obey-robots.txt
06 December 2016, 20:46
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Krakende Orange telefoonlijn

Vince
Heb sinds 10 april Orange Family (4MB variant)
Livebox geeft aan: (ADSL G992_3A)

Alles is volgens protocol aangesloten.
Livebox / Internet is stabiel. Telefonie is geactiveerd.

Echter:
Op de telefoonlijn is een zeer luid kraken/tikken te horen. Bellen via Orange is dus niet te doen. Ik hoor nog net de Orange kiestoon. Trek ik stroomstekker uit de Livebox dan is de lijn weer perfect (analoog KPN).

Doe ik de stroomstekker weer terug in de Livebox dan begint de Livebox weer in te trainen en volgt op een gegeven moment een klik (relais?) Vanaf de klik kraakt de lijn weer.

Heb alle kabels al vele malen nagelopen/vervangen. Livebox hangt in de meterkast. ISRA tot livebox is minder dan een meter en ik gebruik de ronde telefoon kabel. Ook heb ik een telefoon rechtstreeks aan de Livebox gehad om fouten in de bekabeling in huis uit te sluiten.
Ook heb ik verschillende telefoon toestellen getest.

Er staat nu meer dan drie weken een call uit bij Orange. Heb echter nog NIETS van Orange gehoord! Heb al zeer vaak met ze gebeld maar men zegt dat ik op een telefoontje van de technische helpdesk moet wachten en dat ik dus geduld moet hebben. Zucht…

Mijn hoop ligt volledig bij jullie! Wink
Gewijzigd door Vince op 11 mei 2007, 10:09
 
Vince
Op 8 mei voor de …uuuuh (ben de tel kwijt) keer Orange gebeld en kreeg een vriendelijke juf aan de telefoon met helaas weer hetzelfde verhaal.
“Meneer uw klacht is doorgestuurd naar de tweede lijn. Wij kunnen niet met hen bellen, alleen e-mailen. U zult moeten wachten tot ze contact opnemen. Kan wel iets in uw dossier zetten dat u gebeld hebt…” blablabla.

Hierop heb ik nogmaals aangeven dat ik al bijna een maand wacht en dat iets toevoegen aan het dossier tot nu niet echt heeft geholpen. (meer andersom) Daarop ging ze (volgens haar zeggen) even op de afdeling kijken of er niet toevallig een tweede lijns medewerker op de afdeling aanwezig was. En warempel toevallig was er iemand en in overleg met deze persoon is besloten om mij een nieuwe Livebox te sturen! Op de vraag waarom ik niets van hen heb gehoord kreeg ik als antwoord. Ze hebben niet gereageerd want negen van de tien keer ligt het aan de bekabeling……….

Van dat antwoord werd ik vervolgens erg verdrietig…Shock

Vandaag 11 mei nog geen Livebox binnen. Wel gisteren een retourdoos ontvangen. Hoop dat het idd aan mijn Livebox ligt anders zie ik niet dat Orange dit ooit oplost. Heb immers de Livebox gekregen doordat ik er zelf achteraan heb gezeten.....
Gewijzigd door Vince op 11 mei 2007, 10:19
 
Vince
Heb de 11e toch de Livebox ontvangen. Ik vol verwachting de Livebox aangesloten. Zou het dan eindelijk na een maand ergenis en tientallen telefoontjes naar Orange opgelost zijn???

De Livebox start op...Internet werkt maar.... het telefonie lampje brandt niet. Ik dacht nog, zal zo wel gaan werken. Maar nee...

Ik moest WEER bellen.... Het is nu zondagavond en nog geen telefonie...Sad

het kraken is vooralsnog weg, maarja ik heb dan ook geen telefonie van Orange....
Gewijzigd door Vince op 23 mei 2007, 10:48
 
vdrijver
ik heb sinds 18 april de 4 mbit versie en alleen maar ellende mee gehad .langste uptime is 56 uur geweest,voor de rest uren geen telefoon of adsl.ieder dag was er wel wat.kunnen we onze krachten niet bundelen.heb al ervaring met de slechte kwaliteit van kabelfoon.die heb ik 30000 euro uit hun zak kunnen houden door er publiciteit aan te geven(kostte ze namelijk 2 maanden abbo geld in de gemeente loenen aan de vecht a 300 gebruikers).ik ben orange nu na 3 jaar via kpn en 1 maand orange kost beu en vind dat ze behoorlijke wan prestatie leveren. orange is SadSadSad
 
rrozema
Vince schreef:
Heb de 11e toch de Livebox ontvangen. Ik vol verwachting de Livebox aangesloten. Zou het dan eindelijk na een maand ergenis en tientallen telefoontjes naar Orange opgelost zijn???

