obey-robots.txt
02 December 2016, 18:59
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbing valt weg en verschillende snelheden

satjack
Ik heb het probleem dat de livebox bijna elke dag een aantal malen uitvalt en als dan de internet verbinding weer terug is ik steeds een andere snelheid heb.

Kan iemand mij helpen hiermee en vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn.

De eerste maanden werkte het perfect en nu soms dagen perfect en dan ineens heb ik weer een aantal dagen dat die steeds even weg valt.

Dit zijn de ADSL statistieken zoals die hoort te zijn en als die soms lagere snelheid ineens geeft.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16148 Kb
Afname Dichtbij : 21.3 (dB)
Ver weg : 4.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 9
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 464 Kb
DownStream 8052 Kb
SNR-marge Dichtbij : 15 (dB)
HEC-teller 346
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 37
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door Suug op 22 mei 2009, 20:30

TCP_IP
Vertel eens over hoe en waar je alles hebt aangesloten.
En wat je er zelf eventueel al aan gedaan hebt.

Lijkt op een kabel of adapter probleem, hij traint soms maar op de helft in dat is ook niet goed.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

satjack
Ik heb de livebox aangesloten op de telefoonlijn ( isra heet dat geloof ik ) met de telefoonstekker met het korte telelefoon kabeltje van 30 cm.
Dan de ethernet kabel van de Livebox naar mijn pc.
En telefoonkabel van de Livebox naar mijn telefoon.

Deze kabels waren meegeleverd met de livebox.

Heb al van alles geprobeerd, stekker uit stop contact en na 1 minuut weer terug,, modem gereset met knopje aan de onderkant.

ook gereset via de homepage op mijn computer en modem zo opnieuw laten opstarten.

Elke keer is er een andere snelheid variërend tussen 4 MB tot de normale snelheid van ongeveer 17 MB.

TCP_IP
Is het ook al een oude livebox ?
Hoor regelmatig dat een defecte adapter de oorzaak is van dit soort problemen.
Word je adapter van livebox ook erg warm* of maakt ie zo'n piepend geluid?

Erg warm = zo heet dat je hem net kunt vasthouden

satjack
Wat heet oud is nu ongeveer 8 maanden oud en de adapter word eigenlijk helemaal niet warm.

Valt me op dat als ik gewoon de telefoonstekker eruit trek en weer terug doet, dat hij dan ook gewoon weer verbind met diverse snelheden.

TCP_IP
Neu 8 maanden is niet oud, vanaf 2 á 3 jaar kunnen we een modem(router) oud gaan noemen.

Tja als ik jou was zou ik je ISRA punt eens nakijken of dat schoon is en als het kan even een andere telefoonkabeltje tussen ISRA en livebox. Als dat verder goed is weet je vrijwel zeker dat het probleem in de wijkcentrale zit.
Slecht aangesloten in de wijkcentrale komt wel vaker voor.

satjack
Nou daar ben ik dan niet blij mee, maar het heeft maanden goed gewerkt waarom de laatste maand ineens niet meer dan.

TCP_IP
Dat snap ik, zou er ook niet vrolijk van worden Pfft
Waarom dat zo is dat weet ik ook niet, je kunt zelf wat uittesten maar het komt er toch op neer dat je even contact met Online moet opnemen. Kan er ook weinig aan doen.

satjack
Ik heb dus half maart contact gehad met de helpdesk en die hebben toen een test gedaan en bleek dat er een ruis op de lijn zat en nadat zij een en ander gedaan hadden was het probleem opgelost.

Ik dus blij maar ben sinds een week weer zeer droevig want het is weer helemaal mis met mijn verbinding, valt steeds weg en kom nu nog maar hooguit aan de 8 MB/sec.

Weer contact met Online gehad en die maken opnieuw een rapport aan voor de technische dienst maar moet ik weer aantal dagen gaan wachten voordat hier een antwoord van komt.

