obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Krakende Orange telefoonlijn
Vince
Heb sinds 10 april Orange Family (4MB variant)
Livebox geeft aan: (ADSL G992_3A)

Alles is volgens protocol aangesloten.
Livebox / Internet is stabiel. Telefonie is geactiveerd.

Echter:
Op de telefoonlijn is een zeer luid kraken/tikken te horen. Bellen via Orange is dus niet te doen. Ik hoor nog net de Orange kiestoon. Trek ik stroomstekker uit de Livebox dan is de lijn weer perfect (analoog KPN).

Doe ik de stroomstekker weer terug in de Livebox dan begint de Livebox weer in te trainen en volgt op een gegeven moment een klik (relais?) Vanaf de klik kraakt de lijn weer.

Heb alle kabels al vele malen nagelopen/vervangen. Livebox hangt in de meterkast. ISRA tot livebox is minder dan een meter en ik gebruik de ronde telefoon kabel. Ook heb ik een telefoon rechtstreeks aan de Livebox gehad om fouten in de bekabeling in huis uit te sluiten.
Ook heb ik verschillende telefoon toestellen getest.

Er staat nu meer dan drie weken een call uit bij Orange. Heb echter nog NIETS van Orange gehoord! Heb al zeer vaak met ze gebeld maar men zegt dat ik op een telefoontje van de technische helpdesk moet wachten en dat ik dus geduld moet hebben. Zucht…

Mijn hoop ligt volledig bij jullie! Wink
Gewijzigd door Vince op 11 mei 2007, 10:09
 
Vince
Op 8 mei voor de …uuuuh (ben de tel kwijt) keer Orange gebeld en kreeg een vriendelijke juf aan de telefoon met helaas weer hetzelfde verhaal.
“Meneer uw klacht is doorgestuurd naar de tweede lijn. Wij kunnen niet met hen bellen, alleen e-mailen. U zult moeten wachten tot ze contact opnemen. Kan wel iets in uw dossier zetten dat u gebeld hebt…” blablabla.

Hierop heb ik nogmaals aangeven dat ik al bijna een maand wacht en dat iets toevoegen aan het dossier tot nu niet echt heeft geholpen. (meer andersom) Daarop ging ze (volgens haar zeggen) even op de afdeling kijken of er niet toevallig een tweede lijns medewerker op de afdeling aanwezig was. En warempel toevallig was er iemand en in overleg met deze persoon is besloten om mij een nieuwe Livebox te sturen! Op de vraag waarom ik niets van hen heb gehoord kreeg ik als antwoord. Ze hebben niet gereageerd want negen van de tien keer ligt het aan de bekabeling……….

Van dat antwoord werd ik vervolgens erg verdrietig…Shock

Vandaag 11 mei nog geen Livebox binnen. Wel gisteren een retourdoos ontvangen. Hoop dat het idd aan mijn Livebox ligt anders zie ik niet dat Orange dit ooit oplost. Heb immers de Livebox gekregen doordat ik er zelf achteraan heb gezeten.....
Gewijzigd door Vince op 11 mei 2007, 10:19
 
Vince
Heb de 11e toch de Livebox ontvangen. Ik vol verwachting de Livebox aangesloten. Zou het dan eindelijk na een maand ergenis en tientallen telefoontjes naar Orange opgelost zijn???

De Livebox start op...Internet werkt maar.... het telefonie lampje brandt niet. Ik dacht nog, zal zo wel gaan werken. Maar nee...

Ik moest WEER bellen.... Het is nu zondagavond en nog geen telefonie...Sad

het kraken is vooralsnog weg, maarja ik heb dan ook geen telefonie van Orange....
Gewijzigd door Vince op 23 mei 2007, 10:48
 
rrozema

Quote

Vince schreef:
Heb de 11e toch de Livebox ontvangen. Ik vol verwachting de Livebox aangesloten. Zou het dan eindelijk na een maand ergenis en tientallen telefoontjes naar Orange opgelost zijn???

De Livebox start op...Internet werkt maar.... het telefonie lampje brandt niet. Ik dacht nog, zal zo wel gaan werken. Maar nee...

Ik moest WEER bellen.... Het is nu zondagavond en nog geen telefonie...Sad

het kraken is volgalsnog weg, maarja ik heb dan ook geen telefonie van Orange....


Als je een nieuwe livebox hebt, moet ook het mac adres aangepast worden in de centrale van Orange. Mogelijk zijn ze dit bij jou vergeten of hebben een foutje gemaakt in een van de cijfers. Bellen of mailen, dat zijn je enige opties ben ik bang Sad
 
Vince
Het is een dinsdagavond 15 mei. En mijn telefonie doet het nog steeds niet. De dienstverlening van Orange is zo slecht... Ik heb er gewoon GEEN woorden voor!

Voor een ieder die nog twijfelt om Orange te nemen... DOE HET NIET!!!
 
Lizard
Probeer eens een harde reset van je livebox.

Ik heb wel eens gehoord dat telefonie daardoor soms niet wil activeren.
 
Vince
Vandaag (5 weken na het aanmelden van de storing) is het dan eindelijk opgelost. Het gekraak lag dus gewoon aan een defecte Livebox... Shock

Dus samengevat:
Na 4 weken en zeker meer dan 20 keer bellen met de helpdesk krijg ik na aandringen eindelijk een nieuwe Livebox. Daarna heb ik twee maal het MAC-adres doorgeven + serienummer en heeft Orange er nog eens 6 dagen over gedaan om telefonie te activeren op de nieuwe Livebox
Sad
Gewijzigd door Vince op 18 mei 2007, 10:28
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krakende Orange telefoonlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Orange Live box vraag Algemeen : 9 15 dec 2010
outlook instelling orange account Algemeen : 2 16 okt 2010
Advertentie