obey-robots.txt
09 December 2016, 18:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

portmapping/ firewall

bijnakaleman
dit heeft bij mij nooit echt lekker gewerkt.
heb alles gedaan vanuit standaardfw tabblad.
poort 3389 openzetten gaat wel goed en dan naar pc forwarden ook wel

Nu heb ik ook een NAS met ingebouwde ftp server, daar heb ik het poortnr 1025 aangegeven. dus nu heb ik gewoon poort 1025 opengezet op livebox en naar ipadres vd NAS geforward. Dit werkt niet . Nu komt ftp aanvraag binnen via prt21 denk ik, tenzij je ftp-ed met poort1025 erachter.
Maar zelfs dat mappen van 21 naar 1025 werkt niet,danwel lukt me niet.
heb wel op forum zitten zoeken maar ik kom er niet uit. Blijf het een rare interface vinden. kan iemand me helpen? ik bewerk alles in de interface mer01

rrozema
ftp is een erg lastig protocol voor een NAT router. Sterker, officieel kan FTP niet vanachter een NAT router omdat er eigenlijk 2 connecties worden opgebouwd, eentje door de client en eentje door de server. Er zit in de LB wel een 'hulp-programma' voor ftp clients maar ik geloof niet dat er zoiets is voor de ftp server.

Omdat er meer mensen zijn met dit probleem zijn er diverse 'oplossingen' bedacht, onder andere het zogenaamde 'passive ftp'. Het probleem is alleen dat iedere ontwikkelaar z'n eigen versie heeft van deze 'oplossingen' en dat het dus maar de vraag is of jouw apparaat zoiets heeft en zo hij er een heeft, welke jouw apparaat dan heeft. Omdat er zo veel varianten zijn, is het ook nog eens de vraag of alle clients er wel mee werken...

bijnakaleman
oke, ik was benieuwd of iemand het toch aan de praat had gekregen, omdat ik de template onduidelijk vind vd LB. En inderdaad doet prt 20 ook mee, tenzij passive wordt gebruikt.
Wel jammer dat het niet lukt. Hoop dat iemand reageert met workaround.

Richard
Maar zelfs dat mappen van 21 naar 1025 werkt niet,danwel lukt me niet.

Ik zou dat ook niet doen da's vragen om problemen. Standaard is poort 21 voor het FTP protocol maar daar hangen ook wat RFC zaken aan vast.
Ga je ene poort boven de 1024 gebruiken dan zit je in het PASV protocol en niet meer met direct FTP.
Wat jij dus wilt doen is direct-FTP forwarden naar PASV ftp, dat gaat niet werken gezien de retour die FTP moet geven.

Wat je kunt doen is gewoon poort 21 forwarden, dan wordt ook poort 20 automatisch als datapoort open gezet.

Als dat niet werkt of als je dat niet wilt, kun je poorten boven de 1024 gaan gebruiken, maar dan heb je niet genoeg aan het open zetten van 1 poort. Ik dacht dat je er dan minimaal 5 moest open hebben.
Daarnaast moet je in de ftp server software aangeven dat je met PasV werkt en ook de pasv poorten aangeven (bijv. 1025-1030).
Alle 5 deze poorten forward je en dan zou het gewoon moeten werken.

Dus ja, het lukt wel degelijk, en ja het kan ook achter een NAT router.

Bij de Livebox schijnt active ftp (heb er zelf geen last van) soms problemen te geven, reden hiervoor zal waarschijnlijk ook zijn dat er in de Livebox zelf ook een ftp servertje actief is.
Maar met pasv (passive ftp) zou het geen problemen moeten geven.

Clients die op mijn FTP server inloggen kunnen zowel directftp alsook passive gebruiken.

Workaround heb je niet nodig, gewoon passive ftp gebruiken. Het is mij momenteel nog onduidelijk wat rrozema bedoeld met de "diverse oplossingen" en dat iedere ontwikkelaar daar zijn eigen oplossingen voor zou hebben, want er is gewoon een standaard voor passive ftp.
http://support.microsoft.com/kb/323446

Dat is wel microsoft, maar bij Linux werkt het net zo.

Greetings, Richard.

bijnakaleman
nou ik krijg het niet voor elkaar, knap dat het je gelukt is.

Richard
Zo knap vindt ik dat niet. Waar gaat het precies mis bij jou?
Heb je eens met passive ftp geprobeerd?

Denk er ook aan dat niet alle ftp clients ermee overweg kunnen, maar dat is wel vaker het geval. Dus als je nu Filezilla probeert, dan test het bijv. eens met Cuteftp of Flashfxp ofzoiets.
Of WS-ftp of Total Commander's ftp funktie als ftp client.
Greetings, Richard.

rrozema
Dat bedoel ik dus met diverse oplossingen. Iedereen heeft een eigen interpretatie van het passive ftp protocol. Het principe is overal hetzelfde, echter op details blijken ze toch net verschillend te zijn. Het is nu voor gebruikers een spelletje 'zoek de juiste combinatie van server en client' geworden, in plaats van een gestandaardiseerd protocol dat altijd volgens de specificaties werkt.

Richard
Oooh op die manier. Ik weet niet of dat ligt aan de eigen interpretatie van het passive protocol. Het is feiteiljk hetzelfde, alleen werkt het niet met elke FTP client even goed, vaak ligt het ook aan settings van de automatische detectie. Waar dat aan ligt weet ik ook niet.
Maar als je het in die context bekijkt dan heb je gelijk.

Op mijn FTP kun je met elke client connecten, alleen Filezilla schijnt problemen te geven, alhoewel er laatst iemand was die het er wel mee lukte, misschien toch bepaalde instellingen? Ik weet het niet, maar het klopt zonder meer dat ftp clients wel eens een probleem kunnen opleveren.

Maar ik blijf het oneens over een zoekspel aangezien de meeste ftp servers ook met de meeste clients gewoon werken.
In elk geval Bulletproof, Gftp-server, VSftpd, WS-ftpd, Pro-ftpd, Pure-ftpd en nog een paar.

Greetings, Richard.

holland
Ik draai ook een FTP op m'n NAS. Heeft even moeite gekost, maar draait prima, getest met:WS_FTP & FileZilla;

In de L.Box port 20+21 forwarden naar je router, in de router 20+21 forwarden naar het IP van je NAS.

Daarna testen via een ander IP-adres (bv. Wireless van de buren)

Holland

Richard
Wel mooi, alhoewel een forward van poort 20 normaliter niet nodig is aangezien deze van binnenuit op gezet word en sowieso dus door het gebeuren heen zou moeten kunnen komen.
Maar het kan geen kwaad om die ook open te zetten om zeker te gaan.Smile
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portmapping/ firewall', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forward zit onder menu Firewall Huawei configuratie en problemen 5 20 juli 2013, 07:39
Firewall configureren Huawei configuratie en problemen 1 25 juni 2011, 10:31
Thomson TG712 firewall probleem, nog steeds geen oplossing... Thomson configuratie en problemen 15 05 januari 2011, 00:47
insteling firewall? nieuwste software Algemeen 1 18 oktober 2009, 15:05
Firewall aanzetten op accespoint Speedtouch 706 configuratie en problemen 4 08 september 2009, 21:17
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:40:09
| Wanabo01:17:35
| jms31901:35:47
| Hans01:37:42
| gvmelle03:27:34
| MBroertjes03:46:50
| dutch flash07:09:04
| Franx09:56:35
| Lutz11:27:41
| Johan418:10:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.