obey-robots.txt
08 December 2016, 16:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

2 problemen ( account gegevens klantengedeelte en nameserver probleem)

Stealthy
Ik heb Ziggo en tegelijk ADSL2+ van Online

Al maanden lang heb ik honderden keren geprobeert om mijn login gegevens, om in te loggen op het klanten gedeelte van Online, te achterhalen, maar ik krijg gewoon mijn login gegevens niet opgestuurd.
Ik heb een enorme fobie wanneer het om telefoneren gaat en omdat ik Ziggo heb, heb ik nooit actief de stap gezet om hem op andere manieren te achterhalen.

Maar goed... Ziggo sinds vandaag opgezegd en weer op mijn ADSL lijntje...

Nou merk ik dat via de standaard nameservers van Online/T-Mobile mijn domains, op mijn eigen server niet getranslate kunnen worden.
Bij ziggo had ik dit probleem nooit (213.bla.bla.bla NS) en via de Google nameservers functioneerde het ook altijd perfect...

Nou dacht ik oorspronkelijk dat het misschien aan mijn BIND/named config lag en/of mijn firewall instellingen op mijn server dus dat heb ik allemaal gecontroleerd.
Via mijn eigen nameservers en Google NS werkt het nog steeds gewoon

Het grappige is ook dat het om 1 domain gaat die maar niet wilt werken;
de anderen ook niet echt.. maar die translaten tenminste naar de defaults van transip
de DNS records etc zijn identiek aan de anderen die wel werken

het gaat om de volgende domains voor als er mensen mee willen kijken / denken
xxx.nl, ns1.xxxx ns2.xxxx.nl -- bekend op de transip standaard nameservers; werkt naar behoren
xxxxxx.nl NS staat op ns1.xxxxx.nl, ns2.xxxx.nl en is ook juist geconfigureerd op mijn nameserver(s) en query-able direct maar werkt nooit via de Online NS's
xxx.nl NS staat op ns1.xxx.nl, ns2.xxxxx.nl en is ook juist geconfigureerd op mijn nameserver(s) en query-able direct; maar lijkt ook niet geupdate te worden op de Online NS's en blijft transip defaults terug geven
xxxxxx.nl zelfde als xxxxx.nl

ik weet 100% zeker dat het op mijn server gewoon goed gaat, want het werkte op ziggo en met de google NS's en wanneer ik mijn server direct als nameserver gebruik in windows

en hier zit ik dus mee...
ik wilde oorspronkelijk t-mobiles Online op gaan zeggen, aangezien ik nu al een jaar voor "niets" betaal (modem stond in meterkast, uitgeschakeld);
ik ben namelijk niet tevreden over de kuren en nukken van mijn huawei modem en de lage snelheden die ik behaal
maar ziggo is me op dit moment even te duur en zo doende heb ik weinig keus
Online opzeggen gaat namelijk ook niet zonder gegevens hehe
maar dat neemt niet weg dat het enorm frustrerend is om mijn klantgegevens niet te kunnen inzien of in te kunnen loggen voor eventuele wijzigingen
ik weet niet eens met zekerheid welk pakket ik heb
daar naast dit DNS probleem

misschien kan iemand anders mij verder helpen
ik had nog weinig zin om dit uitgebreid en duidelijk te omschrijven dus ik hoop dat het duidelijk is
als niet kan ik meer infos of uitleg geven

bedankt alvast

edit;
ik weet dat ik als work-around natuurlijk de andere nameservers kan blijven gebruiken eventueel
maar ik wil natuurlijk wel dat mijn websites ook voor Online klanten beschikbaar zijn
en puur naar de theorie/feiten gekeken die ik hier heb in zoverre is dit geen PC/lokaal probleem;
dat is niet echt een oplossing dus =/

edit2;
kan het misschien zo zijn dat mijn nameserver(s) gewoon op de een of ander manier negeert worden omdat het, officieel gezien, niet aan de standaard voldoet dat één host
met één IP niet ns1 en ns2 mag zijn (maar wel kan zijn...) ?
Gewijzigd door I R Baboon op 01 december 2012, 17:07

Tiger
@ Stealthy
Een beetje vreemd verhaal wat betreft je inlog gegevens en het pakket wat je hebt.
Je inloggegevens die krijg je toch als jij je kontrakt afsluit en ik neem toch wel aan dat jij zelf wel weet welk kontrakt (pakket) je afgesloten hebt of niet soms ???.
Voor zover ik weet krijg je toch de bevestiging van je kontrakt thuis gestuurd met je inloggegevens en wat de Huawei modem betreft die heb ik zelf al 1 jaar zonder problemen met een abonnement ADSL Familie TOT 20 Mbps en mijn intrainwaarde is 19000 Mbps draadloos mag dus niet klagen.
Modem aansluiten niets instellen alleen de code voor draadloos en loopt als een tierelier.
Zou toch maar even kontakt opnemen met Online als ik jou was.

Succes er mee
Tiger

Stealthy
probleem #1 opgelost!
ik heb met mijn mobiel naar het service nummer gebeld en mijn mobiele nummer werd blijkbaar herkent als behorende tot een account
zo kreeg ik mijn wachtwoord
vervolgens heb ik deze geprobeerd op een aantal verschillende manieren van schrijven van mijn email adres en gelukkig heb ik deze goed geraden

@Tiger
misschien zou je voor mij de genoemde domains willen pingen en het IP waar ze naar verwijzen hier posten?
en misschien via nslookup de nameservers die je terug krijgt?

in elk geval bedankt Tiger

heb zelf nou een aantal verschillende nameservers geprobeerd en ze functioneren allemaal gewoon zoals het hoort
nog steeds met uitzondering van de Online/T-Mobile nameservers die nog steeds gewoon dwars ligt
Gewijzigd door Stealthy op 29 november 2012, 00:55

I R Baboon
Voor zover ik kan nazien, loopt alles correct naar je server toe.
Het probleem ligt dus ergens bij de DNS server van Online.
Helaas voor jou zit ik niet op een Online verbinding, dus ik heb geen toegang tot de DNS van Online.