De Livebox start op...Internet werkt maar.... het telefonie lampje brandt niet. Ik dacht nog, zal zo wel gaan werken. Maar nee...

Ik moest WEER bellen.... Het is nu zondagavond en nog geen telefonie...Sad

het kraken is volgalsnog weg, maarja ik heb dan ook geen telefonie van Orange....


Als je een nieuwe livebox hebt, moet ook het mac adres aangepast worden in de centrale van Orange. Mogelijk zijn ze dit bij jou vergeten of hebben een foutje gemaakt in een van de cijfers. Bellen of mailen, dat zijn je enige opties ben ik bang Sad
 
Vince
Het is een dinsdagavond 15 mei. En mijn telefonie doet het nog steeds niet. De dienstverlening van Orange is zo slecht... Ik heb er gewoon GEEN woorden voor!

Voor een ieder die nog twijfelt om Orange te nemen... DOE HET NIET!!!
 
Lizard
Probeer eens een harde reset van je livebox.

Ik heb wel eens gehoord dat telefonie daardoor soms niet wil activeren.
 
Vince
Vandaag (5 weken na het aanmelden van de storing) is het dan eindelijk opgelost. Het gekraak lag dus gewoon aan een defecte Livebox... Shock

Dus samengevat:
Na 4 weken en zeker meer dan 20 keer bellen met de helpdesk krijg ik na aandringen eindelijk een nieuwe Livebox. Daarna heb ik twee maal het MAC-adres doorgeven + serienummer en heeft Orange er nog eens 6 dagen over gedaan om telefonie te activeren op de nieuwe Livebox
Sad
Gewijzigd door Vince op 18 mei 2007, 10:28
 
Liberty
Mijn broer komt terug van vakantie steekt de Livebox weer in het stop kontakt. Internet werkt maar telefonie een hoop gekraak. Naar buiten bellen met Orange wil nog wel lukken maar als iemand naar hem belt via het KPN nr. alleen een hoop gekraak en men kan elkaar niet verstaan.
Opnieuw opstarten, harde, zachte reset het help allemaal niets.
Deze keer niet naar Orange gebeld maar gewoon een email gestuurd.
En dan kreeg dezelfde dag of de dag erna weer een antwoord met nieuwe (standaard) vragen: controleer bedrading, hoe verder van de aansluiting, waar bevindt zich de Livebox etc. etc.
Duidelijke antwoorden gegeven en vandaag bij mijn broer nog eens alles gecontroleerd. Vandaag om 13.00 uur een email gestuurd naar de helpdesk met de vraag om een nieuwe Livebox te sturen. Een half uur later een snelle antwoord dat ze een nieuwe Livebox zullen opsturen. Omdat ze vermoeden dat de interne splitter defekt is.
Dus na 3 dagen actie van Orange dat ze een nieuwe Livebox zullen opsturen.

Ben benieuwd of het daarmee is opgelost als de LB de komende week binnenkomt.
Gewijzigd door Liberty op 04 augustus 2007, 19:41
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

Daarvoor sinds eind 2002 ADSL lite van Wanadoo/Orange connected by KPN.
Vanaf 29 april 2008 bij Telfort en meteen 8 Mbps download
 
Liberty
De livebox vandaag binnen gekregen voor mijn broer.
Goed nieuws: de lijnt kraakt niet meer maar als iemand belt naar het KPN nr. dan gaat ie wel over bij de beller en de Livebox schakelt maar rinkelt niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik zelf heb geen problemen met mijn eigen livebox.
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

Daarvoor sinds eind 2002 ADSL lite van Wanadoo/Orange connected by KPN.
Vanaf 29 april 2008 bij Telfort en meteen 8 Mbps download
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krakende Orange telefoonlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
outlook instelling orange account Algemeen 4 16 oktober 2010, 22:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:41:16
| Lutz00:48:26
| mRcan02:12:44
| dutch flash02:29:09
| Memooh03:02:04
| Wanabo04:37:44
| Ano06:04:04
| dutch106:54:43
| Tiger07:35:02
| earlgrey7207:45:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?