obey-robots.txt
09 December 2016, 18:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox met linksys wrt54g

Johan83
Hoi,

Ik heb sinds gister internet, nu wil ik deze draadloos maken dmv een linksys WRT54g.
Ik heb alles gedaan wat de CDrom van Linksys laat zien.
Bij stap 10 kom ik niet meer verder ( stap 10 is het wachtwoord instellen. ) ( deze geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met internet. )

Nu als ik kijk naar de draadloosnetwerken staat deze linksys er wel tussen alleen kan ik niet op internet.

Het enige wat ik gedaan heb is de internetkabel naar de linksys en een andere kabel naar me laptop. Zoals aangegeven!

Ik heb wel meer onderwerpen van de linksys gezien, maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.Frown

Richard
Gewoon bovenin het forum bij de Frequently Asked Questions kijken en deze handeiding volgen:
http://online.geb...ad_id=1461
Greetings, Richard.

Freddie Downloader
Ik heb vorige week ook een linksys wrt54g aangeschaft, aangezien ik niet tevreden ben met de wifi-snelheid en stabiliteit van de ingebouwde livebox wifi kaart. In plaats hiervan wou ik dus een Wifi-zender met een beter zend/ontvangstvermogen. De Mediamarkt raadde me de linksys aan, dus die heb ik maar gekocht.
Nu dat kreng nog aan de praat krijgen. Dat lukt dus niet. Ik heb veel fora al gevolgd, maar zonder het gewenste resultaat. OOk de bovenbeschreven linkt heb ik gevolgd. Die is wel geslaagd, maar vervolgens heb ik no

Simpel gezegd, ik heb de livebox op de benedenverdieping staan (liefst in de meterkast) en de computer boven (open trapgat, dus moet kunnen zou je zeggen). Ik wil geen draden trekken, dus moet de computer draadloos met de livebox praten. De interne Wifi van de livebox is te zwak. Daarvoor in de plaats komt nu de linksys.
In de bovenbeschreven configuratie blijft de livebox middels een netwerkkabel aan de computer vast zitten. Het is juist deze verbinding die ik draadloos wil maken.
Kan iemand mij uit de brand helpen?

Freddie

Richard
Die is wel geslaagd, maar vervolgens heb ik no

En daar viel wat tekst weg, dus ergens mist daar iets in die zin.

In de bovenbeschreven configuratie blijft de livebox middels een netwerkkabel aan de computer vast zitten.

V.w.b. de configuratie in de FAQ moet je uiteraard wel goed lezen. Want er staat nergens dat de Livebox dan met een kabel aan de pc vast blijft zitten.
Da's net het punt van die faq. De Livebox blijft wel met een kabel aan de Linksys vast zitten, maar van daaruit gaat het draadloos.

Wel heb je kortstondig een kabel van pc naar de Linksys en evt. daarna naar de Livebox nodig om deze even goed in te stellen, kan ook met een laptop eventueel. Als de configuratie klaar is, kan de kabel weg.
Er valt nergens te lezen dat er een kabel tussen de Livebox en de PC zou blijven zitten. Hoe je daarbij komt is mij een raadsel.

De switchmethode van deze faq werkt gewoon, ook draadloos.
Greetings, Richard.

