obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

krijg de livebox van orange niet geinstalleerd

natascha
beste mensen,

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb sinds gisteren mijn ADSL extra van orange opgeleverd gekregen. Nu probeer ik al sinds gistermorgen 11.00 uur de livebox aan de praat te krijgen.
De aansluitingen heb ik naar mijn idee goed zitten. Ik heb een telefoonkabel aan de ene kant in de hoofdcontactdoos zitten (dat contact punt is toendertijd door een kpn medewerker als hoofdpunt gemaakt voor Alice ADSL en heeft daarop altijd internet en telefoon verbinding gehad totdat Alice raar ging doen) en de andere kant in LINE van de livebox. De telefoon heb ik in PHONE aansluiting zitten en de stroomadapter in de daarvoor bestemde aansluiting. Als ik de livebox dan stroom geef blijft mijn @-lampje langzaam knipperen en telefoon lampje brand helemaal niet. Als ik dan met de cd-rom de livebox wil installeren ( maakt niet uit welke van 3 opties neem) krijg ik steeds een fout melding. Kan iemand mij aub helpen want ik heb niet de financiele draagkragt om een monteur te laten komen van 89 euro. hopelijk is er morgen iemand met gouden oplossing. zou ik erg op prijs stellen want ik heb echt telefoon en internet nofig ivm met een kind met chronische aandoening

rrozema
Even heel serieus: als je vanwege een medische situatie een betrouwbare telefoon nodig hebt, laat dan nu je Orange telefonie weer afsluiten (hopelijk zit je nog binnen de opzeg termijn) en vraag onmiddellijk een kpn lijn aan. Zorg in ieder geval dat je een alternatief hebt, zoals bijvoorbeeld een vaste kpn lijn of een (prepaid) mobiele telefoon.

Orange telefonie is namelijk 'voice over ip' en derhalve afhankelijk van het tcp-ip netwerk (internet). Hoewel Orange op korte termijn beterschap heeft beloofd, is de internet aansluiting van Orange op dit moment bij veel klanten niet betrouwbaar. Als jij ook in die groep blijkt te vallen, zul je mogelijk veel problemen ondervinden met je telefonie. Je moet dan denken aan: grote perioden en met regelmaat niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden, niet of slecht verstaanbaar zijn of zelf de andere kant niet kunnen verstaan.

Over je huidige probleem: pas als het @-lampje continu brandt heeft je livebox een goede verbinding met het internet. Pas dan zal je telefonie het gaan doen (en zal het telefoon-lampje kunnen gaan branden). Langzaam knipperend @-lampje betekent 'geen sync', m.a.w. de livebox kan (nog) geen verbinding krijgen met de telefoon centrale. Dit kan 2 redenen hebben: jouw kabel (tussen LINE en ISRA) zit niet goed aangesloten of je verbinding is nog niet opgeleverd. Beide problemen kun je door de Orange helpdesk laten controleren: voor de kabel kunnen ze een lijnmeting doen en/of in de dhcp log kijken of jouw livebox zich al eens heeft aangemeld, voor de oplevering moeten ze in jouw dossier kijken of de oplevering al uitgevoerd is.
Gewijzigd door rrozema op 20 maart 2008, 06:38

Peter_L
Hoi Natascha,

Neem het goede advies van rrozema over en begin beslist niet aan orange telefonie als je een betrouwbare (telefoon)verbinding moet hebben om medische reden. Als je 100% beschikbaarheid en betrouwbaarheid moet hebben van je telefoonlijn moet je gewoon telefonie via KPN houden/aanschaffen. En uiteraard een (pre)paid mobiele telefoon. Misschien kun je dat nog laten veranderen.

Het beste is eigenlijk om - op dit moment - helemaal niet aan Orange te beginnen. Er is zijn te veel (opleverings)problemen op dit moment. Ook jij hebt daar zo te lezen nu last van.

