obey-robots.txt
05 December 2016, 03:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

switch achter livebox, werkt slechts gedeeltelijk

Miekje
Hallo, er zal allicht al van alles over geschreven zijn en ik heb ook al het e.e.a. gelezen, maar vraag me af of het wel de oplossing voor mijn probleem is..... zo ja verwijs me dan maar door naar de goede post....

Ik heb gisteren achter de livebox twee switches aangesloten om de PC's van de kinderen boven ook op internet aan te sluiten.
1 switch zit direct achter de livebox, de andere ligt boven.

In totaal gaat het om 3 PC's: 1 beneden (Vista) en 2 boven (XP). Ze hoeven wat mij betreft niet in een netwerk te zitten omdat bestanden niet gedeeld hoeven te worden, het gaat alleen om een internetmogelijkheid op de beide XP PC's.

Aansluiting als volgt: Vista PC op switch, kabel van switch naar switch boven, daarvan kabels naa de twee XP PC's. Kabel tussen livebox en switch (natuurlijk).

Op de PC's boven heb ik nu perfect internet. Internet op de PC beneden echter werkt niet meer. Ik krijg de melding 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten.

Ook de vista PC op een aparte poort op de livebox aansluiten helpt niet, de melding blijft hetzelfde.
De oude situatie (dus voor het aansluiten van de switches) herstellen helpt ook niet meer, de melding blijft hetzelfde.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, DHCP uitzetten, netwerkkaart opnieuw installeren, livebox gereset, kabel naar vista PC vervangen enz.

Ik snap er niets van, vooral omdat het boven wel perfect werkt.

Ook in Vista kom ik er niet uit.... een netwerk instellen werkt ook niet omdat hij alleen maar mogelijkheid geeft voor een draadloos netwerk en ik heb de heleboel bekabeld dus dat hoeft niet.

Iemand enig idee?
Gewijzigd door Miekje op 17 juni 2007, 14:16

vdrijver
misschien heb je de vista pc op een uplink van de switch aangesloten,waardoor ie het niet meer doet.kan je verhelpen met een cross kabel of een andere poort van je switch te gebruiken.misschien wel kabel kapot,ook dat kan of netwerkkaart kapot
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Miekje
vdrijver schreef:
misschien heb je de vista pc op een uplink van de switch aangesloten,waardoor ie het niet meer doet.kan je verhelpen met een cross kabel of een andere poort van je switch te gebruiken.misschien wel kabel kapot,ook dat kan of netwerkkaart kapot

nee, zit niet op een uplink en netwerkkaart is ook niet kapot: als ik deze vista PC boven neerzet en de kabels er op aansluit heb ik wel internet!!

vdrijver
al een andere netwerkkabel geprobeerd?
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Miekje
vdrijver schreef:
al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Yep!

vdrijver
al een andere poort op die switch geprobeerd,kan best zijn dat 1 van de poorten is overleden

Miekje
vdrijver schreef:
al een andere poort op die switch geprobeerd,kan best zijn dat 1 van de poorten is overleden

Ja ook al gedaan. Ook de kabel voor de PC boven op andere poorten van de switch gedaan en dan werkte ook gewoon goed.

vdrijver
dan zal er wel iets in die vista pc fout gaan,ik kan je daar niet bij helpen,draai niet met vista.succes verder

Miekje
probleem opgelost...... het bleek uiteindelijk gewoon een kabelprobleem te zijn..... na uitgesloten te hebben dat het in de PC zit (door een PC van boven beneden aan te sluiten) kon het eigenlijk alleen maar in de kabel zitten, ook omdat de livebox wel werkte omdat internet het boven wel deed.

Aansluiting van de stekkers tig keer gecontroleerd, dat was goed. Uiteindelijk uit frustratie de tang er nogmaals opgezet, frustratie omgezet in kracht en toen ............. verbinding.

Dus, bedankt voor het meedenken. Ik heb in elk geval een boel geleerd.

vdrijver
gelukkig,maar ik had wel gevraagt of je al een andere kabel had geprobeerd,schijnbaar dus niet

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'switch achter livebox, werkt slechts gedeeltelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
m7 kastje via powerline werkt niet Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 13 18 maart 2016, 23:13
https werkt wel http niet Zyxel configuratie en problemen 3 02 maart 2016, 20:28
Xbox one werkt niet meer met Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 2 28 januari 2016, 10:01
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:29:44
| frankvdz04:33:33
| ronald schuit05:06:36
| Wanabo07:12:59
| dutch flash07:17:35
| RichieB07:48:48
| Roroko09:03:31
| Hans10:56:31
| Lutz11:54:26
| Sambala14:01:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?