obey-robots.txt
04 December 2016, 23:24
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Modem probleem

Klant
Ik heb de Speedtouch 706 van Online geïnstalleerd, omdat mijn eigen Sweex modem niet goed leek te werken.

Het is de Sweex modem/router MO251V2, ongeveer een jaar oud.

De Speedtouch heeft niet de mogelijkheid van draadloos internetten; de Sweex wel.

Kan ik de Sweex voortaan als router gebruiken en aansluiten op een
ethernetpoort van de Speedtouch? M.a.w.: kan het modemgedeelte van de Sweex
buiten werking worden gezet.

Zo ja, moet de Sweex dan opnieuw worden geconfigureerd en hoe doe ik
dat?

pinnhead31
Dat moet mogenlijk zijn maar kan je niet met de instellingen helpen aangezien ik het sweex modem niet ken van binnen.
Ik zelf gebruik de livebox en voor het draadloos gedeelte een linksys modem die werkt als draadloos router.

Patremadre
Dit is mogelijk.

- Sluit je pc aan op de Sweex router
- Open de configuratiepagina van de Sweex Router
- Het DHCP gedeelte dient uitgeschakeld te zijn. Ik kan uit je post helaas niet herleiden of je bekend bent met de termen, dus mijn excuses als het volgende wijsneuserig overkomt:

Het modem verkrijgt het WAN IP (je IP zoals toegekend door Online) via de DHCP server van Online. Tevens heeft de ST706 een intern DHCP gedeelte dat lokale IP-adressen toekent aan de pc's danwel notebooks die er op aangesloten zijn. Een router doet hetzelfde maar het kan problemen opleveren in een lokaal netwerk met de ST706 als men een router erbij zet die ook het DHCP gedeelte probeert te behandelen.

Verder hoeven er weinig dingen te veranderen in je instellingen. Het basisidee hierachter is dat je de ST706 automatisch de IP-adressen in het lokale netwerk laat toewijzen en de router het signaal alleen laat 'doorsluisen'. Mocht je de DHCP optie niet kunnen vinden, post dan een screenshot van de configuratiepagina van je Sweex modem/router Smile.

Klant
Bedankt voor je reactie.

Volgens de handleiding is de Sweex benaderbaar via Internet explorer onder vermelding van 192.168.251.1.

Hoe kom ik in het configuratiescherm als de Sweex op de computer is aangesloten, want de computer kan dan niet ook op het internet zijn aangesloten, omdat er maar één poort is voor een netwerkkabel.

Of kan ik de Sweex aan de Speedtouch koppelen alsof de Sweex een computer is, zodat de Sweex zichtbaar kan worden op de computer via de Speedtouch, omdat daarop de computer is aangesloten. Stel dat dat kan, gaan de Sweex en de Speedtouch dan niet allebei proberen verbinding met internet te maken.

Patremadre
In feite hoeft de speedtouch niet aangesloten te zijn om op de configuratiepagina te openen, net zomin als de Sweex modem/router verbonden hoeft te zijn met het internet. Je kan gewoon de pc aansluiten op je Sweex modem/router met een ethernetkabel en dan het adres uit de handleiding intypen in de adresbalk van de internet explorer Smile.

TCP_IP
Verander het Lokaal LAN IP adres van je sweex wel even naar bijvoorbeeld 192.168.1.200(IP binnen het subnet en buiten DHCP range) anders kun je die ook niet meer benaderen Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Klant
Beste mensen,

Bedankt voor de hulp, want ik begrijp er weinig van.

Hieronder volgen de instellingen van de Sweex, die ik zojuist offline heb gemaakt:

System ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________
Model Name: Sweex MO251
System UpTime: 21 min
Software Version: 8411G_SWE_061807.00FA
Firmware Version: 1.3.8
DSP Version: 2.7.1.8
DSL ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________
DSL Status: ACTIVATING.
Upstream Speed: 0 kbps ()
Downstream Speed: 0 kbps ()
LAN ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________
IP Address: 192.168.251.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
MAC Address: 00160a0df10e
WAN ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________

Interface VPI/VCI Encap IP Address Gateway Status
Wanadoo Family 8/35 1483Bridged LLC down

Default GW:

Hoe moet ik nu het modemgedeelte uitschakelen?

(P.S.: ik ga even een paar uurtjes weg, dus ik kijk vanavond weer op deze site).

TCP_IP
Nou kijk eigenlijk schakel je niet echt het modemgedeelte uit van je modemrouter maar je gebruikt hem gewoon niet meer. Je gebruikt voortaan slechts het switch en WLAN gedeelte van je router, je maakt hem in feite 'DOM'.

Ik heb net in een ander topic al een tutorial geschreven voor een Belkin router. Deze is redelijk algemeen maar is ook bij jou van toepassing.

Klik op onderstaande link voor topic waar ik de tutorial heb gepost.

Router maakt geen verbinding met modem
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Klant
Hallo,

Bedankt voor het stappenplan.

Het lukt om de Sweex terug te laten keren naar de fabrieksinsteellingen. De LAN-instellingen krijg ik ook veranderd, maar het lukt me niet om de draadloze instellingen en beveiliging in te stellen; steeds blijven de standaardwaarden terugkomen, terwijl ik precies de stappen uit de handleiding bij de Sweex volg. Kan het soms te maken hebben met het feit dat steeds het bericht verschijnt dat de webpagina niet kan worden geopend.

Patremadre
Hmmz, dit klinkt alsof de Sweex modem/router zich constant softwarematig reset. Is er wellicht een knop op het scherm die je over het hoofd ziet om de instellingen eerst op te slaan en dan permanent door te voeren (ik weet dit uit ervaring bij mijn Linksys router, die hier ook heel hardnekkig in kan zijn).

Op het moment dat instellingen permanent doorgevoerd worden, zal de modem/router zichzelf resetten om ze van kracht te laten worden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 30 november 2016, 20:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:30:30
| frankvdz00:34:19
| ronald schuit01:07:22
| Wanabo03:13:45
| dutch flash03:18:21
| RichieB03:49:34
| Roroko05:04:17
| Hans06:57:17
| Lutz07:55:12
| Sambala10:02:36
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?