obey-robots.txt
06 December 2016, 20:47
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

draadloos & vista

Esther40
Via mijn dongle en xp-pc deed verbinding het altijd erg goed. Na aanschaf van pc met vista kan ik met geen mogelijkheid verbinding maken. Oplossing die Online aangeeft over het installeren van drivers op de faq werkt niet. Erg frustrerend.

Klantenservice online gebeld, ze hebben een installatiecd die voor vista geschikt is. Maar blijkbaar hebben ze problemen met de verzending. Ondanks herhaaldelijk bellen wacht ik al 2 weken op de cd, waardoor ik nog steeds geen internetverbinding kan maken op mijn pc met vista.

wie van jullie kan mij uit de brand helpen hiermee, heeft een van jullie toevallig de bewuste cd of kan me helpen?

pinnhead31
Heb je ook geprobeerd eerst de drivers te installeren en dan opnieuw starten.
Pas daarna de dongle in een usb slot steken.
Dit heeft bij anderen wel gewerkt en is van toepassing bij meerdere pci kaarten en dongles.
Miisschien dat je hier drivers kan vinden:

http://lgsagem.fr...et_usb.htm

Probleem is dat het in het frans is
Gewijzigd door pinnhead31 op 17 augustus 2008, 18:50

Esther40
Yep, al geprobeerd maar geen succes. Vandaar dat ik bij de klantenservice te rade ben gegaan. Helaas duurt dat wel heel erg lang. En helaas ben ik de franse taal niet machtig. Nog andere suggesties? Graag!

TCP_IP
hier een nederlands handleiding inclusief de drivers

http://kms.online...obj(91533)

laat maar weten of het hiermee lukt Cool

Esther40
Die oplossing had ik ook al op de site van Online gevonden, maar dat kreeg ik niet werkend. Ik heb alledrie de drivers geinstalleerd maar kreeg het geheel niet aan de praat.

Wat ik deed: ik installeerde ze (unzip) en ging vervolgens opnieuw met de cdrom van de Livebox aan de slag. Dat werkte niet, de pc geeft aan dat hij de nieuwe hardware (de dongle dus) niet herkent. Ook een andere wijze, zonder de cdrom van de livebox (die ik voorheen voor xp gebruikte), maar wel met de geinstalleerde (unzip) drivers van de site die je aangeeft, blijft de pc doodleuk zeggen dat ie de hardware niet herkent.

Note: ik heb ze alledrie geinstalleerd omdat ik op de zijkant van de dongle niet meer kan lezen welk type het is. Dat is helemaal versleten.

Ik had het idee dat de installatiecd van Online uitkomst zou bieden, dat dat wel werkt, maar ze schijnen verzendproblemen te hebben. Dat schiet dus niet op.

Misschien doe ik iets fout, maar ik laat me graag op weg helpen. Ik krijg nl. de dongle zonder enig probleem binnen no time op een geleende xp laptop geinstalleerd.

TCP_IP
de omweg...
download alle 3 de drivers en pak ze uit op je bureaublad

rechtermuisklik op computer
eigenschappen
apparaatbeheer
<onder overige apparaten staat die dongle>

rechtermuisklik daarop en kies voor stuurprogramma installeren/bijwerken
volg die wizard
kies op gegeven moment voor op volgende locatie zoeken
zorg dat 1 van de 3 mapjes drivers geselecteerd is
voltooi tot hij in ieder geval 1 tje heeft gepakt...

vergeet niet eerst ALLE software vanuit "programmas en onderdelen" te verwijderen met betrekking tot livebox/wanadoo/orange/wifi

als het zo niet duidelijk is hoor ik het wel... maar deze manier bied wel vaker uitkomst

Esther40
dank voor je hulp! Ik ga er vandaag mee aan de slag, ik hoop dat het gaat lukken. Je hoort!

Esther40
nee, het werkt niet.
Ik heb de drivers op een stick gezet, ingeplugd op mijn nieuwe pc en op mijn desktop de mappen uitgepakt. Dat lukt.
Maar dan loop ik er tegenaan dat wanneer ik op mijn desktop op mijn rechtermuis klik, ik wel eigenschappen kan selecteren maar dan vind ik geen apparatenbeheer terug.
Via de helpfunctie vind ik dan wel apparatenbeheer, maar krijg geen wizard. Dat zal te maken hebben met Vista, dat anders werkt.

Ik denk dat het probleem er nu in zit dat ik de stuurprogramma's niet kan bijwerken, ik kan die drivers niet selecteren/en ik vind het stukje bijwerken van de stuurprogramma's niet.

Nog suggesties?

Esther40
aanvulling:
ik kan via een omweg apparaatbeheer vinden, maar dan zie ik de dongle er niet tussen staan.
Ik heb getracht om de uitgepakte mapjes te kopieren naar apparatenbeheer maar dat kan niet.

TCP_IP
de dongle zal onder "overige apparaten" staan

post eens een screenshotje van je apparaat beheer terwijl je dongle in de pc zit

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos & vista', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten 17 22 september 2016, 19:04
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen 8 31 januari 2016, 08:21
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen 4 30 december 2014, 18:01
PC met Vista aansluiten met dongle Thomson meer apparaten aansluiten 6 05 mei 2014, 16:42
Geen draadloos internet meer Huawei configuratie en problemen 2 22 augustus 2013, 12:52
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:41:23
| Lutz00:48:33
| mRcan02:12:51
| dutch flash02:29:16
| Memooh03:02:11
| Wanabo04:37:51
| Ano06:04:11
| dutch106:54:50
| Tiger07:35:09
| earlgrey7207:45:38
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?