verwarring over maximale (theoretische) downloadsnelheid..... Snelheid : 10 21 okt 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Geen draadloos internet meer Huawei configuratie en problemen : 2 22 aug 2013
Advertentie