obey-robots.txt
10 December 2016, 17:28
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Us robotics USR805461 Router achter Live Box

henk55
Ik ben momenteel in een overstapfase van Wanadoo ADSL-basic over een ISDN lijn naar Family + Telefonie. De analoge lijn is geregeld dus de Box is besteld. Duurt 2 ß 3 weken. Mooi, tijd genoeg om me te ori?nteren wat er achter de Box moet komen. ISDN gaat er straks helemaal uit.
Omdat er 4 PC's en een laptop achter komen werd me door de servicemedewerker geadviseerd dit te realiseren met een router. Zou anders onvoordelig duur worden ivm huur van USB ontvangers. (5x 2.95 p. maand extra) Hij kon mij niet adviseren welke ik het beste kon aanschaffen.
Momenteel is alles bedraad maar ik wil met de tijd meegaan en ga voor draadloos, ook met het oog op de toekomst: wellicht meer laptops.
Nu ben ik een beetje aan het rondsnuffelen wat er op de markt is aan draadloze routers. Mijn oog viel op de Us Robotics USR805461, vooral omdat overal aangegeven wordt hoe gemakkelijk deze in te stellen is.
Wat ik niet ontdek is of deze een beetje kan samenwerken met de LiveBox.
Is hier iemand die er ervaring mee heeft? Maak ik hiermee een goede keus? Ik sta ook open voor andere goede alternatieven.
Vriendelijke groeten, Henk

Wanabo
Je doet er inderdaad verstandig aan dit van te voren uit te zoeken. Helaas kan ik je niet adviseren omtrend je specifieke vraag.

Algemeen is het zo dat een router achter de Livebox lastig in te stellen is. Soms lukt het wel, soms lukt het niet. Wat wel heel simpel schijnt te werken is een switch. Hierbij houdt de Livebox de 'controle' over het netwerk.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mischa
Pas wel op met een router achter de LB. de LB is ook een router.
2x een router achter elkaar geeft vaak problemen.
zet in iedergeval de DHCP server en de firewall van de LB uit.
Gebruik dan de DHCP en de firewall van je router.
Geef je router een vast ipadres in de 192.168.1.x reeks, zolang het maar niet 192.168.1.1 is.

Je kunt ook de dhcp van de live box aan laten staan en alleen de firewall uitzetten.
in dat geval zeg je tegen de router dat hij een ip adres krijgt van de LB.
je hebt dan een soort subnet tussen de livebox en je router.

mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

henk55
Bedankt voor jullie reacties!

Een switch in plaats van een router....
Kan ik daar ook een beveiligd draadloos netwerk op aansluiten. Ik zie nergens dat dit mogelijk is, misschien zoek ik niet goed?
Lijkt verder wel simpeler maar ik heb veiligheid hoog in het vaandel staan dus een ingebouwde firewall lijkt me een eerste vereiste samen met de draadloze mogelijkheid.

Ik snap dat 2 routers achter elkaar problemen kan geven , dus een en ander uitschakelen zal noodzakelijk zijn.
Ik ken het begrip: 2 kapiteins op ??n schip....
Uitschakelen van DHCP (?) en firewall in de LB. Heeft dat geen negatieve effect op werking van bijv. telefonie en/of andere (toekomstige) functies (TV, LiveVideo etc.) van de LB?

Wanabo
Als je veiligheid hoog in het vaandel hebt staan zou ik toch kiezen voor een router. Mogelijk kun je afspreken met de verkoper dat als het apparaat niet met de Livebox kan samenleven, je het terug kan brengen. Cool
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

rrozema
Ik heb de usr router achter mijn livebox staan. Ik gebruikte de usr al bij mijn vorige provider en sinds ik een week geleden ben overgegaan naar Wanadoo draait hij nog steeds prima.

Ik speel echter wel een beetje vals; ik gebruik de router niet langer als router maar als switch + Access Point. Praktisch gezien betekent dit dat ik de kabel vanaf de livebox niet in de WAN poort van de usr router gestoken heb, maar in een van de 4 beschikbare lan poorten. de WAN poort blijft leeg en in de andere 3 LAN poorten zitten kabels naar computers/switches. Ik heb namelijk geen zin om 2x NAT translaties op mijn verkeer te hebben; port mapping (om servers te kunnen draaien) is dan namelijk vrij lastig.

Als je dit ook wilt doen, vergeet dan niet om voordat je de usr router aan de livebox verbindt, eerst de dhcp server op je usr router uit te zetten. Het interne ip adres van je usr router moet je ook even controleren en eventueel wijzigen; dit moet in dezelfde range liggen als die van de livebox, maar mag niet hetzelfde zijn als die van de livebox of een van de adressen die de livebox dhcp uitgeeft. Dus niet 192.168.1.1 of 192.168.1.10 - 192.168.1.50. Ik heb 191.168.1.254 gebruikt.

Maar, voordat je veel geld investeert om al je bedrade verbindingen in te ruilen voor wifi. De waarschuwingen dat bedraad veel sneller is dan wifi, zijn echt waar. Mijn advies, maak alleen je laptop(s) draadloos, de rest gewoon bedraad houden. En nog een advies, gebruik alle draadloze componenten van 1 merk. Ik heb zelf usr en dat bevalt mij goed, maar welk merk je ook kiest, neem alles van hetzelfde merk; de compatibiliteit blijkt in de praktijk tegen te vallen.

henk55
rrozema, bedankt voor je reactie.
Fijn, die praktische ervaringen met bijbehorende tips. Hier kan ik, denk ik , wat mee.
Ik probeer je verhaal een beetje te begrijpen.....
Ik heb zowel de router als de livebox nog niet in huis dus het is een beetje luchthappen. Die LAN-poort van de USR waar je de LB op aansluit, dat is toch normaal een uitgang? Het werkt bij jou maar klinkt in mijn oren onlogisch (2 uitgangen met elkaar verbinden..). Heb je daar een speciaal kabeltje voor nodig.

