obey-robots.txt
10 December 2016, 17:27
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Voip van andere provider instellen

Anoniem
Ik overweeg om Goedkoop Internet van Online te nemen, dus zonder telefonie.
Klopt het dat er dan een Thomson TG712 bijgeleverd wordt ?
Nu is mijn vraag: als ik geen telefonie van Online heb, kan ik dan mijn eigen sip-provider in de TG712 instellen of is dit door Online afgeschermd ?
Als het niet in het modem ingesteld kan worden, werkt een losse sip-adapter dan wel achter dit modem ? Oftewel staat Online sip-verkeer toe van andere providers via poort 5060 ?

oppie
Je krijgt tegenwoordig een Huawei modem en daar kun je je eigen SIP provider instellen. Wel mits je daar een andere poort dan 5060 kunt opgeven, die is bij online niet te gebruiken,

Anoniem
Ok, bedankt voor je reactie !
Dus de betamax-providers (voipbuster e.d.) werken niet vanaf een sipadapter achter het modem ?
Heb wel eens geprobeerd de "betamaxen" via een andere poort dan 5060 te laten lopen, maar zonder succes.

jpt
ik gebruik achter de(dichtgetimmerde) tg712 een fritz box (ingesteld als router)
en bel daarmee via voipbuster totaal geen probleem!
heerlijk extra goedkoop bellen binnen de free days daarna voor heel weinig zonder opstartkosten!
en een extra inkomend 085 nummer (via andere profider)
heb geen enkele poort hoeven instellen of wat dan ook het geheel wordt dus niet door on line geblokkeerd.

het is jammer dat online de sip gegevens niet prijsgeeft c.q. open stelt.
zelf heb ik alleen nog het wachtwoord nodig de andere instellingen heb ik viavia van iemand hier gehad.
anders had mijn fritz box gewoon de tg712 kunnen vervangen, meer mogelijkheden
aan het einde van mijn contract zeg ik het telefoon gedeelte op ,bel er nu al een tijdje niet meer mee naar buiten scheelt gewoon behoorlijk aan kosten!

grts

Anoniem
Dus, als ik het goed begrijp:

- Als je een Huawei krijgt, wat waarschijnlijk het geval is gezien de eerste reactie, kun je zelf sip-gegevens invoeren in het modem maar is poort 5060 geblokkeerd.

- Als je een TG712 hebt dan kun je geen sip-gegevens in het modem invoeren, maar poort 5060 staat gewoon open zodat sip-adapters erachter normaal werken.

Meet Online dan met twee maten ?

Als je de Fritzbox direct aan de adsl-line hangt werken de sip-accounts in de Fritzbox dan ?
Dan zou ik dus een eigen modem aan de line kunnen hangen waarop ik wel sip-accounts zou kunnen instellen die gebruik maken van poort 5060.
Blokkeert Online nu in het algemeen wel of niet poort 5060 of doen ze dat in het ene modem wel en in het andere niet ?

jpt
of online nu wel of niet poort 5060 blokkeert of alleen voor eigen sip instellingen gebruikt weet ik niet!
denk dat ik daarvoor te blond benGrin
zover ben ik nooit in het modem gedoken.
als ik mijn fritz box er aan hang als zijnde modem heb ik binnen de kortste keren verbinding en ook de door mij ingestelde sip account(standaard instellingen) werkt gewoon!
klein aanhalingsteken af en toe moet ik de fritz box reseten(stroom er af en dan weer er op) ,geen telefoonverbinding een keer in de twee weken maar dat heb ik er graag voor over gezien het kosten plaatje.
en ik praat wel over voipbuster als sip account weet niet of daar dus een achterdeurtje in zit ingebouwd (blond)Grin
voorlopig werkt het bij mij naar alle tevredenheid b.v. ook spanje geen kosten

grts

I R Baboon
Online blokkeert poort 5060 niet.

