obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Pingen naar interne netwerk

edgar
Hoi,

Ik heb een Sitecom router dc202-v5 aan mijn livebox gekoppeld. Aan de router hangt een printer met LAN functionaliteit die een IP address toegewezen krijg van de SitecomRouter. De sitecom router krijg een IP van de Livebox (WAN Port).

- Printer IP Toegewezen van de Sitecom router 192.168.123.12

Mijn laptop heeft een wireless verbinding naar de LB met de Wifi kaart die ik in de LB heb. De laptop krijg dus een IP address van de livebox

- Laptop IP Toegewezen van de Livebox 192.168.1.10

Dus heb ik twee netwerken ranges 192.168.1.XX en 192.168.123.XX. A

Probleem nu;
- Pingen van range 192.168.123.XX naar 192.168.1.XX lukt wel
- Pingen van range 192.168.1.XX naar 192.168.123.XX lukt NIET

Ik denkt dat het iets met routering te maken heeft.

Wie weet hier raad mee?

De routering moet in de LB of in de Sitecom router?

Ik wil dit oplossen door routering en niet door de sitecom router als Switch laten functioneren.

Alvast bedankt
Edgar

rrozema
Dat lukt je niet. Je sitecom is een NAT router; je kunt daardoor vanuit je 192.168.1.x range niet je connecten naar je 192.168.123.x range. Een nat-router fungeert per definitie al als firewall, zelfs als je een eventuele softwarematige firewall in het apparaat uitschakelt.

Wat heb je voor bezwaar tegen de switch methode? Want op die manier werkt het namelijk wel goed.

edgar
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de router nu als switch. Maar hierdoor kan ik niet alle functionaliteiten gebruiken van de router.

In de router zit namelijk een filter waar ik aan kan geven welke content geblokkeerd moet worde, Zoals sites waarvan de inhoud sex drugs en andere schunnige ...... in voorkomt wordt geblokkeerd al op de router.

rrozema
ok, da's een goede reden; extra functionaliteit die de livebox niet heeft. Als je die sitecom als router wilt gebruiken/aansluiten, dan moet je zorgen dat al je computers achter die sitecom komen. M.a.w. ook je wireless clients moeten naar achter de sitecom verhuizen.

De eenvoudige oplossing is om je sitecom aan te sluiten volgens de router-achter-router methode en een nieuw wireless access point (of een andere wireless router als switch aangesloten) achter de sitecom aan te sluiten en alle wireless clients te verbinden met dat access point i.p.v. met de livebox.

Er is nog een alternatief waar je geen extra hardware voor hoeft aan te schaffen, maar die is wel wat lastiger in te stellen en ook wat lastiger uit te leggen. Als je voldoende bekend bent met ip-adressen, netmasks, default gateways en dhcp servers, dan wil ik het je wel uitleggen. Deze methode is nog niet op dit forum te vinden, dus er zijn nog geen instructies voor. Plaats maar een berichtje als je het wil proberen.

edgar
Yes please.

Ik weet wel wat over IP.

Ik heb wel met ( route add commando) zitten stoeien en dat werk goed maar dat soort commando`s kun je niet op een Printer(met netwerk functionaliteit) uitvoeren.

Dus daarom dat ik de routering op de LB en of de Sitecom Router moet doen.

Alvast bedankt
Edgar

rrozema
In deze opstelling sluit je zowel de WAN als de LAN kant van de router op de livebox aan. Dat ziet er heel raar uit, want er lopen 2 kabels tussen de beide apparaten. Als je een switch hebt, kun je het ook met 1 kabel van de switch naar de livebox doen, plus 2 kabels van de switch naar de WAN en LAN kant van de router. Dit laatste kan makkelijk zijn als je je router verder van je livebox af wilt zetten. Alle instellingen blijven wel hetzelfde.

De instellingen die je moet doen:
livebox:
- zet de dhcp server UIT (belangrijk!).
- forward alle TCP en UDP poorten naar 192.168.1.2.

