obey-robots.txt
08 December 2016, 06:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfoon door KPN weer terug laten zetten

Cynosure
Hoi,

Ik had laatst iemand van KPN aan de lijn die zei dat ze de telefoonlijn weer terug kon zetten naar KPN voor gewoon bellen. Echter er bestond de mogelijkheid dat ADSL dan niet meer zou werken.

Reden dat ik dit zou willen is dat onze dect telefoon nu niet meer goed met Orange telefoonlijn werkt. De bellers kunnen ons niet horen, er zit veel ruis op de lijn.

Twee vragen:
1. Hoe komt het dat mijn Dect telefoon (philips Kala) stoort?
2. Kan het problemen geven als we KPN hard de telefoonlijn weer laten omschakelen en wat is Orange verplicht te doen?

Anyone?

Richard
2.) Normaliter zou dat niet tot adsl problemen mogen leiden, maar met KPN wete men maar nooit.
Het is niet zozeer wat Orange verplicht is om te doen maar wat jij verplicht bent om te doen. Als je immers een telefonie contract bent aangegaan, zul je moeten kijke voor welke periode dat is en die contractsperiode uitdienen en met de opzegtermijn rekening houden als je terug wilt.

Indien je terug wilt en aan de voorwaarden voldoet zal Orange je telefoonnummer terug vrij moeten geven aan KPN als ik me niet vergis maar normaliter leidt dit niet tot problemen.

Greetings, Richard.

Cynosure
Ik weet iets meer:

Hallo,

Ik begreep dat ik door KPN de lijn weer terug kan laten halen, zodat zij weer over de lijn beschikken (met behoud van nummer).

Ze zeiden dat de ADSL verbinding dan wel niet meer kan werken.

Hoe zit dit? En wat doet Orange als ik dit laat doen? Gaan zij ervoor zorgen dat ADSL weer gaat werken?

Groeten,

Reactie 14-08-2006 20:46:13
Geachte heer X

In dat geval zou het inderdaad kunnen dat uw ADSL verbinding niet meer werkt.
Wanneer u dan contact met ons opneemt kunnen wij proberen de verbinding te herstellen.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.

Het enige wat ik nog niet weet is of ze de ADSL verbinding weer werkend kunnen krijgen en als ze het niet lukt of ik ze dan kan dwingen het contract in zijn geheel op te zeggen (ze leveren dan immers niet).

Reden waarom ik dit wil: Er is mij telefonisch toegezegd dat de beschikbaarheid niet verandert van de telefonie, dat gebeurde bij de nummeroverzeting dus wel, als de Livebox uitvalt ben je niet meer bereikbaar en kun je niet meer bellen, voorheen (met Kpn) viel je dan automatisch terug op KPN.

Greetz, Cynosure

Maurits
Cynosure,
ik kan geen antwoord geven op je eerste vraag. Wel kan ik dit bijdragen:
Ik werk al sinds januari probleemloos met een Philips Kala 300 DECT telefoon achter de livebox. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat die Kala je probleem veroorzaakt, of hij moet defect zijn. Probeer ook eens een andere (DECT)telefoon. Je kan ook een andere opstelling proberen, b.v. iets verder van de Livebox.

Overigens ben ik kennellijk een van de weinigen die de sprong gewaagd hebben naar een volledig Orange-abo (zonder KPN). Of dat goed was moet de tijd leren.Smile

Groet,
Maurits

Cynosure
Verbijsterd was ik toen ik een brief kreeg van Orange.

Ze kunnen de verbinding niet terug zetten naar KPN, dat moet ik zelf doen. Ze hebben mij aangeboden de kosten te vergoeden en zelfs 1 maand gratis abonnement aan te bieden.

Mijn klacht was dat mij iets beloofd is tijdens de verkoop wat ze niet waar kunnen maken.

Ik vind dit een zeer goede zaak. Bravo Orange !

Het kostte me wel wat mail en brieven en een hoop irritatie omdat je verteld wordt dat het via een klachtenbrief moet en daar heb ik nooit zoveel vertrouwen in.

Orange, nogmaals werkelijk top. Grin

Puma
heb jij ergens nog een oud toestel liggen, hopelijk geen draadloze?
dat is vooral handig in zulke situaties. misschien is er helemaal niets aan de hand met jouw philips toestel. persoonlijk vind ik het ook niet slim (met alle respect) om KPN de deur uit te doen. veel beter is om KPN belbudget te nemen naast Orange adsl met telefonie. (dus niet volledig overstappen naar orange)

Cynosure
Senoer schreef:
heb jij ergens nog een oud toestel liggen, hopelijk geen draadloze?
dat is vooral handig in zulke situaties. misschien is er helemaal niets aan de hand met jouw philips toestel. persoonlijk vind ik het ook niet slim (met alle respect) om KPN de deur uit te doen. veel beter is om KPN belbudget te nemen naast Orange adsl met telefonie. (dus niet volledig overstappen naar orange)

Jah, helemaal met je eens dat ik KPN had moeten houden...