Alleen is het zo dat poort 5060 gebruikt wordt voor de eigen telefoniedienst.
Bij de Thomson TG712 komt daar nog bij dat je zelf geen SIP provider kan ingeven. Die werkt uitsluitend met de eigen Online SIP telefonie.
Bij de nieuwe Huawei modems is dat niet meer geblokkeerd en heb je wel de keuzevrijheid.

Als je dus alleen internet pakt van Online en je krijgt een Huawei modem, kan je bellen met Voipbuster.
Krijg je een Thomson TG712, dan moet je een eigen apart apparaat kopen om te VOIP bellen.
Nu is het blijkbaar zo dat Online alleen nog maar Huawei modems uitgeeft.
Gewijzigd door I R Baboon op 07 mei 2011, 16:43
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

MohKraats
Bij de Huawei staat 5060 vast geforward naar het interne voip modem.
Daarom kan je die niet gebruiken voor een pc applicatie of een SIP telefoon of zo.
Je kan 5060 wel naar je PC toe forwarden, maar dan werkt je Online telefonie niet meer.
Bij het Thomson modem was de 5060 poort niet constant in gebruik door het modem., en kon je die wel naar je pc forwarden en gebruiken.

Helaas schijnt er technisch een dusdanig verschil tussen een Thompson en een Huawei te zitten dat je ze ook niet zomaar kunt uitwisselen.

Dat betekend dus dat met een Huawei modem je een provider moet zoeken die ook andere poorten toestaat, zoals bv Voipbuster die 5061 ook toestaat.
Let wel dat je maar 1 betamax provider tegelijk kunt hebben.
Als je een andere provider hebt, zoals bv Poivy, en je wilt Voipbuster, zal je eerst Poivy moeten opzeggen. (beide Betamax) Of je moet de andere als een nieuwe klant met nieuwe kontakt gegevens nemen.

De Huawei bied wel interessante bell regels.
Probleem is echter dat je die niet in het menu kunt instellen.
Dat zal moeten in de config file.
Die is echter vrij goed te lezen, en te editen.
Hier kan je ook een dialer prefix en een nummer substitution opzetten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 26 2011 11:06:29:
Overzicht van alle? Betamax Voip providers met daarbij ook de tarieven.Wink

http://backsla.sh/betamax
Gewijzigd door MohKraats op 26 juni 2011, 11:06

Anoniem
Ik heb het (nog) niet geprobeerd, maar accepteert Voipbuster wel poort 5061 en Poivy niet ?
Dat is vreemd, want ze zijn allebei van Betamax. Ik zal het eens proberen.
Ik zou geen telefonie van online nemen, maar dan heb ik dus toch het probleem met poort 5060 icm de Huawei ?
Wat ik niet begrijp is dat als je poort 5060 naar je pc forward je wel de betamaxen kunt gebruiken, maar dat dit niet werkt met een sipadapter als poort 5060 door de provider gebruikt wordt. Ik heb dit ook geconstateerd bij de experiaboxen van KPN, maar waarom werkt het bij een pc wel en bij een sipadapter niet ?

MohKraats
Hallo Anoniem,

Als je geen telefonie van Online afneemt kan je wel poort 5060 gebruiken, want dan heeft het modem hem niet nodig.
Als er toch een SIP profiel is geconfigureerd voor Online, haal je gewoon het vinkje weg bij "Ingeschakeld" en maak je rustig jou account aan onder poort 5060
Als je geen telefonie gebruikt, word poort 5060 ook niet gebruikt, en is die dus vrij beschikbaar.
De uitdaging zal nu zijn om de geavanceerde settings goed te krijgen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip van andere provider instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 07 december 2016, 20:26
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen 5 31 augustus 2016, 00:51
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo< 5 mins
| cdb03:55:55
| Matthy Alblas06:05:59
| peukevreugd06:21:56
| johan32406:22:50
| Hans07:32:00
| Franx08:32:15
| mRcan15:55:42
| Tiger16:42:27
| Lutz20:09:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.