Freddie Downloader
Bedankt voor de reactie. Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar ik helaas niet in wat.
quote uit de instructie uit de link:
"Heb in de gele poort van de Livebox mijn netwerk kabel voor mijn desktop zitten en in de rode die naar de Linksys gaat."
Dat interpreteer ik als een kabel die vanuit de livebox (gele uitgang) naar de computer (desktop) gaat (in de netwerkkaart). Klopt dit niet?
De instructie gaat verder met de configuratie van de Linksys (IP-nummers en WEP-codes). Dit lijkt te zijn gelukt. Vervolgens komt er de instructie:
"Hierna koppelt u de router enkel via een van de 4 ethernet-poortjes aan uw netwerk. De internet-poort laat u onverbonden."
Dat doe ik. Ethernetpoort 1 is met de livebox (rode uitgang) verbonden.
Ik kan nu via explorer zowel de livebox benaderen (192.168.1.1) als de linksys (192.168.1.20).
Ook internetten lukt (anders zou ik deze mail niet kunnen posten Smile
Maar ondertussen zit dus die netwerkkabel tussen livebox en computer nog op zijn plek. Als ik die er uit haal, krijg ik een foutmelding dat er geen netwerk aanwezig is. De netwerkfunctie wordt dan dus niet overgenomen door de linksys oid.
Ik heb een Sagem USB antennetje aan mijn PC zitten en die wordt door mijn computer netjes herkend. Wanneer ik een draadloos netwerk probeer te installeren via de windows wizard blijf ik echter steken in de setupprocedure (bij de stap waarbij de flashdrive eerst alle apparaten die draadloos mee mogen doen installeert (die heb ik niet, behalve de pc zelf) en daarna weer terug moet in de PC, dan geeft ie de foutmelding en is er geen draadloos netwerk opgezet).
Afijn in het kort heb ik dus het volgende:
PC met USB-antennetje => (draadloos) naar Linksys => via netwerkkabel ethernetpoort 1 => Livebox rode ingang => met telefoonkabel aan het ISRA-punt.
(Internetuitgang Linksys blijft onbenut.)

Waar doe ik het fout?

mesa57
Het is blijkbaar een installatieprobleem van de sagem usb stick in je windows (vista ?). Je moet volgens mij specifieke drivers installeren. Volg de instructies die bij de stick zitten.

erwinvos
misschien ten overvloede hoor, maar heeft je laptop toevallig zelf niet wifi functionaliteit? Je laptop draait op vista, dat riekt naar een vrij nieuwe machine en over het algemeen hebben die standaard wifi functionaliteit. In dat geval zou ik de antenne er tussen weg halen en kijken of de "onboard" ontvanger werkt. Wat je inderdaad nog eerst kan doen is via een gedrade verbinding de boel goed zetten, maar als je router goed is opgezet, dan moet je de router kunnen zien in vista (en dat zag je al zei je volgens mij). Je geeft dan de sleutel/ww/etc op en dan zou de verbinding tot stand moeten komen.

Freddie Downloader
Het betreft een gewone PC met Windows XP. Mijn laptop laat ik in bovenstaand verhaal nog buiten beschouwing.
De Sagem werd door Orange geleverd bij het livebox pakket.

Freddie Downloader
mmm, toch wel interessant detail: als ik mijn laptop tevoorschijn haal, dan kan ik wel contact maken tussen laptop en linksys en vervolgens internet op.
Toen de proef op de som: kabel tussen livebox en pc er uit gehaald.
En toen bleef mijn laptop gewoon contact houden met linksys En met internet.
Ik geloof dat ik maar een linksys wirelessnetwerkkaartje ga aanschaffen.
Freddie

erwinvos
Freddie Downloader schreef:
mmm, toch wel interessant detail: als ik mijn laptop tevoorschijn haal, dan kan ik wel contact maken tussen laptop en linksys en vervolgens internet op.
Toen de proef op de som: kabel tussen livebox en pc er uit gehaald.
En toen bleef mijn laptop gewoon contact houden met linksys En met internet.
Ik geloof dat ik maar een linksys wirelessnetwerkkaartje ga aanschaffen.
Freddie

Je bent er nu dus achter dat het probleem in je PC zit (en dan het draadloze gedeelte) want via je laptop werkt het. Door de kabel tussen de livebox en je pc er uit te halen mag geen invloed hebben op je draadloze verbinding. Je maakt namelijk geen verbinding met je LB via je PC -> LB -> Internet maar via LB -> Internet.

Je zou bij apparaatbeheer kunnen kijken of de drivers van je draadloze antenne goed zijn geinstalleerd. Want zelf denk ik dat daar het probleem zit eerlijk gezegd.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox met linksys wrt54g', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten 3 07 oktober 2014, 22:15
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen 3 14 juni 2014, 20:16
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:34:29
| Wanabo01:11:55
| jms31901:30:07
| Hans01:32:02
| gvmelle03:21:54
| MBroertjes03:41:10
| dutch flash07:03:24
| Franx09:50:55
| Lutz11:22:01
| Johan418:05:02
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.