obey-robots.txt
03 December 2016, 14:38
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

KPN en Orange als twee aparte telefoonlijnen

edgarve
Ik overweeg over te stappen naar Orange Family + Telefonie. Omdat ik een bedrijfje aan huis heb, wil ik het KPN telefoonnummer en het Orange telefoonnummer helemaal gescheiden houden. Dus met twee toestellen, waarvan er één rinkelt als er op het KPN nummer wordt gebeld en de ander rinkelt als er op Orange wordt gebeld.

Kan dit?
En zo ja: hoe?

Alvast bedankt! Smile

Wanabo
Ik hoop dat er iemand reageert die het wel weet, want volgens mij is dat niet mogelijk.

Als je twee lijnen gebruikt kan het wel. Dus 1 paar voor ADSL en een ander paar voor Telefonie. Hiervoor moet je dus een tweede lijn aanschaffen.

Standaard komt telefoon en adsl uit 1 koperpaar en wordt het signaal gescheiden door een splitter in de livebox.

Als je beide nummers belt krijg je voor beide een beltoon signaal. Op het moment dat je opneemt blijft het andere nummer een beltoon signaal geven, terwijl dit eigenlijk een ingesprektoon moet zijn.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

edgarve
OK. Maar als ik er een extra splitter voor zet en daar mijn KPN telefoon op aansluit, dan zou ADSL toch moeten blijven werken en zou toch alleen de Orange telefoon moeten rinkelen als ik dan nummer draai?
Dan zouden dus wel beide telefoons rinkelen als ik het KPN nummer draai.

Toch?

Wanabo
Hmm, zit wat in! Smile

Laten we afwachten of er iemand reageert die er ervaring mee heeft!
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

edgarve
OK, dan zou ik het ook anders kunnen doen, volgens mij: Ik zou een extra bel na de splitter kunnen plaatsen ipv een telefoon. Als die extra bel rinkelt, dan weet ik dat er op mijn KPN lijn wordt gebeld. Rinkelt hij niet, dan is het de Orange lijn.

Zou dat dan werken?

Richard
Ik denk dat je dan problemen krijgt met je adsl verbinding, in de Livebox zit namelijk een splitter al ingebouwd en overal word dus ook geadviseerd om -geen- splitter meer te gebruiken.

De splitter splijt het adsl/telefoon signaal. Daarmee kun je bijv. veroorzaken dat je orange telefonie het niet of slecht doet en/of je adslverbinding ook niet meer lekker werkt omdat ie dan in feite door 2 splitters moet.

Proberen kun je altijd natuurlijk.
Greetings, Richard.

edgarve
Tinka, bedankt! Dat moet het zijn!

Ik ga gelijk mijn abo omzetten..

Bedankt!

Richard
Wel nadien niet klagen als het niet werkt he!Smile
Het voorbeeld van Tineke is niet van iemand met een Orange abo maar van iemand die voor zijn abo ook een adsl-splitter nodig heeft.
Deze zit in de livebox al ingebouwd en zoals gezegd kun je daardoor dus problemen ondervinden, dat risico blijf je derhalve houden.
Greetings, Richard.

oxb
Ikzelf heb het op deze manier werkend gehad totdat ik op een gegeven moment problemen hiermee kreeg.
Althans dat was wat de helpdeks tegen mij zij toen zij tijdens een test vage meldingen kregen.
Er werdt mij verteld de splitter te verwijderen om problemen te voorkomen.
De rede dat ik de lijn gescheiden had was dat in het begin de lb nog al eens er uit klapte, en dan was de kpn lijn gewoon te gebruiken.
De splitter is nu er tussenuit maar ik denk dat de lb gewoon vrolijk werkend was gebleven met splitter.
Splitter was een alcatel adsl bijgeleverd ding bij planet dus gewoon simpel splittertje.
Bij mij gingen beide telefoons over als ik gebeld werdt.
Mvg Oscar

Richard
Correct Tinka, en bedankt voor de link!
Jammer genoeg staat er dan niet bij vermeld of de communicatie via Orange Telefonie goed blijft werken. Mijn zijn wel probleemmeldingen bekend van mensen die er een splitter tussen hadden.

Ik word nu echter erg nieuwsigierig naar de ervaringen van Edgarve hiermee want dan kunnen wellicht nog meer mensen hun voordeel hiermee doen.

En om terug te komen op je vorige reply, je hebt inderdaad de juiste woordkeuze gebruikt, daar is geen misverstand over. Maar een extra waarschuwing kan nooit kwaad, men overleest in het enthousiasme nog wel eens woorden die twijfel uitspreken over goede werking.

In elk geval bedankt voor je alhier gegeven tips zover!
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN en Orange als twee aparte telefoonlijnen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Twee vragen over Huawei: SSID en vervangen door Speedtouch Huawei configuratie en problemen 1 23 april 2012, 23:48
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:42:57
| Tiger03:04:18
| dutch flash04:08:06
| Roroko04:18:36
| Wanabo04:27:28
| Lutz08:14:52
| Ronsworld15:11:41
| ronald schuit15:17:42
| okkie_199417:13:35
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?