Router:
- zet de WAN kant op "fixed IP", met instellingen IP:192.168.1.2, mask:255.255.255.0, gateway: 192.168.1.1 en dns: 192.168.1.1.
- LAN kant ip: 192.168.2.1, mask:255.255.255.0.
- dhcp server AAN. Instellingen: ip range: 192.168.2.10 - 192.168.2.50, mask: 255.255.255.0, gateway: 192.168.2.1, dns1:192.168.2.1, dns2:192.168.1.1.

Wat je nu bereikt hebt is dat alle clients een ip adres in de 192.168.2.0-range krijgen. hun default gateway en dns is je router (192.168.2.1). Je router stuurt alle verkeer weer via z'n wan poort (192.168.1.2) naar de livebox (192.168.1.1). Op de kabel(s) tussen de livebox en de router komen dus pakketten voor in zowel de 192.168.1.0 range als ook de 192.168.2.0 range. Omdat je router ook via z'n LAN poort aan de livebox is verbonden, zullen de dhcp requests van je wireless aan de livebox geconnecte clients via de livebox bij de router terecht komen en daar beantwoord worden met een 192.168.2.x adres. Al je pc's krijgen zo dus een 192.168.2.x adres en zitten in dezelfde netwerk range. Eventuele clients met een vast ip adres zet je ook in de 192.168.2.0-range.

Zoals je ziet is dit geen configuratie voor beginners. Mijn waarschuwing aan de mee-lezers: als je niet precies weet wat je doet, begin hier dan niet aan. Er zal niets kapot gaan als je het verkeerd doet, maar het is wel lastig om te vinden wat er verkeerd is als het niet werkt.
Gewijzigd door rrozema op 26 februari 2008, 00:28

Richard
Leuk, een soort combinatie van WAN en Switch methode.Smile

Als ik het goed lees kun je dan gewoon de WAN faq volgen en dan nog een extra kabeltje plaatsen van LAN poort van de router naar de tweede poort van de Livebox, toch? Alleen met een verschilletje in de dns instellingen. Dat valt nog reuze mee.

Ik dacht al dat je wilde gaan werken met subnetting.Smile
Greetings, Richard.

rrozema
Klopt, de instellingen verschillen niet veel van die van de wan methode. Hier is het echter wel heel belangrijk dat je de dhcp van de livebox uit zet. Eigenlijk is het gewoon de WAN methode, waarbij de livebox een dubbelrol speelt als zowel router als switch.

edgar
Okay,
Nog een vraagje...

- forward alle TCP en UDP poorten naar 192.168.1.2.

Welke porten zijn dat... Gewoon de standaards http/https,ftp etc...etc...
Dus alle porten die ik nodig heb om mijn dagelijkse internet gedrag te kunnen doen :-)

Groeten
Edgar

Richard
waarbij de livebox een dubbelrol speelt als zowel router als switch

Yep, en dat is wat ik wel interessant vond, omdat je nu feitelijk ook het omgedraaide doet, dus de wireless clients van de Livebox van een ip voorzien van de router en da's erg interessant.

@Edgar:
Alle poorten zijn gewoon alle poorten, je kunt http etc. doen maar gemakkelijker is het om hele ranges te forwarden dus:
tcp poort 1 t/m 65535 en udp poort 1 t/m 65535.

Maar je kan het ook beperken tot http, https, ftp enzo, doch als je later problemen krijgt moet je wel goed uitleggen hoe je de zaken aangesloten hebt of verwijzen naar dit topic.

Want Rrozema heeft ook al aangegeven dat het anders moeilijk zoeken kan gaan worden als er ooit een probleem optreedt.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pingen naar interne netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 20 04 december 2016, 18:24
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:28:28
| frankvdz00:32:17
| ronald schuit01:05:20
| Wanabo03:11:43
| dutch flash03:16:19
| RichieB03:47:32
| Roroko05:02:15
| Hans06:55:15
| Lutz07:53:10
| Sambala10:00:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?