obey-robots.txt
08 December 2016, 06:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Huawei HG655d

wnh
Ik heb thuis mijn internet via het stroomnet met Devolo dLan 200 AVplus adapters en deze zijn aangesloten op het Online modem Huawei655d.
Nu heb ik een dLan Live Cam aangeschaft en deze zou moeten werken met bovenstaande adapters, alleen in de gebruiks aanwijzing van deze camera wordt gesteld dat een en ander via een router moet worden aangesloten. Nu ben ik van mening dat het modem Huawei655d een router is omdat er 4 gele lan aansluitingen aanwezig zijn en 1 ervan in gebruik is voor mijn PC.
De camera is te installeren via een android app van Devolo welke ik heb geinstalleerd op mijn smartphone en deze draadloos verbinding maakt op de Huawei655d, echter het lukt mij niet om de camera te installeren, het resultaat is telkens "installatie mislukt".
Is toch de Huawei655d niet te gebruiken als router en zou ik een router moeten aanschaffen, zo ja welke router?
Wie kan mij hier over informeren, bij voorbaat dank!!

Lutz
powerline adapters zijn in feite een vervanging van een netwerk kabel. Dus de ene adapter stuurt via het stroomnet het signaal naar een ander adapter.

Zou het kunnen dat je alle adapters reeds voor punt tot punt hebt geconfigureerd? Stel je hebt een computer via deze adapaters aangesloten. Dan heb je een adapter via een netwerkkabel met de Huawei verbonden. En dan bij de computer ook nog zo een adapter met de computer verbonden.
Gewoonlijks moet je dan deze verbinding nog versleutelen.

Wil je dan nog zo een kamera aansluiten, dan denk ik dat je een tweede adapter op de huawei moet aansluiten, In de kamera zit dan de tegenhanger.

Mis je misschien een adapter voor de kamera?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

wnh
De camera heeft slechts een 220 volt aansluiting.
Via deze 220 volt aansluiting zou een en ander via het stroomnet op internet moeten uitkomen via de Huawei655d modem. Vandaar mijn vraag of ik een router moet gebruiken om een en ander te laten werken.

Lutz
Je komt een dlan adapter te kort. In de kamera zit eentje ingebouwd, maar die zie je niet. Dus je moet nog een extra adapter op de Huawei aansluiten.

Per gewoon verbinding zijn twee adapters nodig. Voor iedere kamera heb je ook een adapter nodig.

Vertel eens precies hoe je de adapters hebt aangesloten, en waar je apparaten zijn aangesloten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

wnh
1 adapter is geplaatst in de woonkamer bij het punt waar de telefoonaansluiting binnenkomt en waar de HuaweiHG655d met deze adapter is verbonden d.m.v. een netwerkkabel aangesloten op de gele aansluiting nr. 1.
De 2e adapter is geplaatst in de zijkamer waar mijn pc staat en deze pc is wederom aangesloten d.m.v. een netwerkkabel op deze adapter.
Devolo geeft in zijn handleiding aan dat op een bestaande installatie zoals boven omschreven dus met 2 adapters, de camera d.m.v. zijn 220 volt stekker aangesloten kan worden op een willekeurig stopkantakt en heeft het niet over een aparte adapter. http://www.devolo.nl
Het betreft de dLan Single Live Cam van Devolo.
De installatie procedure gaat via een android app welke ik op mijn smartphone heb geinstalleerd en als zodanig ook funktioneerd via de draadloze aansluiting op de Huawei655d, met alleen het resultaat dat de installatie is mislukt heb de installatie meerdere keren geprobeerd.
Als laatste meld ik u, dat de beide adapters al ruim 2 jaar tot volle tevredenheid in gebruikt zijn met mijn pc en dat ik de adapters voor ingebruikname heb versleuteld.
Met Devolo heb ik kontakt opgenomen omdat zij over een Router/Modem in hun gebruiksaanwijzing spreken en hun antwoord was dat ik met Online kontakt moest opnemen welk soort Router zij zouden voorschrijven, maar ik ben in de veronderstelling dat de Huawei655d reeds een Router/Modem is.
Ik ben benieuwd of het bovenstaande tot een oplossing zal leiden, alvast bedankt voor uw bemoeienis!

I R Baboon
Misschien was dat vroeger zo. Maar heden ten dage hoef je geen paartjes meer te vormen met powerline adapters.
Dus drie apparaten zouden ook prima moeten werken. Of Devolo dat compatibel heeft met de oudere series adapter?

En ja, de Huawei is ook een router.

Als het goed is, kan je die camera ook benaderen/installeren via de pc.
Dus, werkt de camera op een pc?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

wnh
Nee de camera is niet te benaderen via de pc, er is alleen een 220 volt aansluiting en geen USB of netwerk aansluiting aanweizig.
Ik zal nu Devolo vragen of mijn adapters compatibel zijn met de camera, volgens de handleiding zou dat wel het geval moeten zijn.
In ieder geval bedankt voor het meedenken in deze kwestie.

Lutz
Zet een verlengsnoer in waar je nu de adapter bij je computer het zitten. Sluit op hetzelfde verlengsnoer de camera aan. Vertel op het werkt.

Verderlezen indien het niet werkt: je eerste verbinding tussen de twee adapters is versluiteld. Hoe voer je deze sleutel in de camera in? Indien je voor de camera de verbinding niet kan versluitelen. Indien je je adapters opnieuw configureert zonder versleuteling, werkt het dan?

En als laatste middel: haal de adapter van je computer af door de stekker uit de stopcontact te halen. Kan je dan de camera met de adapter verbinden.

wnh
Deze 3 voorstellen alle uitgeprobeerd maar nog geen resultaat.

Lutz
Op het moment waar je probeert je camera te installeren met je smartphone, doe je dat via WLAN of via umts?

Ik zou mij nog kunnen voorstellen dat het alleen via WLAN kan, en dat je misschien nog een gat ik de firewall moet prikken.

Maar omdat het helemaal niet wil lukken: heb je al eraan gedacht dat de camera misschien kapot is?

Om de firewall te controleren kan je heel kort de firewall op de huawei uitzetten en dan de Huawei opnieuw laten opstarten. Heb je dan nog steeds geen verbinding, dan zou ik aan een kapote camera denken.

In ieder geval de firewall op de Huawei weer aanzetten en de Huawei rebooten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Firmware Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 5 11 oktober 2016, 12:16
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen 5 31 augustus 2016, 00:51
HG655D in bridgemode zetten Huawei meer apparaten aansluiten 5 23 augustus 2016, 14:34
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:19:57
| Ronsworld07:50:08
| earlgrey7209:13:35
| Hans09:59:00
| Wanabo10:14:32
| Ano10:29:07
| dutch113:11:27
| RichieB13:57:44
| Memooh18:44:41
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.