obey-robots.txt
07 December 2016, 17:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

laptop verbinden met wifi livebox

laserchaser
Hoi iedereen,

Ik heb problemen met het verbinden van een laptop met wifi op mijn livebox. Ik heb zoals er hier was gezegt op het reg knopje gedrukt en hierna mijn wep key ingevoergd. Alleen krijg ik nu dat hij beperkte verbindings mogelijkheden heeft. Hoe kan dit? Want om mijn normale computer krijg ik wel gewoon een goeie draadloze verbinding. Alvast bedankt voor alle reacties.

TCP_IP
is dat met vista of xp ??
met vista vaak probleem dat wepkey in voeren met hoofdletters NIET werkt... met XP weetk dat zo niet.
wepkey invoeren met kleine letters, let op mogelijke typfouten (typ het eerst in word en dan copy pasten)
als je wepkey ingevoerd hebt op reg-knopje en dan 'verbinding ' maken

laserchaser
met xp. en dat heb ik gedaan eerst in word gekopieerd en daarna verbinding maken om in te voeren. dus met kleine letters? geen hoofdletters?

laserchaser
ok. ik heb nu het volgende gedaan. ik heb de usb netwerkadapter aangesloten op die laptop en de software van orange geinstalleerd en nu pakt hij de draadloze internet verbinding gewoon wel. Wat ik raar van vind is dat de normale draadloze netwerk kaart wel een andere onbeveiligd netwerk kan op pakken en niet goed kan verbinden met de livebox? weet iemand mischien hoe dit komt?

rrozema
omdat de livebox standaard ingesteld staat om MAC filtering toe te passen. MAC filtering houdt in dat enkel netwerk adapters waarvan het MAC adres op een interne lijst (in de livebox) voorkomt worden toegelaten op het draadloze netwerk. De procedure met het 'reg' knopje dient er voor om het mac adres van jouw netwerk adapter op die lijst te krijgen. 'reg' staat voor registreren. Door het reg knopje in te drukken vertel je de livebox om gedurende korte tijd elk mac adres dat zich aanmeldt aan die interne lijst toe te voegen. M.a.w. je 'leert' de livebox het mac adres van jouw netwerk adapter.

laserchaser
maar hoe komt dat ik dan beperkt verbindingen krijg met de interne netwerk kaart van de laptop ook al heb ik het reg knopje gebruikt voor dat ik de code invoer?

TCP_IP
beperkte verbinding betekent 'eigenlijk' dat er geen verbinding tot stand gebracht is met livebox. Als je verbind met livebox, wepkey invoert en regkey hebt ingedrukt voordat je op verbinding maken klikt dan maakt hij een verbinding.
maar even onduidelijk nu, is het gelukt om een verbinding op te zetten of niet?

laserchaser
ja. alleen met de usb netwerk adapter die orange erbij had geleverd, maar ik wil gewoon kunnen verbinden met de internet netwerk kaart van de laptop en dat is niet gelukt. en ik meot nog een laptop verbinden waarvan ik precies hetzelfde probleem heb. met reg knopje indrukken en daarna wep code invoeren. niet gelukt dus. wat zou er mis kunnen zijn?

TCP_IP
in sommige gevallen zag ik maar 1 oplossing, mac-filter op livebox uitschakelen.

laptop met ethernetkabel livebox verbinden.
internet explorer openen
typ in 192.168.1.1
ga naar tabblad draadloos
vink aan 'macfilter uitschakelend'
onderin op knop toepassen klik (en alles opslaan)

en doe nog een poging om verbinding te maken met livebox.

laserchaser
bedankt voor het advies dat is gelukt, maar ik zit nu nog met een probleem. de eerste laptop is nu gelukt met aansluiten, maar de tweede laptop als ik daar nu mee probeer te verbinden krijgt nog steeds beperkte internet verbindingen. Terwijl hij een onbeveiligde draadloze wel nog steeds gewoon mee kan verbinden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laptop verbinden met wifi livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Wifi valt steeds uit Huawei configuratie en problemen 18 10 maart 2016, 19:13
Problemen met de wifi Huawei configuratie en problemen 2 23 januari 2016, 00:42
wifi valt weg op mobiel Eigen modem configuratie en problemen 24 06 januari 2016, 23:15
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:23:00
| Hans03:43:18
| Memooh05:09:57
| Wanabo09:46:04
| Tiger17:57:25
| ronald schuit18:55:54
| ekhhorlings21:15:38
| Lutz21:22:48
| mRcan22:47:06
| dutch flash23:03:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.