obey-robots.txt
09 December 2016, 20:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Traag internet op topuren

Michielonline
Online gebruikers,

Sinds ongeveer een maand (1 - 2 weken na levering HAUWEI HG655d) is ons internet/download snelheid, van een stabiele +/- 1.6mb/s over de gehele dag, flink omlaag gegaan.
In de snelheid zitten grote verschillen op verscheidene tijden van de dag. Zo is op topuren rond 7-9 uur onze snelheid nog maar 200kb/s en om 2:00 's nachts 1mb/s.

Momenteel hebben wij de modem aangesloten op drie vesrchillende computers, die direct met een internetkabel zijn aangesloten en tevens ook twee laptops die via de WIFI van de modem draaien (wij hadden deze internet problemen ook zonder dat we de modem als router/wifi hadden ingesteld. Ook geprobeerd met maar een computer in de modem, maar dit wilde ook niet baten). Tevens met het veranderen van de modem naar de standaard fabrieksinstellingen hadden wij dit probleem nog steeds.

Om dit probleem proberen op te lossen hebben wij al verschillende dingen proberen te veranderen, maar zijn tot geen enkele oplossing uitgekomen. Resetten, instellingen veranderen van de modem, enz. Het doorzoeken van meerdere forums heeft ons ook niet tot de juiste oplossing gebracht.

Omdat geen van alle aanpassingen oplossing brachten, en omdat de internetsnelheid verschilt per tijd van de dag, hebben wij het idee dat Online momenteel de snelheid beperkt om de piekuren bij hun te verlagen. Dit weten wij echter niet zeker en hopen dat hier misschien iemand is die een soortgelijk probleem heeft gehad en hier een oplossing voor heeft gevonden, ofdat misschien iemand weet waar het probleem in zit.

Alvast bedakt!

Michiel

ps. Gaarne alleen reply-en als het daadwerkelijk een oplossing kan zijn, oftewel geen nutteloze antwoorden als 'modem resetten of internet kabels mogelijk defect'. Zulke dingen hebben wij uiteraard al getest!

Even nog wat extra informatie:

- 'ADSL extra' pakket (20 mbit downstream 1024 upstream)
- De nieuwe modem heeft twee weken perfect op normale snelheid gewerkt, dus kappotte modem is waarschijnlijk ook niet het probleem.
- Speedtests results:

van Speedtest.net geeft ongeveer 200-400 kb/s aan (downloadsnelheid)
van Orange speedtest: ping 75-100, downloadsnelheid 700kb/s
van BBned data download: 300-500 kb/s

Alle testen zijn rond 7 uur getest.

Voor het oplossen van dit probleem neem ik aan dat er nog meer informatie nodig is, indien dit zo is, dan ook graag uitleggen waar ik dat kan vinden. Wij hebben veel basiskennis, maar weten ook niet meer dan dat. Nogmaals bedankt!
 
I R Baboon
Gaarne alleen reply-en als het daadwerkelijk een oplossing kan zijn, oftewel geen nutteloze antwoorden als 'modem resetten of internet kabels mogelijk defect'. Zulke dingen hebben wij uiteraard al getest!


Het is te hopen dat wij aan je eisenpakket kunnen voldoen...

Wat zijn de intrainwaardes van de Huawei? Status -> WAN -> xDSL
 
Michielonline
Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

Hieronder de gevraagde informatie:

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 2 Dagen 15:43:06

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1016
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19407
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 9.2
Downstream SNR (dCool 8.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.8
Upstream CRC fouten 5
Downstream CRC fouten 18667
Upstream FEC errors 693070
Downstream FEC errors 14174607

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 8.3
Downstream demping (dCool 15.5

Hier ook een postcodecheck, dit werd gevraagd op soortgelijke topics, dus misschien is het handig te weten:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 20Mb/3Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb

En als laatste nog een traceroute result:


1 91.194.90.1 2.401 ms 3.609 ms 3.601 ms
2 213.248.101.77 2.336 ms 2.335 ms 3.548 ms
3 80.91.248.30 26.561 ms 213.155.134.12 9.865 ms 80.91.248.30 26.551 ms
4 213.155.134.85 13.890 ms 80.91.246.39 39.794 ms 213.155.133.231 9.833 ms
5 80.156.161.117 10.201 ms 10.210 ms 62.156.138.93 10.189 ms
6 62.154.15.157 24.421 ms 24.152 ms 24.146 ms
7 194.134.41.130 22.080 ms *
8 194.134.161.103 116.705 ms 110.444 ms 110.438 ms
9 194.134.161.162 23.337 ms 23.343 ms 24.564 ms
10 194.134.161.214 22.087 ms 23.275 ms 22.060 ms
11 194.134.18.101 76.208 ms 77.864 ms 76.198 ms
12 194.134.18.103 36.447 ms 33.519 ms 33.516 ms
13 * *
Gewijzigd door Michielonline op 21 januari 2012, 14:02
 
I R Baboon
De intrainwaardes zien er prima uit.

Helaas kan ik niet zien naar welke ip adres de trace voert.

Probeer eens tracert tweakers.net in de Dos box.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Thom
Michiel,

Woon je toevallig in delft?