Er is echter wel een nieuwe ontwikkeling. Misschien weet jij meer.

Ik kreeg een telefoontje van KPN dat ze de lijn niet terug over mogen nemen vanwege allerlei gerechterlijke regeltjes (OPTA?). Ik krijg dus een tweede KPN lijn !!!!

Nu wil ik over slechts 1 lijn:
- Orange internetten + telefonie uitgaand.
- KPN telefonie ingaand (en uitgaand als lb stuk/orange down).

Ik denk dat ik de LB straks moet ompluggen naar de nieuwe aansluiting en dan Orange bellen om de verbinding te herstellen.

I'll keep ya all informed. Ik ga binnenkort eerst ff op vakantie naar de costa blanca Cool

Groetjes, Cyno.

creugers
Wat de ruis op de lijn betreft: Staat de basis van je DECT misschien pal naast het modem? Dit was namelijk bij familie van mij het geval. Deze hadden de basis van hun DECT telefoon pal naast het modem staan. Dit betreft wel een modem van Versatel, maar ik ga ervan uit dat het niet uitmaakt welk modem je gebruikt voor je ADSL verbinding. Pas nadat ik het modem ergens anders had geplaatst was de ruis en brom op de lijn weg.

Cynosure
Hallo lieden,

Ik word echt een beetje niet goed van de situatie. KPN heeft een nieuwe lijn aangelegd over de twee andere aderparen van de vier. Ze hebben heel knullig met dubbelzijdig plakband Angry een ander doosje op het oude aansluitpunt geplakt.
Zeer onprofessioneel. Helaas was ik zelf niet thuis, anders had ik die beste man verteld dat ie het nog een keer over mocht doen.

Het blijkt om een of andere reden heel lastig te zijn om de oude lijn niet meer te gebruiken en weer via de KPN verbinding ADSL te gaan gebruiken. Ik snap er geen hol meer van. Hoe moeilijk kan het zijn?
Tja, de helpdesk was het met me eens, dit moet opgelost worden, temeer omdat Orange heeft toegegeven alles weer terug te zetten. Orange heeft ook zomaar de telefonie dienst geannuleerd. Dat is erg,want ik betaal er wel voor Angry.

Is er iemand met verstand van dit soort zaken, hoe werkt het nu in zo'n telefooncentrale en hoeveel werk is het om eea te koppelen? De helpdesker zei dat ik moest wachten totdat dit contract was afgelopen en dan een nieuw contract aanvragen. Ik viel van mijn stoel toen ik het hoorde. Sad

Ik heb hem er maar weer een klacht van laten maken. Orange gaat de klacht weer in behandeling nemen. Ben benieuwd of ze weer zo'n goede service verlenen als voorheen Wink

Keep you informed - CYS.

Cynosure
creugers schreef:
Wat de ruis op de lijn betreft: Staat de basis van je DECT misschien pal naast het modem? Dit was namelijk bij familie van mij het geval. Deze hadden de basis van hun DECT telefoon pal naast het modem staan. Dit betreft wel een modem van Versatel, maar ik ga ervan uit dat het niet uitmaakt welk modem je gebruikt voor je ADSL verbinding. Pas nadat ik het modem ergens anders had geplaatst was de ruis en brom op de lijn weg.

Helaas is dat niet het geval. Nader onderzoek leerde dat iemand een olieachtige vloeistof heeft geknoeid waardoor de microfoon in de telefoon niet meer zo goed werkte. We hebben inmiddels een nieuwe telefoon gekocht en die werkt weer prima (met KPN). :p

Toch bedankt voor de tip. Onze LB hangt in de meterkast en de telefoon staat in de woonkamer, dus ze staan niet naast elkaar.

Groeten, Cynosure

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfoon door KPN weer terug laten zetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen door storingen Storing 9 19 november 2016, 09:50
HG655D in bridgemode zetten Huawei meer apparaten aansluiten 5 23 augustus 2016, 14:34
geluid van M7 afspelen zonder TV aan te zetten Frequently Asked Questions 8 17 september 2015, 14:25
snelheid gesmoord door online? Algemeen 9 09 juli 2015, 22:26
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen 4 14 mei 2015, 17:57
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:19:43
| Ronsworld07:49:54
| earlgrey7209:13:21
| Hans09:58:46
| Wanabo10:14:18
| Ano10:28:53
| dutch113:11:13
| RichieB13:57:30
| Memooh18:44:27
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.