De router werkt dan als switch/AP, hoe zit het dan met de veiligheid, doet de interne firewall dan nog wel mee?
Het configureren en instellen zal wel lukken. Je hebt dit duidelijk omschreven. Mooi stappenplan. Heb dit destijds ook al eens gedaan met mijn Vigor 2200 USB Router/Switch en dat ging toen ook goed.
Met je tip omtrent componenten geef je antwoord op een vraag die ik nog niet gesteld heb maar wel op m'n lijstje staat. USR heeft op dat gebied wel een hele goede naam dus dat zal het wel gaan worden.
Bedankt zover.
Groeten, Henk

rrozema
De poorten van de usr 8054 zijn auto-sensing, d.w.z. dat het niet uitmaakt of je er een ge-crosslink-te kabel op aansluit of een 'rechte', hij schakelt zelf wel om. Dit is een fearure die de meeste moderne switches hebben. Maakt het leven van een simpele gebruiker een stuk makkelijker :-)

En je hebt gelijk, door de router via een lan poort op de livebox aan te sluiten doet de firewall van de usr niet meer mee; zijn WAN kant is immers nergens op aangesloten.

Maar je hebt toch al de firewall van de livebox? 2 firewalls doe je gewoonlijk alleen als je een zgn. D.M.Z. (demilitarised zone) inricht. Dit houdt in dat je een eerste firewall neerzet met daarachter een of meer servers welke -semi- toegankelijk zijn vanaf het internet en tevens sluit je een tweede firewall aan achter die eerste, met je LAN machines erachter. Op die manier zorg je er voor dat wanneer je server gecompromiteerd wordt, een eventuele hacker nog steeds niet op je LAN kan komen, terwijl jijzelf wel zowel van binnen- als buitenuit gebruik kunt maken van de diensten van dezelfde server.

henk55
Ik zal maar eens terugkoppelen hoe het met de installatie van mijn Livebox plus router is vergaan.
Allereerst een vlotte levering van de LB. Ik had 'm binnen 2 weken in huis.De aansluiting was ook al opgeleverd.
Helaas bleek de telefonie niet geactiveerd. Daarvoor in de plaats was een WIFI-setje meegeleverd...... Foutje....
Een telefoontje was genoeg om de telefonie alsnog te activeren en de WIFI af te bestellen.
Het was even wennen, die installatiehandleiding maar toen ik door had hoe alle verwijzingen bedoeld waren kwam ik er al vlot uit.
Gelukkig was de telefonie al snel (binnen een uur na het telefoontje) actief dus ik kon me precies aan de volgorde van de handleiding houden.
Na de installatie van de Livebox had ik op ??n PC een mooie snelle verbinding. Nuria meldt tussen de 10 en 14.000 kbit/s. Telefoon werkte ook goed.
Klaar voor de volgende stap.
Ik heb bij de plaatselijke computerboer een Belkin Hi-speed Draadloze G Router aangeschaft. De hele winkel daar draaide op zo'n ding dus die moest wel goed zijn. Daarbij een idem netwerk kaartje voor de laptop.
Ik heb de superduidelijke handleiding gevolgd. LB aangesloten in de WAN poort. Verdere stappenplan was eigenlijk een makkie. Hoefde maar een keer een keuze te maken, namelijk wel soort i.p. Ik heb gekozen voor "static".
Wat schetst mijn verbazing: Internet werkt gewoon, ook bij de andere 2 PC's die ik op de Belkin heb aangesloten. Netwerk werkte ook keurig. Alles wat gedeeld was voor de verandering is dat nu weer.
De laptop kon ik met de bijgeleverde CD WIFI-geschikt maken en ook die maakt volop gebruik van de nieuwe aansluiting.

Verder vooralsnog niets hoeven instellen of uitzetten. Ook niet de routerfunctie van LB of Belkin. Ook niet de firewall van een van beide.

Wat me wel opvalt is dat als ik via het LB-pictogram naar de LB instellingen (http://192.168.1.1/) wil gaan, ik doorverwezen wordt naar de instellingen van de Belkin Router (http://192.168.2.1/).
Al ik (http://192.168.1.1/) in de browser invul krijg ik wel de LB instellingen.
Dit laat ik allemaal maar even met rust. (Never change a winning team...) Ik maak me wel een beetje zorgen om wat er gebeurt als er een update voor de LB komt. Kan ik dat net als veel anderen op deze maar ook andere fora opnieuw beginnen. Kan ik iets doen waardoor die updates aan mijn deur voorbij gaan?
Groeten, Henk
Gewijzigd door henk55 op 02 maart 2006, 20:17

Wanabo
Kan ik iets doen waardoor die updates aan mijn deur voorbij gaan?

Voor zover ik weet niet, of je moet 's nachts de Livebox uitzetten. Dan worden namelijk de updates geinstalleerd.

Fijn te lezen dat het "makkelijk" aan te sluiten is. Echter als je je eigen server wilt opzetten of met P2P of iets dergelijks aan de slag wilt zul je poorten open moeten zetten in de Livebox en Router. Dit wordt vaak als lastig / moeilijk ervaren. Suc6. Wink
Wanabo - Wanadoo abonnee

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Us robotics USR805461 Router achter Live Box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
live tv op pc Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 27 12 augustus 2016, 14:43
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo< 5 mins
| cdb03:56:28
| Matthy Alblas06:06:32
| peukevreugd06:22:29
| johan32406:23:23
| Hans07:32:33
| Franx08:32:48
| mRcan15:56:15
| Tiger16:43:00
| Lutz20:09:53
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.