obey-robots.txt
09 December 2016, 20:14
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wifi met Linksys router + repeater

T2000
Ik heb als provider Orange en wil een draadloos netwerk aanleggen met een router en een repeater (versterker voor signaal). Via wat forums heb ik nu de boel als volgt aangesloten;

1e aansluiting Livebox >> stand alone pc
2e aansluiting Livebox >> router (Lynksys WRT54G) >> via wifi WAP54G >> laptop

Alle instellingen staan naar mijn idee gelijk en goed en ik kan op de laptop met een 'sniffer' ook zowel de router als de repeater waarnemen. Het punt is alleen dat wanneer ik connect met de router alles goed werkt en ik een ip in de 192 reeks krijg aangewezen, terwijl wanneer ik connect met de repeater een ip adres in een 169 reeks krijg en ik dus niets kan doen Sad. De Livebox werkt overigens als DHCP server.

Weet iemand wat er nu nog fout gaat en waar ik mee kan testen?

Op verzoek van Linksys heb ik al wat geprobeer met de type beveiligingen (WPA, WEP, TKIP enz.) maar dat heeft niet mogen baten.

Wie heeft tips??

TCP_IP
heb even op WAP54g gegoogled maar het is een accespoint (wap, Wireless Acces Point)

Als ik er zo overheen lees heb je nu 2 draadloze netwerken?

hoe is linksys router ingesteld, werkt deze als router of als switch/accespoint?

je zou het volgende kunnen doen:

[ livebox ] {LAN-poort }-- ethernetkabel -- { LAN poort} [ linksys router] {LAN poort} -- ethernetkabel -- { LAN/WAN poort WAP54g} [ WAP54G]

instellingen WRT54G:
DHCP server uit
local ip aanpassen op 192.168.1.150
Wifi aanzetten en beveiligen

instellingen WAP54G:
local ip aanpassen op 192.168.1.200
wifi beveiligen
(ken deze niet maar als het kan DHCP uitschakelen)

Op deze manier heb je 2 draadloze signalen(netwerken) maar kan met alle apparaten communiceren omdat zelfde netwerk is in dezelfde range.

Zou moeten werken zo meen ik, heb ongeveer hetzelfde hier draaiend gehad maar dan met een belkin54g en een linksys modemrouter

succes Wink

rrozema
Klopt. Ik heb hier ongeveer de door TCP_IP beschreven situatie draaien: linksys 546 in bridge mode -> buffalo whr_hp_54g wireless router -> buffalo whr_hp_g54 router als access point. M.a.w. 2 access points die elkaar aanvullen voor de beste dekking.

Cruciaal in de vraagstelling van T2000 is echter de verbinding tussen de router en het access point. Als ik T2000 goed begrijp, dan heeft hij daar geen UTP kabel liggen maar wil hij die verbinding wireless maken. Ik weet niet zeker of de WRT54G en WAP54G wel op die manier samen gebruikt kunnen worden. Persoonlijk vind ik dit ook niet zo'n fijne oplossing, omdat het maar een maximale doorvoersnelheid van 27Mbps oplevert voor de stations die aan de WAP connecten (de helft van 54Mbps, dus). Als je de mogelijkheid hebt, trek dan een kabel tussen je router en dat access point. Je zou anders hoogst ongelukkig van de snelheid kunnen worden Wink.

Op de WRT54G kun je trouwens ook dd-wrt firmware installeren, dan wordt het aantal mogelijkheden van je router ineens flink vergroot, o.a. het maken van een wireless bridge, zoals die waar jij naar vraagt wordt dan veel beter ondersteund middels het WDS protocol. Ik weet alleen niet of je WAP54G ook van deze firmware kan worden voorzien. Misschien kun je echter die WAP54G nog ruilen voor een extra WRT54G? Dan kun je namelijk wel zeker alles wat jij vraagt configureren.

T2000, geef even duidelijk aan:
- of je de verbinding tussen WRT54G en WAP54G bedraad of draadloos wil maken en
- op welke poort van de WRT54G je livebox zit aangesloten.
Gewijzigd door rrozema op 25 mei 2008, 19:31

T2000
rrozema schreef:T2000, geef even duidelijk aan:
- of je de verbinding tussen WRT54G en WAP54G bedraad of draadloos wil maken en
- op welke poort van de WRT54G je livebox zit aangesloten.