Lees zo veel problemen met de snelheid, het lijkt wel of online de snelheden aan het kappen is of is dat niet zo.

Online zit steeds dat de livebox bij het ISRA punt moet worden aangesloten maar ik heb hem al eenjaar gewoon op de telefoon aansluiten zitten die bij mij in de huiskamer binnenkomt en werkte 9 maanden perfect.

Moet de livebox dan echt bij het isra punt staan in de meter kast.

Dit houd dan wel in dat ik dus 10 meter ethernet kabel moet hebben naar mijn computer en ook 10 meter kabel voor de telefoon.
Maakt dit dan niet uit, ik geloof daar niks van want heeft 9 maanden perfect gewerkt dus waarom nu ineens niet meer.

Dit is de snelheid zo als die behoort te zijn en zoals die nu is:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16148 Kb
HEC-teller 9
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

En nu nog maar:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 488 Kb
DownStream 4524 Kb
Afname Dichtbij : 23.3 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door Suug op 22 mei 2009, 20:29

Patremadre
Het kan zijn dat er oxidatie in het ISRA zit, dit is funest. Echter, zien je SNR-waarden er te goed uit om dat met zekerheid te kunnen zeggen (10/10dB voor ADSL Extra, met een marge van 3dB om af te wijken).

Vermoedelijk heeft de medewerker bij de helpdesk de vorige keer een Port Reset uitgevoerd. Hiermee schonen ze de lijn als het ware op door het signaal er tijdelijk (ong. een minuut) volledig van af te halen. Je zou eventueel KPN kunnen opbellen om je lijn te laten meten.

Zoals TCP_IP al aangaf zou het ook nog iets kunnen zijn in de centrale. Een brakke DSLAM (de lijnkaart). KPN heeft aangegeven dat deze allemaal al vervangen zouden zijn, echter kan het voorkomen dat er nog enkele tussen zitten.

Let wel:

- Het kabeltje tussen je modem en IS/RA (het hoofdaansluitpunt) is het belangrijkste deel van de aansluiting
- Een ethernetkabel kan/mag ongeveer 100 meter zijn voor er dataverlies optreedt, pas bij ongeveer 250 meter (als ik het me goed herinner, corrigeer me aub als ik het fout heb) zal dit een merkzaam verlies van signaal geven
- Je modem hoeft niet per se in de meterkast te staan, zolang de afstand tussen IS/RA en modem maar zo kort mogelijk is (als je het modem ingebouwd hebt in een kastje naast de meterkast mag dat uiteraard, zolang de afstand maar minimaal is

KPN is pas IS/RA's verplicht in meterkasten gaan plaatsen ná 1993. Als je woning voor die tijd gebouwd is bestaat de kans dat je IS/RA niet in de meterkast zit, maar gewoon in de woonkamer, waar je het nu hebt aangesloten. Indien je zelf niet 100% zeker bent waar je aansluitpunt zich bevindt, kan je een medewerker bij de helpdesk vragen een zogeheten MiP16 check uit te voeren.

Verder, wat TCP_IP tevens aangaf:

- Adapters uit 2005 leveren de meeste problemen
- De adapter die heet wordt of vreemde geluiden maakt is de meest duidelijke indicatie dat er iets mis mee is
- SNR waarden wijken zeer af en fluctueren hevig bij defecte adapters

Mijn persoonlijke gok is een brakke DSLAM (lijnkaart) in de centrale.

Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbing valt weg en verschillende snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid 7 03 september 2016, 02:01
Verbinding valt weg Zyxel configuratie en problemen 12 28 augustus 2016, 11:17
DSL-Verbinding valt telkens een paar seconde weg Storing 18 12 maart 2016, 21:18
Wifi valt steeds uit Huawei configuratie en problemen 18 10 maart 2016, 19:13
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:20:28
| Roroko08:32:46
| trebor6009:11:56
| mbakirci09:28:12
| Lutz09:41:56
| earlyhchicken09:42:00
| Jan194712:01:34
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?