obey-robots.txt
11 December 2016, 08:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken

E-Tech WIRELESS ADSL MODEMROUTER in plaats van Livebox

adlips
Op het wifi forum heb ik zojuist de discussie "PC ethernet en nu graag Laptop draadloos" gelezen. De reden hiervoor was dat ik ook een Livebox heb en een exact dezelfde E-Tech (E-Tech WIRELESS ADSL MODEMROUTER 54 Mbit – ADWG02).
Ik heb een variant op het onderwerp:
Mijn Livebox is al bijna een week een DEADbox (er gaat geen enkel lampje meer branden, Livebox is echt dood) en ik heb vanmiddag van de helpdesk gehoord dat het nog wel een weekje of twee kan duren voor ik een nieuwe heb.
Dus heb ik de volgende vraag (die de helpdesk niet kon beantwoorden):
Hoe stel ik mijn E-Tech in om tijdelijk als modem/router te gebruiken zodat ik in ieder geval kan internetten zonder bij kennissen aan te kloppen?
Ik heb nu Orange ADSL Extra + telefonie.
Ik heb zelf al een poging gedaan om de E-Tech (met de oude spiltter) aan te sluiten, technisch lijkt het allemaal te werken maar ik krijg op het ultieme moment geen verbinding. Het dsl-status scherm geeft ook 'No Connection'.
Ik heb de provider als volgt ingesteld:
Bij ‘Name’ : Orange
Bij ‘Type’ : PPPoA
Bij ‘Options’: een vinkje bij ‘NAT’ en bij ‘Firewall’
Bij ‘Encapsulation’: VC (vc-mux)
Bij ‘Username’ : mijn eigen adsl-gebruikersnaam xxxx@orange.nl (ik kan me voorstellen dat hier iets anders moet staan, bijv. orange-family.nl of iets dergelijks, dat was bij de vorige provider (zonnet) ook het geval
Bij ‘Password’ mijn adsl-wachtwoord zoals vermeld bij de abonnementsgegevens die ik van Orange heb ontvangen
Bij VPI: 8 in en bij VCI: 48. (Ik kan me voorstellen dat hier andere waarden nodig zijn, ik heb bijvoorbeeld al 0 en 35 geprobeerd)
Bij QOS: UBR.
“On demand” heb ik uitgevinkt gelaten.

Wie kan me helpen ???
Gewijzigd door adlips op 26 november 2007, 20:55

rrozema
Je encapsulation en je VCI waarde kloppen nog niet. Indien je de juiste encapsulation hebt gekozen hoef je helemaal geen username en password meer in te geven. Welke instelling je bij QOS kiest zal niet veel uitmaken en 'on demand' zegt mij even niets, maar 'uit' klinkt als een veilige keuze.

In onze faq staan de juiste instellingen voor alle Orange abonnementsvormen.

Voor ADSL Extra moet je encapsulation "1483 Bridged IP (RFC1483) LLC" zijn (kies gewoon de optie met de meeste overkomst hiermee) en de VCI moet 35 zijn. Voor de rest kloppen je huidige instellingen geloof ik wel.

adlips
Dit bericht stuur ik via mijn E-tech !!!
Alles gelukt dus :-)
Mijn dank is enorm !!!!!!
Vandaag kreeg ik ook bericht van Orange dat mijn nieuwe Livebox BESTELD is en naar verwachting binnen 4 werkdagen wordt bezorgd. Dankzij de hulp op dit forum hoef ik echter niet te wachten tot na het weekend. Ik kan dan wel niet bellen (gelukkig bestaan er mobieltjes) maar internetten en e-mailen gaat weer als vanouds !

rrozema
Je kan ook voipbuster o.i.d. gebruiken om te bellen vanaf je pc. Dan hoef je ook daarmee niet tot na het weekend te wachten Smile

adlips
Goede tip. Bedankt.

rive
Hallo,

de antwoorden hebben me al op weg geholpen, maar ik ben er nog niet helemaal.
Ik krijg wel contact met mijn draadloos verbinding, alleen ik krijg nog geen data tot mijn comp.

