obey-robots.txt
04 December 2016, 23:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

Bellen via modem werkt niet

Henk S
Onlangs overgestapt naar ADSL Family met Telefonie.

Aansluiten ging vlekkeloos, ook werkte alles direct, op één ding na.
Omdat er veel moet worden gebelt, gebruik ik de beloptie in Outlook 2003. Dat werkte prima, totdat de Livebox werd gebruikt i.p.v. de KPN.
Via elk willekeurige telefoon kan ik gewoon bellen, via het modem echter niet. Deze schijnt de lijn niet te willen activeren.

Helpdesk probleem voorgelegde maar die zien water branden en begrijpen er helemaal niets van. Ligt aan de leverancier van het modem. Wink Tja.... iemand een suggestie??

Richard
Ligt aan de leverancier van het modem? Hahaha... nee sorry hoor, maar dat ligt dus aan de livebox.
Met het modem bellen en faxen lukt niet via de Orange lijn. Dus als Orange ook je KPN lijn heeft overgenomen kun je dat voorlopig wel vergeten.

Ik heb nog belbudget en kan dus nog via *33* of *31* (ik vergeet altijd welke van de twee het ook alweer is) nog via het modem bellen en faxen versturen.
Maar via de Livebox lukt dat dus niet met Orange telefonie.

Greetings, Richard.

rrozema
Sorry, maar wat doet de "beloptie van outlook 2003"?

Richard
Hmmz... in die context heb ik er niet eens over nagedacht, de "beloptie" is vermoedelijk de inbel-optie waar Outlook gebruik van maakt, ik weet niet of Outlook 2003 ook kan faxen ofzo.

Al het echter alleen om de email gaat, is die beloptie niet meer nodig.

Maar misschien is het inderdaad handig als Henk S even aangeeft waar hij die bel-optie van Outlook voor gebruikt.

Greetings, Richard.

Berkeboom
Richard schreef:
Ligt aan de leverancier van het modem? Hahaha... nee sorry hoor, maar dat ligt dus aan de livebox.
Met het modem bellen en faxen lukt niet via de Orange lijn. Dus als Orange ook je KPN lijn heeft overgenomen kun je dat voorlopig wel vergeten.

Ik heb nog belbudget en kan dus nog via *33* of *31* (ik vergeet altijd welke van de twee het ook alweer is) nog via het modem bellen en faxen versturen.
Maar via de Livebox lukt dat dus niet met Orange telefonie.

Ik heb tot mijn meest stomme verbazing vorige week mijn modem maar eens geprobeerd en had per direct de fax werkend met WinFax! Het lastige is wel dat de software van Winfax uit de Systray moet blijven, ander werkt de telefoon niet meer. Heeft te maken met de split bij de modem. Het kan dus wel, ook zonder KPN-lijn en zonder *33*.Grin

Richard
te maken met de split bij de modem.

Kun je even specificeren wat je hiermee bedoeld? Welke split bij welk modem en waar dient deze voor?

Wel interessant om te horen dat er klaarblijkelijk toch modems bestaan die er mee overweg kunnen. Misschien te maken met de geluidssterkte van de carrier die het modem gebruikt ofzo? Ik heb geen idee.

Mijn fax werkt er niet op, mijn modem ook niet en ook niet als ik het als fax probeer te gebruiken.
Ja oke, je hoort de toontjes wel, maar er komt geen verbinding en vervolgens placht de Livebox zich op te hangen.

Er zijn al wat meer mensen geweest die soortgelijke problemen meemaakten. Vandaar dat ik dat schreef.

Welk merk en type modem heb je? Misschien dat we dan eens op merk kunnen gaan testen.

Greetings, Richard.

Berkeboom
Het gaat bij mij om de Rockwell DPF PnP 33K6 external voice modem, met standaard XP-driver. De split waar ik het over heb is een gewoon stekkerdoosje dat van 1 ingang 2 uitgangen maakt. Dus niet de doorlink vanuit de modem naar de phone. Ik heb dus een kabel lopen rechtstreeks van de LB naar de splitter, van daar uit gaat er 1 lijntje naar de phome en 1 lijntje naar de modem. De modem werkt vreemd genoeg niet (inbellen Postbank), maar de fax idioot genoeg wel! Enig nadeel is dus dat ik de connection manager (software) uit moet zetten omdat ik anders geen telefoonlijn meer heb. De conn. manager houdt de lijn dan bezet namelijk.

Ik was zelf uitermate verrast, maar ben er zeker niet rouwig om!Smile

Richard
Ja dat inbellen met de Postbank had ik ook moeite mee, maar fax wilde hier ook niet.
Heb dat hier echter niet meer geprobeerd met een rechtstreekse kabel na de laatste firmware update.
Dus dat is nog een optie om nog eens te proberen.

Bedankt voor je uitleg.

Greetings, Richard.

rrozema
@berkeboom: als ik je goed begrijp heb jij nu gedaan wat je niet moet doen: je modem parallel aansluiten met je livebox. Dan werkt i.d.d. je modem mogelijk wel (afhankelijk van of ie de extra 'ruis' van de adsl connectie weet te negeren) maar je adsl zal waarschijnlijk niet stabiel zijn of blijven. Je modem gaat nu immers via de kpn lijn en niet via Orange telefonie. Je kan net zo goed het modem aansluiten op de phone aansluiting en dan *33* voor het nummer kiezen. Dan voldoe je wel aan de juiste bedrading en krijg je dezelfde rekening.

Ik ben bang dat je tot nu toe geluk hebt gehad dat je internet nog werkt. Ik wil het anderen echter niet aanraden om op deze manier te werken, want de kans is groot dat het dan helemaal niet meer werkt.

Berkeboom
@Rrozema: Nee, dat is niet de manier waarop ik het heb draaien! De LB staat in serie. Maw de LB staat zonder share rechtstreeks op de lijn. De phone line out van de LB (erachter dus!) is vervolgens gesplit met een simpele 3 weg stekker. Vanuit deze stekker gaat er 1 lijn naar de modem en 1 lijn naar de phone. De LB is dus gewoon leading. Daarnaast heb ik dus geen KPN meer, dus *33* is bij mij niet nodig!

Groet, Berkeboom

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bellen via modem werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 30 november 2016, 20:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:29:07
| frankvdz00:32:56
| ronald schuit01:05:59
| Wanabo03:12:22
| dutch flash03:16:58
| RichieB03:48:11
| Roroko05:02:54
| Hans06:55:54
| Lutz07:53:49
| Sambala10:01:13
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?