Ik en een vriend van mij hebben ook al weken dit probleem. wij wonen beide in delft
modem ziet er prima uit en ben geen noob, dus kabels en instellingen zitten wel snor.

Alles lijkt erop dat het moet werken en dat doet het ook op de weekenden en de top uren na.

Online zegt na 6x gebeld te hebben en alles gehoord te hebben, dat er een storing in delft is die al een paar weken duurt. ;s

ze zijn er mee bezig zeggen ze.

P.s ik gebruik een speedtouch, maar daar zit het probleem niet in

Groeten, Thom
 
donline
Ik woon ook in Delft en heb hetzelfde probleem, al kan het overdag ook wel sneller (overdag 6 tot 8 mbit, topuren 1 tot 2 mbit).
Ben ook geen noob (zowel wifi als kabel geprobeerd, andere telefoonstekker geprobeerd, meerdere systemen en alles wat het zou kunnen zijn aan mijn kant doorlopen met een deskundig iemand van de Online helpdesk).

Volgens hun meetingingen zou ik tot de modem bijna volle snelheid moeten ontvangen.

Inmiddels ben ik een paar keer met ze aan de telefoon geweest, deze week nog, maar heb nog niks gehoord over een storing.
 
Thom
D,

ik heb ze gister gesproken en toen hoorde ik het voor het eerst. daarvoor was het alleen maar "wij meten alles goed dus het zit bij jouw" toen ik vol hield dat dit niet het geval was kreeg ik "als er niets verandert moet je maar overstappen naar kabel internet".

ook al kan ik nergens info terug vinden dat er inderdaad een storing in delft is, ik wacht het wel even af.
ze zouden dit ergens posten zodat meer mensen het kunnen vinden maar ik heb nog niets gevonden.

overdag door de week heb ik een normale verbinding van 13 MBit en dat is prima.

groeten,

Thom
 
donline
Dank je voor de info.
Ben benieuwd of ze actief met de storing bezig zijn en hoe lang ze denken dat het gaat duren. Hier staat in iedere geval niets: http://www.online...tenservice
 
Michielonline
Top jongens, hier kan ik zeker wat mee!

Nuttige informatie om te weten dat er meer mensen met dit probleem zitten in Delft. Mocht het zo zijn, dan is het vrij slechte service van Online dat dit zo lang duurt en nog niet is aangegeven als een storing. Toch maar eens contact met Online gaan opnemen dan...

Mochten jullie informatie ergens gevonden hebben over dit onderwerp dan hoor ik dit graag.

@ Baboon: Traceroute zal ik vanavond even aanpassen via die link. Zit momenteel niet op het juiste netwerk om dat te doen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 22 2012 19:45:50:
[quote]Michielonline schreef:

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

Hieronder de gevraagde informatie:

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 2 Dagen 15:43:06

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1016
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19407
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 9.2
Downstream SNR (dCool 8.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.8
Upstream CRC fouten 5
Downstream CRC fouten 18667
Upstream FEC errors 693070
Downstream FEC errors 14174607

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 8.3
Downstream demping (dCool 15.5

Hier ook een postcodecheck, dit werd gevraagd op soortgelijke topics, dus misschien is het handig te weten:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 20Mb/3Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb

En als laatste nog een traceroute result:


1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.1.1
2 30 ms 32 ms 30 ms s51476b01.adsl.wanadoo.nl [81.71.107.1]
3 30 ms 31 ms 34 ms V62.har1e-Dt-C.nl.euro.net [194.134.18.102]
4 30 ms 30 ms 34 ms 194.134.18.100
5 32 ms 30 ms * PC1.cr1-asd8.nl.euro.net [194.134.161.215]
6 35 ms * 30 ms PC11.er1-asd8.nl.euro.net [194.134.161.11]
7 53 ms 31 ms 32 ms online-gs.nikhef.openpeering.nl [82.150.157.73]

8 * 32 ms 30 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
9 32 ms 36 ms 33 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
10 31 ms 37 ms 33 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 22 2012 19:47:52:
Beetje raar, probeerde post te editen, maar dit kan denk ik niet. In ieder geval is de post hierboven samengevoegd met de nieuwe traceroute erbij. Opzich heb ik volgens mij het antwoord al, maar mocht er iets raars in de traceroute zitten, dan hoor ik het graag.
Gewijzigd door Michielonline op 22 januari 2012, 19:47
 
Thom
Ik heb net van mijn moeder begrepen (werkt op een school die op het glasvezel zit) dat er een breuk in een kabel zit. zij kreeg dit op haar school mail. dit verklaart een hoop voor mij omdat alles dan gerouteerd worden naar andere centrales en er snel gebreken gaan optreden in de top uren.

Als ze het maar snel fixen want een 360p starcraft 2 stream met lag is niet echt vet.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet op topuren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:55:12
| Wanabo01:40:50
| SterkeJerke02:34:10
| jms31903:29:48
| gvmelle05:21:35
| MBroertjes05:40:51
| dutch flash09:03:05
| Franx11:50:36
| Lutz13:21:42
| Johan420:04:43
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.