obey-robots.txt
08 December 2016, 06:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Dekkeingsgebied

Janto10
Hoi , ik zou graag willen weten of ik in het dekkingsgebied van online ben ? of hoe je daar achter kunt komen ??
Postcode: 6414GR

rrozema
Ga naar http://www.online... en klik op "Is ADSL op mijn adres beschikbaar?"

Janto10
hoi. Had het al gevonden :-)
Wil volgende week Online aanvragen maar heb een paar vraagjes.
Wat zijn jullie ervaringen ? Ik lees over problemen met usenet (dat de snelheid traag is enzo.

Gr

Franklin
Als je Online wilt nemen voor hun usenet diensten dan zit je verkeerd, je hebt een dag tot 3 dagen retentie en 3 lijntjes van 30 kB/s ofzo? Maar dat is tegenwoordig bij de meeste providers zo. Je ontkomt meestal niet aan een aparte usenetprovider met meer retentie en snelheid.

Voor de rest ben ik na een jaar gekloot met snelheidsverhogingen naar 8mbit eindelijk tevreden. Ik haal de beloofde snelheid (zelfs meer dan ik vooraf had verwacht) en ook de kleine probleempjes met de telefonie (ruis, haperingen) zijn opgelost.
Gewijzigd door Franklin op 09 november 2008, 17:55

Janto10
Hoi , dat was ik sowieso van plan om pay-server te pakke :-) , sprak overigens met Online vanmiddag en hun zeiden dat ik maar 10 Mb ken hebben van de 20 ivm afstand naar centrale , dus als je pay server hebt haal je dus de volle snelheid ?

Centrale: Hrl-Hbk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2146 meter.

Edit: ik zeg vodafone morgen op . en dan zet ik in de brief dat het om een telco-telco migratie gaat , dan vraag ik online aan en zet leverdata op 20-12 ?
Gewijzigd door Janto10 op 09 november 2008, 18:22

Franklin
Ah, dan woon je niet ver van mij vandaan Smile

Anyway, ik zit nog een stukje verder van de centrale (niet Hoensbroek overigens, maar dat terzijde), op z'n 3 kilometer en ik haal maximaal 8mbit. En die haal ik ook voluit met een dikke 800~830kB/s.

Als je payserver bijvoorbeeld 20mbit heeft, dan zal je die 10mbit moeten halen ja. Al heb je ook abonnementen met een lagere snelheid. Even checken dus Smile

Hoe je de overstap het beste kan aanpakken weet ik niet, daar is elders op dit forum geloof ik wel over gesproken. Moet je maar even zoeken. Of misschien reageert iemand hier wel op Smile
Gewijzigd door Franklin op 09 november 2008, 23:13

rrozema
Dan had je de instructies van online (http://www.online...erstappen/) voor overstappen ook al wel gezien, denk ik? Daarin zeggen ze dat je minimaal 4 weken en maximaal 3 maanden voordat je oude contract afloopt je online abonnement moet aanvragen. Dus informeer eerst bij je oude provider per wanneer je je oude contract kunt laten aflopen en vraag pas dan je nieuwe contract bij Online aan. Tenzij je nu natuurlijk al weet dat binnen 4 weken je oude contract afloopt, want dan moet je ze snel mogelijk je nieuwe abo aanvragen.

Op die pagina van Online staat er dit over:
Heeft u nu een ADSL aansluiting?
Kies dan de einddatum van uw huidige ADSL contract als de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement bij Online. Zo heeft u geen dubbele kosten en kunt u, op een korte onderbreking na, gewoon blijven internetten en/of bellen.

N.B. de usenet servers van online zijn bij adsl extra geknepen tot maximaal 3 threads van 15Kbit/sec. 45 Kbit/sec in totaal dus en de retentie is inderdaad zo'n 1 tot maximaal 3 dagen.

Janto10
Hoi:-) , ik heb bij vodafone geen contract dus ken elke maand opzeggen Smile

edit: je ken het livebox modem niet in bridge mode zetten ? mja da`s niet zon heel groot probleem Smile

hoe bevalt Online jullie trouwens ? stabiel ? snel etc

Lees trouwens dat er veel problemen zijn met livebox van online ? is dit nog of al verholpen ?
Gewijzigd door Janto10 op 10 november 2008, 00:38

Janto10
hoi , ik heb Online adsl basis + telefonie .. bestelt .. 19 dec is opleverdatum . ik krijg een speedtouch 706 modem.. nu heb ik gehoord dat er 2 varianten zijn..ik heb de bedraad variant gekozen.. ken je met de gewone versie ook de 706 als router instellen enz.. trouwens is dit een goed modem ? wat zijn jullie ervaringen bij online met adsl en telefonie gebeuren..

gr Janto

TCP_IP
Hier wat naslagwerk over de Speedtouch 706

http://www.speedtouch.nl/documenten.html#706

Speedtouch heeft een goede naam, ik verwacht er meer van dan die livebox eerlijk gezegdPfft
Spit het forum maar eens door
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dekkeingsgebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:21:10
| Ronsworld07:51:21
| earlgrey7209:14:48
| Hans10:00:13
| Wanabo10:15:45
| Ano10:30:20
| dutch113:12:40
| RichieB13:58:57
| Memooh18:45:54
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.