Heb je recent iets gewijzigd? Andere URL of ander ip adres van de server?
Het komt wel vaker voor dat de DNS servers van ISP's een paar dagen achterliggen op die van de grote jongens.
Heb je allebei de servers uitgeprobeerd?
De serveradressen staan in de FAQ van het forum.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Stealthy
ik ben pas dingen gaan wijzigen nadat ik merkte dat het via Online niet werkt
nog steeds gaat het overal goed behalve bij Online

erg naar dit...
het betreft namelijk een webserver die een aantal domains host
en wanneer online klanten die niet kunnen benaderen vallen er een hoop mensen buiten de boot =/

ik heb vandaag geprobeerd bij mijn ouders, ook Online,
en daar precies het zelfde

ik hoop dat er iemand van Online hier voorbij komt
ik heb ondertussen mijn NS records als volgt ingesteld

ns1.xxxx.nl, ns2.xxxx.nl en een transip DNS (als backup die eigenlijk gewoon wel moet werken; tis een grote registrar waar ik mijn domains ook af neem)
op alle drie zijn de records beschikbaar en query-able
dus wanneer ik mijn server, transip, google, opendns of w/e gebruik werkt het toppie
maar met die van Online niet
en wanneer ik xxxx.nl ping krijg ik soms een IP adres te zien die in de verste verte niets met mij te doen heeft (77.x.x.x ipv 2xx.x.x.x)
dus ik snap er op moment helemaal niets meer van
het lijkt er in mijn ogen op dat er doelbewust vaag ge-route, gefilterd en geblokkeerd word ofzo

op moment, uren nadat ik de transip ns als 3e (backup) record heb toegevoegd, kan hij zelfs weer helemaal niet gevonden worden

en wederom, met elk andere dns server (dus google, transip, mn server, opendns, etc) werkt het nog steeds perfect
ook zijn mijn wijzigingen altijd snel door
bij online de ene keer half, dan niet, dan randomly een vaag IP, enz enz.
klopt gewoon helemaal niets van

maar inderdaad dus, lang verhaal kort =/
misschien toch maar eens bellen, al denk ik dat ze telefonisch praktisch niet veel kunnen uithalen
met 15cpminute loopt zo'n geintje ook nog snel in de kosten Frown

edit: bedankt trouwens I R Baboon, dat je ook gecheckt hebt
Gewijzigd door I R Baboon op 01 december 2012, 17:08

I R Baboon
Zet voor de zekerheid het resultaat hier neer van een trace naar de server.
Dan kan ik dat eens vergelijken met de mijne.

Bellen met de helpdesk is een optie.
Alleen heb je een te specifiek en technisch probleem.
Ben bang dat je teveel vraagt van ze...

Stealthy
traceroutes

http://pastebin.com/1LXGn17N

idd, lastig lastig
maar om nou mijn servers te gaan moeten verhuizen
of raden naar een oplossing voor de rest van het jaar of tot ik op geef is ook niet echt een strak plan =/

ik kan er persoonlijk vrede in vinden om voortaan de google ns's te gebruiken
maar dan kan nog steeds geen ander Online gebruiker mijn websites bezoeken lol of ze moeten ook een ander DNS gebruiken

niet echt praktisch
Gewijzigd door Stealthy op 30 november 2012, 22:31

I R Baboon
De trace vanaf je pc ziet er bijna hetzelfde eruit als de mijne.
Behalve de wat andere route aan het begin ervan. Heb immers een andere provider.
Er is in ieder geval geen verbindingsprobleem tussen je pc en de dns van Online.

Opmerkelijk dat de trace vanaf je server naar de dns.online.nl naar nirwana leidt.
Waarom dat zo is, weet ik niet.

Heb je 194.134.5.5 dns ook al eens geprobeerd? Dat is de secundaire dns.
Zelfde problemen met resolven van de server?

Stealthy
[root@alfa ~]# traceroute 194.134.5.5 -n
traceroute to 194.134.5.5 (194.134.5.5), 30 hops max, 60 byte packets
1 217.23.8.1 0.479 ms 0.472 ms 0.577 ms
2 109.236.95.198 172.635 ms 172.645 ms 172.728 ms
3 193.239.116.213 2.302 ms 2.312 ms 2.307 ms
4 194.134.161.103 2.298 ms 2.803 ms 3.540 ms
5 194.134.161.211 2.777 ms 2.788 ms 2.974 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 *
etc

zelfde probleem/problemen
ondertussen wacht ik ook nog af op antwoord van het datacenter
misschien weten hun meer

I R Baboon
Ik heb wel vaker zulke problemen voorbij zien komen.
En meestal lost zich dat op na een tijdje.
Er staat nu een bad entry in de cache van de dns en als die een nieuwe update krijgt, werkt alles weer.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 problemen ( account gegevens klantengedeelte en nameserver probleem)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Problemen met pinautomaat Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 8 19 augustus 2016, 13:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger< 5 mins
| Wanabo02:11:15
| Huubke6804:17:29
| dutch flash05:15:46
| peukevreugd06:12:24
| Ronsworld17:51:15
| earlgrey7219:14:42
| Hans20:00:07
| Ano20:30:14
| dutch123:12:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.