- draadloos
- port1 van de WRT54G zit op de gele aansluiting van de livebox

De snelheid van het draadloze netwerk is niet zo heel erg van belang...ik wordt nu alleen gek van het continue wegvallen van de verbinding 2 verdiepingen lager en ook in de tuin Angry

Overigens de WAP54G kan ik niet inruilen daar ik deze al langer in bezit heb, de WRT is nieuw gekocht...bedraad aanleggen is geen optie, en volgens mij moeten de WAP en WRT absoluut kunnen 'samenwerken'
Gewijzigd door T2000 op 25 mei 2008, 23:43

rrozema
T2000 schreef:
- draadloos

Serieus, trek een kabel van je WRT naar je WAP en gebruik deze als 2e access point. Probeer niet de WAP als repeater te gebruiken. Als je nu al gek wordt van wegvallende verbindingen, dan wordt dat straks niet beter als je voor de draadloze verbinding gaat.

T2000 schreef:

Ok, als de livebox op LAN poort 1 zit, dan gebruik je dus de router als access point. M.a.w. de router (WRT54G) moet:
1) - een vast ip adres hebben op de LAN poort in de range van de livebox: 192.168.1.x. De eerder geopperde 192.168.1.250 is een prima keuze.
2) - een netmask van 255.255.255.0 hebben,
3) - geen dhcp server hebben (deze moet uit staan).

Aan de symptomen te zien ben je de fout in gegaan met 1).
Gewijzigd door rrozema op 25 mei 2008, 22:23

T2000
rrozema schreef:
T2000 schreef:
- draadloos

Serieus, trek een kabel van je WRT naar je WAP en gebruik deze als 2e access point. Probeer niet de WAP als repeater te gebruiken. Als je nu al gek wordt van wegvallende verbindingen, dan wordt dat straks niet beter als je voor de draadloze verbinding gaat.

T2000 schreef:

Ok, als de livebox op LAN poort 1 zit, dan gebruik je dus de router als access point. M.a.w. de router (WRT54G) moet:
1) - een vast ip adres hebben op de LAN poort in de range van de livebox: 192.168.1.x. De eerder geopperde 192.168.1.250 is een prima keuze.
2) - een netmask van 255.255.255.0 hebben,
3) - geen dhcp server hebben (deze moet uit staan).

Aan de symptomen te zien ben je de fout in gegaan met 1).

Aan de WRT heb ik een vast ip gekoppeld; 192.168.1.20, zo ook aan de WAP (192.168.1.13)

Op zich kan ik beide detecteren enkel wanneer ik connect met de WAP krijg ik een verkeerd ip adres toegekend...

Draden werkt altijd beter, maar je wil niet weten wat een werk ik moet gaan verzetten wil ik draden gaan trekken naar een ruimte een verdieping lager en dan nog eens naar de andere kant van het huis toe Sad

T2000
Ik ben er uit, e.e.a. werkt inmiddels. Heb nog wat zitten klooien met de beveiliging. Met WEP beveiliging zou het moeten werken volgen Linksys en het werkt nu dus ook Smile.

Ontvangst twee verdieping lager is aanmerkelijk beter, alhoewel het erg afhangt van waar ik de repeater plaats Grin

TCP_IP
maar de WAP54G werkt nu als een Range extender dan ??

T2000
yep WRT is router, WAP is extender Cool

rrozema
Zou je voor mij de snelheid willen testen als je aan de extender zit geconnect? Ik geef iedereen steeds het advies om deze config niet te gebruiken vanwege het snelheidsverlies. Aangezien jij 'm nu toch hebt, zou je je ervaringen met ons willen delen?

De reden voor het snelheidsverlies is een hele simpele: de draadloze verbinding is half-duplex; je kunt niet tegelijk zenden en ontvangen. Doordat de repeater elk bitje eerst draadloos moet ontvangen en pas daarna draadloos kan doorsturen, duurt het 2 keer zo lang om de data te versturen via de repeater als via een gewone draadloze connectie.
Gewijzigd door rrozema op 27 mei 2008, 00:06

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi met Linksys router + repeater', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Zyxel en Fritzbox LAN Repeater 450E Zyxel meer apparaten aansluiten 10 13 september 2016, 21:16
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:54:28
| Wanabo01:40:06
| SterkeJerke02:33:26
| jms31903:29:04
| gvmelle05:20:51
| MBroertjes05:40:07
| dutch flash09:02:21
| Franx11:49:52
| Lutz13:20:58
| Johan420:03:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.