Voor wat betreft je probleem:
Wat RRozema zegt klopt helemaal. Er is iets mis met je (ADSL)signaal welke je woning binnenkomt. En dus ook met je telefoon. Zeer waarschijnlijk kan het probleem alleen opgelost worden door Orange
Het heeft verder niets te maken met het installeren van de CD. Die pogingen kun je opgeven.

Ik wil je ook even op dit topic wijzen
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=40&thread_id=2267

(je kunt - als je opleverinsgproblemen hebt- je abbonement kosteloos en zonder gedoe opzeggen als 21 dagen na de overeengekomen opleverdatum de verbinding nog steeds niet werkt.)

Groeten Peter
Gewijzigd door Peter_L op 20 maart 2008, 08:11

erwinvos
natascha schreef:
Ik heb een telefoonkabel aan de ene kant in de hoofdcontactdoos zitten (dat contact punt is toendertijd door een kpn medewerker als hoofdpunt gemaakt voor Alice ADSL en heeft daarop altijd internet en telefoon verbinding gehad totdat Alice raar ging doen)

ben het met bovenstaande schrijvers eens, maar ik lees dat je iets zegt over Alice en raar doen. Wat bedoel je hiermee? Problemen met de verbinding? Als dat zo is kan het dus ook zo maar zijn dat je een probleem hebt vanaf de centrale naar je huis, waar niemand, behalve kpn volgens mij wat aan kan doen. Dan maakt het ook niet uit welke adsl provider je kiest, want bij een probleem in de lijn houdt het voor iedereen op.

pinnhead31
Wat ik hier zo snel niet heb gelezen is:
1) gebruik je de livebox draadloos of met utp kabel
2) dat bij gebruik van utp kabel de cd niet nodig is om e.e.a werkend te krijgen.

natascha
draadloos werkt al helemaal niet en ik doe het met ethernetkabel.
net hebben ze dan eindelijk een keer gerageerd op mijn emails en nu zegt orange dat mijn verbinding al opgeleverd is en dat ik dan ipv rood+blauw kabbel oranje+wit moet proberen maar hoe moet ik die dan weer bevestigen? dat zeggen ze er niet bij

pinnhead31
Hier voor zou je in het isra punt moeten kijken.
Het kan zijn dat jou verbinding op het tweede ader paar loopt (er zitten 4 kabletjes in het isra punt).
Ik kan je hier ook zo niet verder mee helpen aangezien niet elke woning dezelfde aansluiting heeft

natascha
bedankt pinnhead31 voor het proberen van het helpen.

maar is er dan iemand anders toevallig die er verstand van heeft en me kan vertellen hoe ik dan de reserve draadjes moet bevestigen in het ISRA punt ipv de blauw+rood zoals orange dus nu zegt?
alvast bedankt

Wanabo
@natascha, lees onderstaand links eens. Merk op dat er verschillende aderparen zijn. Probeer dus eens het ander aderpaar. Info vind je in de links.

http://nl.wikiped.../wiki/ISRA
http://online.geb...post_18628
http://online.geb...post_18930

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Theo
Op bladzijde 69 van de liveboxinstallatiehandleiding staat vermeld hoe de verschillende aderparen bevestigd moeten worden. Rood/wit op a en blauw/oranje op b.
Echter in mijn geval (signaal ook op het 2e aderpaar, dus oranje+wit) moest ik oranje op a en wit op b aansluiten. Pas daarna had ik verbinding.
Heeft even geduurd voordat ik hier zelf achter ben gekomen. De Helpdesk heeft deze oplossing namelijk nooit aangegeven. Weet dus ook niet of dit voor iedereen geldt. Indien de aansluiting goed is zal het adsl lampje binnen een minuut of twee constant moeten branden (hij zal eerst beginnen te knipperen, dus eventjes geduld hebben).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'krijg de livebox van orange niet geinstalleerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:18
| Tiger03:00:39
| dutch flash04:04:27
| Roroko04:14:57
| Wanabo04:23:49
| Lutz08:11:13
| Ronsworld15:08:02
| ronald schuit15:14:03
| okkie_199417:09:56
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?