obey-robots.txt
06 December 2016, 13:08
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

Xbox 360 aansluiten

jarrie
Na het hele forum doorgespit te hebben,heb ik toch nog een aantal vragen over wifi aansluiting van mijn Xbox360.

Ik zie op mijn xbox de livebox ,maar nadat ik mijn webcode heb ingevuld krijg ik geen connectie.

Nu heb ik gelezen dat ik iets met mijn NAT moet doen (open zetten) ,maar ik heb geen idee hoe.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu precies moet instellen op mijn xbox360 en of mijn Livebox.

Mvg Jarrie

Richard
Je zult even moeten opzoeken welke poort je moet open zetten in de Livebox want voor zover ik het begrepen heb uit wat rondzoeken op internet is dat wel nodig.

Verder kan het problemen geven als je een router achter de Livebox hebt hangen en daar de xbox360 op hebt hangen. Bij sommige routers zul je het probleem dan niet opgelost krijgen.

Dit is overigens algemene informatie voor de meelezers aangezien ik uit jouw posting opmaak dat jij de xbox rechtstreeks op de Livebox hebt hangen.

Greetings, Richard.

jarrie
Ik heb mijn Xbox rechtstreeks op mijn livebox ,maar wel via wifi.

Ik heb geen router aangesloten.

Ik wil dus een poort openzetten in mijn livebox ,maar ik heb geen idee hoe.

rrozema
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij hoef je geen poorten open te zetten voor de xbox. 'k heb me er niet in verdiept, dus ik kan wat info missen. Wat volgens mij je probleem is, is dat jouw wireless geen verbinding kan maken. Klopt dat? Zo ja, weet je dan van de truuk met het 'reg-knopje' onder op de livebox? Iedere keer dat je een nieuw wifi apparaat wil aansluiten op de livebox, moet je de eerste keer vooraf even het knopje onderop de livebox indrukken en dan snel de verbinding maken vanaf het apparaat. Je hebt maar een belachelijk klein poosje de tijd, minder dan een minuut, dus zorg dat je de beide apparaten dicht bij elkaar hebt staan en zelfs dan moet je misschien meerdere keren proberen. De livebox slaat het mac-adres van je draadloos apparaat op en datzelfde apparaat kan in het vervolg gewoon automatisch verbinding maken. Ergens in de livebox config schermen kun je de geregistreerde mac adressen ook bekijken.

jarrie
Hij herkent de livebox wel,dus ik heb verbinding. Maar zodra ik mijn wep key invul en verder wil geeft hij aan not connected met wirelees network. Dus ik denk dat ik iets open moet zetten in mijn livebox.

Ik heb het reg knopje geprobeerd en ik neem aan dat dat het knopje is waar een symbool bij staat van een gloeilamp?!

Helaas werkte dat niet.
Gewijzigd door jarrie op 21 maart 2007, 21:50

Richard
Nja, zoals ik al schreef, ik heb geen 360 maar lees toch echt op verschillende forums dat forwarding nodig zou zijn. Op een forum las ik 3374 en 88.

Hoe je een port-forward doet op de livebox is al vaak beschreven, staat volgens mij ook in de faq.
Configuratiescherm van Livebox, Firewall, Toevoegen, invullen, actief zetten, opslaan en klaar.

Geen idee echter of dat met wifi dus ook kan, het geeft zich de nodige problemen met diverse routers dus ik zou zeggen probeer het eerst eens met een kabel (indien mogelijk) of het daarmee wel lukt.

Greetings, Richard.

jarrie
Ik heb de oplossing van het probleem. Was eigenlijk heel eenvoudig ,maar er kunnen meer leken zoals ik zijn die alles op de moeilijkste manier doen.

Om te connecten met je Xbox360 moet je Wireless network op zoeken. Dan vind je als het goed is je livebox.

Daar connect je dan mee en vul je je WEP key in. Dan connecten met Xboxlive. Hij zal dan niet connecten. Je moet dan het MAC adres van je Xbox opzoeken in aditional options in je xbox screen. Daar staat Mac gegevens en onderin zie je mac gevens van je xbox staan.

Dan in je livebox naar Draadloos netwerk gaan en op Lijst mac-filters gaan. Het mac adres van je Xbox toevoegen en dan ben je klaar.

Nu weer connecten met je Xbox en alles werkt.

Iedereen bedankt voor de moeite om me te helpne.

Btw portforwarding etc is dus niet nodig!!

mvg Jarrie
Gewijzigd door jarrie op 22 maart 2007, 00:58

Richard
Portforwarding dus toch niet nodig, da's fijn om te weten. Maar zoals gezegd dat heb ik ook maar op een paar forums gelezen en het viel me op omdat men specifiek over 2 poorten sprak.

Fijn dat we dat vergeten kunnen want dat maakt het alleen maar moeilijker.

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg omtrent hoe je het nu werkend gekregen hebt!Wink
Greetings, Richard.

Wanabo
Verplaatst naar FAQ en stickey gemaakt! Bedankt voor je oplossing Jarrie!
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

rrozema
Ter aanvulling, jarrie had het verkeerde knopje onderop de livebox te pakken. Het knopje met het gloeilamp symbool dient om de knipperlamp op oude wanadoo liveboxen uit te zetten (2 keer drukken). Het knopje dat hij wel had moeten hebben staat 'REG' bij.

De door jarre voorgestelde methode om het mac adres van de livebox op te zoeken en dat dan zelf in te vullen in het livebox configuratie scherm is een alternatief voor het gebruik van het 'REG' knopje. Dit alternatief is niet specifiek voor de xbox 360, maar is ook bruikbaar voor elk wireless aan te sluiten apparaat.

Verder, voor bepaalde toepassingen van de xbox 360 zijn i.t.t. bovenstaande WEL port forwards nodig. Op portforward.com vind je voor vrijwel alle routers en programma's instructies hoe je zulke port forwards opzet. Dit zijn de links naar de instructies voor het instellen van port forwards in de livebox voor xbox 360's media center en voor xbox 360 live.

Voordat je de port forwards gaat instellen kun je het best je xbox 360 een fixed IP adres geven. Voor de instructies hoe je je xbox 360 een fixed ip adres geeft moet je even googlen, of in de handleiding zoeken (ik heb er zelf geen). Bij de beide forwards geef je dan het fixed ip adres van je xbox 360 op.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox 360 aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten 17 22 september 2016, 19:04
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
m7 kastje aansluiten op router Zyxel meer apparaten aansluiten 2 28 april 2016, 01:19
Xbox one werkt niet meer met Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 2 28 januari 2016, 10:01
Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten 56 10 januari 2016, 21:00
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey7200:07:01
| Wanabo00:18:07
| Tiger02:59:18
| dutch flash03:16:46
| Ano03:24:09
| RichieB04:54:22
| funkyduck05:04:36
| frankvdz12:59:23
| Hans13:20:11
| mountainmaster14:12:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?