obey-robots.txt
08 December 2016, 17:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Orange knijpt lijn ??

Wiseguy
Goede avond allen,

Even een kleine intro:

Ben dus Wiseguy, Werk op een gepimpte DC5750 HP Machine.
Draai Vista Ultimate en heb als provider Orange 4MB (da meen je niet)

Nu is het volgende het geval:

Ik download altijd via nieuwsgroepen op een payserver (Eweka) nooit problemen mee gehad en nu sinds een paar dagen als ik newsleecher start gaat het voor een paar seconden goed en daarna knalt de snelheid van 400Kbps terug naar 0,05 kbps oftwel 0,00...

Ben er al met Eweka mee bezig geweest en deze hebben wat dingen door getest en ligt niet aan hun. Dus de enige mogelijkheid kan Orange zijn...

Hierbij wat screenshots en hoor graag jullie mening:

2004549463736378874_th

Alvast bedankt.

Mvg.
Wiseguy

rrozema
Welk baat zou Orange hebben bij het knijpen van jouw verbinding? Geen enkel toch? Dus het is alleen maar onnodig werk om zoiets te doen. Bij Orange hebben ze echt wel genoeg werk te doen zonder dat ze jou pesten.

Waarschijnlijker is dan ook dat er iets mis gaat met je verbinding(en). Waarschijnlijk zelfs in je eigen lokale netwerk, maar dat is natuurlijk alleen op mijn gevoel gebaseerd. Lever eens wat meer info aan, dan kunnen we misschien met meedenken: Welk modem gebruik je? Is er recent iets gewijzigd aan je machine, aan je OS, aan je netwerk, aan je firewall instellingen, aan je telefoonlijn of aan je download programma? En kun je misschien wat waarden posten van wanneer je zo'n slechte performance hebt, plus waarden van wanneer het wel goed is? Wanneer je geen download meer binnen krijgt, kun je dan nog wel naar andere sites connecten?

Wiseguy
Hierbij wat extra info:

Modem is de lifebox.
Netwerk is draadloos middels 3com router
Firewall staat uit
Config is niets aan veranderd ook niet aan Virus programma's en dergelijke.

Kan inderdaad ook niet meer connecten met andere sites als de snelheid omlaag valt... wat ook wel logisch is bij 0,05kbps.

Wat wil je hebben als waarde ? Heb al in de lifebox settings gekeken en die geeft gewoon netjes 4mb down en 1mb up....
Speedtest geeft ook netjes 400kbps.
En ping naar bv news server heb ik in screenshot in eerste post geplaatst.

rrozema
draadloos... Kijk, daar zeg je zowat. Prik er eens een kabel in en je zal zien dat je ineens een stuk meer snelheid hebt en houdt. Als je snelheid wil, dan moet je je verre houden van alle draadloze netwerken. WLAN is leuk voor e-mail en wat browsen, maar ga er niet van uit dat je dezelfde performance krijgt als met een bedraadde pc.

Wiseguy
Ja dat lijkt me vrij logisch inderdaad en daar gaat het mij ook niet om, maar een snelheids daling van 98% door draadloos en dat ook nog eens ineens terwijl het al 3 jaar draaid....

Ik zal vandaag eens orange bellen en zien wat daarit komt.

avdzalm
Je zegt dat het al drie jaar goed draaide. Is er echt niets verandert in je configuratie? Je livebox geen ander plekje? Of je pc in de andere hoek van je kamer? Of ergens anders in huis een telefoon aangesloten op de bestaande aansluiting die toevallig nog verbonden was met je isra?
Gewijzigd door avdzalm op 13 september 2007, 08:52

Wiseguy
Nee er is weinig veranderd, misschien een programma meer of minder maar that's it. Heb alles wat ik uit kan zetten uitgezet dus ja....beats me
En het kan volgens mij niet aan Vista ultimate liggen want dan zouden er meer klachten over moeten zijn niet ?

Als dit alles niet werkt zal ik misschien een clean install moeten doen in de hoop dat het dan over is...ook al twijfel ik hierover.

mesa57
Schijf misschien vol ?

Wiseguy
nope, 6 GB over waarnaast nog een paar externe schijven met totaal 700 GB aan ruimte

rrozema
Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd voor je wireless? (Ik heb niet meer teruggelezen, dus het kan zijn dat je dat al gedaan hebt).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange knijpt lijn ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VDSL lijn check (gefrustreerde klant) Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 12 03 juli 2015, 12:47
VDSL-lijn op ASUS RT-AC87U? Algemeen 8 17 mei 2015, 17:41
trage lijn met internet Snelheid 2 23 februari 2015, 00:44
ADSL-lijn splitsen? Algemeen 5 07 augustus 2013, 00:06
Adsl lijn ineens verdwenen ? Storing 4 10 oktober 2012, 11:47
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:09:31
| Wanabo02:19:44
| Huubke6804:25:58
| dutch flash05:24:15
| peukevreugd06:20:53
| Ronsworld17:59:44
| earlgrey7219:23:11
| Hans20:08:36
| Ano20:38:43
| dutch123:21:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.