obey-robots.txt
11 December 2016, 05:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

SMC2804WBR en Livebox

nicosomers
hallo,

Ik heb sinds gisteren een Orange livebox nu wil ik deze aansluiten op mijn bestaande draadloze netwerk.

Situatie was:
cablemodem--------->SMC2804WBR--------> pc's

Nu:
Livebox------->SMC2804WBR --------pc's

Ik las ergens dat je dhcp op SMC2804WBR moet uitzetten maar ik zie geen mogelijkheid hiervoor. Kan iemand het mij uitleggen stap voor stap hoe ik dit werkend krijg?

Alvast dank!

deebee
Of dhcp op LB uitzetten en de smc een statisch IPadres toekennen ? Dus 1 adres geven aan de smc ín de LB. En de smc de adresjes aan de computers laten toekennen.

nicosomers
Of dhcp op LB uitzetten en de smc een statisch IPadres toekennen ? Dus 1 adres geven aan de smc ín de LB. En de smc de adresjes aan de computers laten toekennen.

DHCP uitzetten hoe ik zie in de live box geen setting daarvoor?
welk Ip adres moet ik toekennen?

Ben een beetje noob op adsl, router gebied!
Dank voor je hulp!!!

erwinvos
Heb even voor je op Internet gezocht.

Log in op je SMC2804WBR
Ga naar onderdeel LAN (linkermenu, derde optie)
Sectie LAN-ip, daar zie je DHCP Server en waarschijnlijk staat daar "enabled". Deze moet je dus op "Disabled" zetten

In de WAN sectie staat ook nog wat over DNS maar ik weet niet dat je daar wat staan hebt

Volgens mij is het zo dat als je DHCP uitschakeld, je computers een IP nummer van de livebox krijgen. Let er wel op dat als er bij 192.168.1.1 staat, dit hetzelfde adres is als van de Livebox. Geef dit een ander nummer. Voor zover ik weet moet dit afwijkend zijn tov je DHCP van de LB.

nicosomers
Log in op je SMC2804WBR
Ga naar onderdeel LAN (linkermenu, derde optie)
Sectie LAN-ip, daar zie je DHCP Server en waarschijnlijk staat daar "enabled". Deze moet je dus op "Disabled" zette

Dank je dat is geregeld!

Volgens mij is het zo dat als je DHCP uitschakeld, je computers een IP nummer van de livebox krijgen. Let er wel op dat als er bij 192.168.1.1 staat, dit hetzelfde adres is als van de Livebox. Geef dit een ander nummer. Voor zover ik weet moet dit afwijkend zijn tov je DHCP van de LB.

ik heb me router gereset zodat alle instellingen weg zijn, maar helaas ik krijg geen verbinding met Internet.
router heeft dit 192.168.2.1

deebee
Als je de smc nou wel die adressen laat uitdelen door de dhcp en in de livebox neerzet dat je de smc op een nader te noemen adres wil hebben werkt het toch ?

nicosomers
@deebee
Dat wil ik best doen maar hoe!
Stap voor stap als het kan?

Dank voor je hulp!

Groetjes,
Nicosomers

erwinvos
Dat je geen verbinding krijgt klopt dus nog steeds. Orange heeft als gateway 192.168.1.1. Je moet nu kijken naar de 1 na 168. In de LB is dat een 1, in je SMC een 2. Dus ze proberen met elkaar te praten terwijl ze verschillend zijn.
Wat je kunt proberen is de SMC een ander IP nummer te geven. Doe dit door de 192.168.2.1 aan te passen naar een IP nummer die te lezen is door de LB. Je zou bijv. 192.168.1.51 kunnen kiezen. Voor zover ik weet gebruikt Orange IP adressen t/m 50. Nu zou de SMC onderdeel moeten zijn van je LB netwerk en zou je een verbinding moeten krijgen.

Hoe heb je trouwens je SMC verbonden met de LB? Heb je hem wel onderdeel gemaakt van het LB LAN door de kabel die uit de LB komt te koppelen aan een LAN poort op de SMC en niet aan de WAN poort.

Anders kun je ook rare dingen krijgen!

nicosomers
erwinvos schreef:
Dat je geen verbinding krijgt klopt dus nog steeds. Orange heeft als gateway 192.168.1.1. Je moet nu kijken naar de 1 na 168. In de LB is dat een 1, in je SMC een 2. Dus ze proberen met elkaar te praten terwijl ze verschillend zijn.
Wat je kunt proberen is de SMC een ander IP nummer te geven. Doe dit door de 192.168.2.1 aan te passen naar een IP nummer die te lezen is door de LB. Je zou bijv. 192.168.1.51 kunnen kiezen. Voor zover ik weet gebruikt Orange IP adressen t/m 50. Nu zou de SMC onderdeel moeten zijn van je LB netwerk en zou je een verbinding moeten krijgen.

Hoe heb je trouwens je SMC verbonden met de LB? Heb je hem wel onderdeel gemaakt van het LB LAN door de kabel die uit de LB komt te koppelen aan een LAN poort op de SMC en niet aan de WAN poort.

Anders kun je ook rare dingen krijgen!

Ik heb de SMC gereset zodat alle oude instellingen weg zijn.
Ik heb de SMC een ander ip gegeven 192.168.1.20 maar dan gebeurt er helemaal niks meer, kan zelf niet meer in de SMC komen. SMC reset gedaan en ik kan er weer in.

de SMC heb ik op de LAN poort aangesloten, niks op WAN ook niks
Gewijzigd door nicosomers op 21 december 2007, 17:50

mesa57
Beetje een rommeltje zo.
Kijk in de FAQ http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8
en volg de instructies stap voor stap.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMC2804WBR en Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:48:50
| Wanabo05:46:27
| Carlovanlent07:35:03
| Matthy Alblas09:51:37
| ronald schuit10:19:45
| famcai10:53:48
| cdb15:33:01
| peukevreugd17:59:02
| johan32417:59:56
| Hans19:09:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.