Instellingen op mijn etech (ook de adwg02):

-RFC1483 bridged
-VPI/VCI 8/35
-IP adress 192.168.1.1 en 0.0.0.0 geprobeerd (???)
-Mask 255.255.255.0
-Gateway 192.168.1.1

Ik moet de laatste 3 wel invullen, anders kan ik de gegevens niet opslaan. De laatste 2 vond ik via run -> cmd -> ipconfig

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt

patricks
He Rive,

Ik heb eergisteren ook de livebox eruitgegooid en een linksys wag325n ervoor in de plaats genomen.

Na wat zoeken op het net vond ik volgende instellingen (die waren aanvankelijk voor een speedtouch bedoeld):

vpi-8
vci 35
1483 bridged
LLC
QOS: UBR

verder opties op automatisch staan. Werkt prima. Succes ermee!

rive
Hoi patricks,

Vergeten erbij tre vermdelden dat ik ook LLC en QOS: UBR al ingesteld had staan.

Dus uiteindelijk heb ik ook jouw instellingen, zoals ze ook hierboven gegeven waren.

Maar mijn fout gaat denk ik bij de IP adressen e.d.

Bedankt voor je info zover

rrozema
@rive: je dient de IP instellingen van de WAN kant van je router op 'automatisch verkrijgen' te zetten. In sommige routers heet dit 'dhcp client', 'dhcp' of 'automatic' o.i.d. Je moet dus vooral niet zelf iets gaan invullen en al helemaal geen adressen van de gereserveerde ip ranges zoals 192.168.x.x is.

De ip instellingen van de LAN kant van je router kun je -binnen grenzen- instellen zoals je daar zelf zin in hebt. De instellingen van de livebox zijn echter een prima uitgangspunt:
ip: 192.168.1.1.
mask: 255.255.255.0

dhcp server: enabled
dhcp ip range: 192.168.1.10 - 192.168.1.50
dhcp mask: 255.255.255.0
dhcp gateway: 192.168.1.1
dhcp dns: 192.168.1.1

edit: ik heb de 'handleiding' van je router nog even weer opgezocht. Gebruik gewoon de instellingen zoals die beschreven staan in "2.3 Configuratie voor adsl van BBNed (bijv. Cistron of Concepts)", enkel bij de VPI waarde moet je in plaats van 0, 8 invullen voor Orange ADSL. Ik snap niet dat ze dit bij E-tech een handleiding durven noemen, maar goed, dit is waar ik het in gevonden heb: http://www.e-tech.nu/GetDL.php?What=/support/adsl_files/downloads/adwg02_manual_nl.zip__ .
Gewijzigd door rrozema op 28 december 2007, 00:52

jnm
Het is ons prima gelukt om gebruik te maken van ons oude e-tech adsl modem ipv de orange livebox.

Gemaakte instellingen op het modem (op suggestie van rrozema):

ENCAPSULATION 1483 Bridged IP LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT
DHCP client enable

Zoals rrozema al zegt: selecteer de optie de het meest overeenkomt als hij niet letterlijk hetzelfde is.

(reden om de livebox niet te gebruiken is dat we de instellingen met de meegestuurde CD te ingewikkeld vonden, en we in ons netwerk onderandere een linux servertje hebben draaien, en een netwerk harde schijf)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-Tech WIRELESS ADSL MODEMROUTER in plaats van Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid 6 30 april 2016, 12:13
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:28:06
| vdbits06:39:17
| Wanabo09:36:54
| Carlovanlent11:25:30
| Matthy Alblas13:42:04
| ronald schuit14:10:12
| famcai14:44:15
| cdb19:23:28
| peukevreugd21:49:29
| johan32421:50:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.